Předmluva k českému překladu -- Literatura doplněná pro české vydání -- Předmluva -- 1. Rozvíjíme své pedagogické dovednosti -- Povaha pedagogických dovedností -- Výzkumy pedagogických dovedností -- Definice základních pedagogických dovedností Rozvoj pedagogických dovedností učitele -- 2. Plánování a příprava -- Prvky plánování a přípravy hodiny -- Účel a funkce přípravy -- Příprava vyučovací hodiny -- Příprava pomůcek -- 3. Realizace vyučovací hodiny -- Vystupování učitele -- Verbální činnosti vedené učitelem -- Učební úkoly -- Přizpůsobení práce žákům -- Využití pomůcek -- 4. Řízení vyučování -- Začátky, přechody a ukončení -- Podporování aktivního zapojení žáků do výuky -- Organizování života ve třídě -- Řízení pohybu žáků a hladiny hluku -- 5. Klima třídy -- Vytvoření pozitivního klimatu třídy -- Motivujeme žáky -- Vaše vztahy s žáky -- Zvyšování sebeúcty žáků -- Vzhled učebny a složení třídy -- 6. Kázeň -- Povaha nevhodného chování žáků -- Budování vaší autority -- Předcházíme nežádoucímu chování žáků -- Prověření případu a projednání chování -- Užívání napomenutí (výstrah) -- Užívání trestů -- Nedostatky trestů -- Jak řešit konfrontační situace -- Další strategie pro získání a udržení kázně -- 7. Hodnotíme prospěch žáků -- Cíle hodnocení -- Typy hodnocení -- Hodnotící činnosti ve
třídě -- Provádění hodnotících činností -- Známkování, vedení záznamů a formulace hodnocení -- 8. Reflektování a evaluace vlastní práce -- Hodnocení vyučování -- Shromažďování dat o podobě současné činnosti -- Hodnocení kolegy -- Hospodaření s časem -- Vyrovnávání se se stresem