OBSAH // Předmluva ...7 // Část třetí // Konfigurace ve fiktivním vyprávění // I. METAMORFÓZY ZÁPLETKY ...16 // 1. Za hranice tragického mythos ...17 // 2. Setrvalost: řád paradigmat? ...27 // 3. Úpadek: konec vypravěčského umění? ...35 // II. SÉMIOTICKÉ PŘEDPOKLADY NARATIVITY ...50 // 1. Morfologie pohádky podle Proppa ...56 // 2. Na obranu logiky vyprávění ...65 // 3. Narativní sémiotika A. J. Greimase ...73 // III. HRY S ČASEM ...96 // 1. Slovesný čas a vypovídání ...97 // 2. Čas vyprávění (Erzählzeit) a vyprávěný čas (erzählte Zeit) 118 // 3. Vypovídání - výpověď-předmět v "diskursu vyprávění" ...125 // 4. Hledisko a narativní hlas ...136 // IV. FIKTIVNÍ ZKUŠENOST ČASU ...156 // 1. Mezi smrtelným a monumentálním časem: Paní Dallowayová ...158 // 2. Der Zauberberg ...175 // 3. Hledání ztraceného času: napříč časem ...202 // Závěry ...236 // Ediční poznámka ...245