Obsah // Předmluva...7 // I. TEZE O POHYBU // První komentář k Bergsonovi // První teze: pohyb a okamžik...9 // Druhá teze: privilegované okamžiky a libovolné okamžiky... 12 // Třetí teze: pohyb a změna. — Vše, Otevřenost čili trvání. — // Tři úrovně: soubor a jeho části; pohyb; Vše a jeho změny.. 16 // II. RÁM A ZÁBĚR, RÁMOVÁNI A ROZZÁBĚROVÁNI // První úroveň: rám, celek nebo uzavřený systém. — Funkce // rámu. - Mimoobrazové pole: jeho dva aspekty...22 // Druhá úroveň: záběr a pohyb. Obě strany záběru: ? souborům a jejich částem, ? Všemu a jeho změnám. - Obraz-pohyb. — // Pohyblivý řez, časová perspektiva...30 // Pohyblivost: montáž a pohyb kamery. - Otázka jednoty záběru (sekvenční záběry). - Význam nepravého připojení...36 // ? v // III. MONTÁŽ // Třetí úroveň: Vše, skladba obrazů-pohybů a nepřímý obraz // času. // Americká škola: organická skladba a montáž // u Griffitha. - Dva aspekty času: interval a Vše, proměnlivá přítomnost a nesmírnost...42 // Sovětská škola: dialektická skladba. - Organično a patetično u Ejzenštejna: spirála a kvalitativní skok. — Pudovkin // a Dovženko. - Vertovova materialistická skladba...45 // Francouzská předválečná škola: kvantitativní skladba. -Rytmus a mechanika. — Dva aspekty kvantity pohybu: relativní a absolutní. — Gance a matematické vznešeno. — Německá expresionistická škola: intenzivní skladba. -
Světlo a stíny (Murnau, Lang). - Expresionismus a dynamické vznešeno...55 // 295 // IV. OBRAZ-POHYB A JEHO TŘI VARIACE // Druhý komentář ? Bergsonovi // Identita obrazu a pohybu. - Obraz-pohyb a obraz-světlo.74 // Od obrazu-pohybu ? jeho variacím. — Obraz-vjem, obraz-akce, obraz-afekce...80 // Obrácená zkouška: jak utlumit všechny tři úrovně (Beckettův „Film“). — Jak se tři variace skládají.86 // V. OBRAZ-VJEM // Dva poly, objektivní a subjektivní. - „Polo-subjektivní“ // [la „misubjective“] neboli volný nepřímý obraz (Pasolini, Rohmer)...92 // ? jinému stavu vnímání: vnímání kapalné. — Úloha vody // ve francouzské předválečné škole. - Grémillon, Vigo.98 // ? plynnému vnímání. - Hmota a interval podle Vertova. -Engram. — Jedna tendence experimentální kinematografie (Landow) ...103 // VI. OBRAZ-AFEKCE: TVAR A DETAIL // Dva póly obličeje: síla a kvalita.110 // Griffith a Ejzenštejn. — Expresionismus. - Lyrická abstrakce: // světlo, bílá a světelný lom (Sternberg). 114 // Afekt jako entita. — Ikon. — „Prvost“ podle Peirce. — Hranice obličeje nebo nicota: Bergman. — Jak tomu uniknout..119 // VIL OBRAZ-AFEKCE: VLASTNOSTI, SILY, // LIBOVOLNÉ PROSTORY // Složitá entita neboli vyjádření. - Virtuální spoje a reálná spojení. — Afektivní složky detailu (Bergman). - Od detailu ? dalším záběrům: Dreyer..127 // Duchovní afekt a prostor u Bressona. - Co je to „libovolný“ prostor?...133
// Konstrukce libovolných prostorů. - Stín, protiklad a boj v expresionismu. — Bělost, střídání a alternativa v lyrické abstrakci (Sternberg, Dreyer, Bresson). — Barva a pohlcování (Minelli). — Dva druhy libovolných prostorů a jejich častost v současné kinematografii (Snow).137 // 296 // Vili. OD AFEKTU ? AKCI: OBRAZ-PUD // Naturalismus. - Prapůvodní světy a odvozená prostředí. -Pudy a beztvará hmota, příznaky a fetiše. — // Dva velcí naturalisté: Stroheim a Buňuel. - Parazitní pud. -Entropie a cyklus...151 // Charakteristika Bunuelova díla: síla opakování v obrazu. 159 // Nesnáz být naturalistou: King Vidor. - Případ a vývoj Nicolase Raye. - Třetí velký naturalista: Losey. - Pud servilnosti. -Obrácení proti sobě samému. - Souřadnice naturalismu...162 // IX. OBRAZ-AKCE: VELKÁ FORMA // Od situace ? jednání: „druhost“. - Obklopující a souboj. -Americký sen. - Velké žánry: psychosociální film (King Vidor), western (Ford), historický film // (Griffith, Cecil B. De Mille) .171 // Zákony organické kompozice... 183 // Senzomotorický svazek. — Kazan a Actors’ Studio. - // Otisk...187 // X. OBRAZ-AKCE: MALÁ FORMA // Od jednání ? situaci. - Dva druhy indexů. - Mravoliěná komedie (Chaplin, Lubitsch)...192 // Western u Hawkse: funkcionalismus. - Neo-western a jeho typ // prostoru (Mann, Peckinpah)...197 // Zákon malé formy a groteska. - Chaplinův vývoj: figura diskurzu. — Keatonův paradox: funkce velkých
strojů ponižujících a převracejících fyzikální kauzalitu.202 // XI. FIGURY ANEB TRANSFORMACE FOREM // Přechod od jedné formy ke druhé u Ejzenštejna. — Montáž // atrakcí, zajímavostí. - Rozdílné typy figur.212 // Figury Velkého a Malého u Herzoga...218 // Dva prostory: Dýchající obklopující prostor a linie Vesmíru. -Dech u Kurosawy: od situace ? otázce. - Linie vesmíru u Mizoguciho: od stopy ? překážce...221 // 297 // XII. KRIZE OBRAZU-AKCE // „Třefost“ podle Peirce a mentální vztahy. - Marxové. - Mentální obraz podle Hitchcocka. — Značky a symboly. — Jak Hitchcock // završuje obraz-akci a dovádí jej ? jeho hranici.232 // Krize obrazu-akce v americké kinematografii (Lumet, Cassavetes, Altman). - Pět rysů této krize. - Uvolnění senzomotorického svazku...241 // Původ krize: italský neorealismus a francouzská nová vlna. — Kritické vědomí klišé. — Problém nové koncepce obrazu. — // ? záhrobí obrazu-pohybu...248 // ? // Glosář...254 // Deleuzova cesta ? filmu (Přemysl Maydl) ...257 // v // Překladatelská poznámka (Čestmír Pelikán) ...269 // Ediční poznámka (Jan Lukeš) ...271 // Knižní vydání prací Gillese Deleuze // v českých a slovenských překladech...273 // Rejstřík jmen...275 // Rejstřík filmů...283 // Obsah...295 // 298