Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(12) Půjčeno:24x 
BK
Vyd. 1.
V Ústí nad Labem : Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2007
188 s. ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-7044-855-7 (brož.)
Skripta
Na obálce nad názvem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta
Bibliografie na s. 184-188, bibliografické odkazy
Anglické resumé
000048171
Obsah // OBSAH STRANA // ÚVOD 8 // TEORETICKÉ ZÁKLADY SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY ? // 1. VYMEZENÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY 10 // 1.1. Vymezení špeciálni pedagogiky , jejího předmětu a cílů 10 // 1.2. Pojetí a charakter speciální pedagogiky 11 // 1.3. Členění speciální pedagogiky 13 // 1.4. SOUHRN 16 // 2. ZÁKLADNÍ TERMINOLOGIE 17 // 2.1. Základní pojmy speciální pedagogiky 17 // 2.2. Klasifikace handicapů a znevýhodnění 19 // 2.2.1. Klasifikace podle druhu handicapů a znevýhodnění 19 // 2.2.2. Klasifikace handicapů a znevýhodnění podle stupně 20 // 2.2.3. Klasifikace handicapů a znevýhodněni podle doby jejich vzniku 21 // 2.3. SOUHRN 23 // 3. ZÁKLADNÍ METODY PRO DIAGNOSTIKU A PRAXI 24 // 3.1. Speciálně pedagogická diagnostika a její obecné cíle 24 // 3.2. Charakteristika speciálně pedagogické diagnostiky 25 // 3.3. Základní metody speciálně pedagogické diagnostiky 26 // 3.4. Obecné metody speciálně pedagogické praxe 29 // 3.5. SOUHRN 31 // PROBLEMATIKA EDUKACE A ROZVOJE OSOB // SE SOMATICKÝM ZNEVÝHODNĚNÍM 32 // 4. OSOBY S TĚLESNÝM POSTIŽENÍM A JEJICH EDUKACE 32 // 4.1. Vymezení zdravotního a tělesného postižení 32 // 4.2. Vymezení a význam somatopedie 34 // 4.3. Centrální obrny 36 // 4.3.1. Základní údaje o dětské mozkové obrně 37 // 4.3.2. Prevalence dětské mozkové obrny v populací 38 // 4.3.3. Formy dětské mozkové obrny 38 // 4.3.4. Další postižení přidružená ? dětské mozkové obrně 47
// 3 // Základy speciální pedagogiky // 4.3.5. Príčiny vzniku dětské mozkové obmy 49 // 4.4. Míšní obmy 51 // 4.5. Periferní obrny 51 // 4.6. Myopatie 52 // 4.6.1. Duchenneova svalová dystrofie (DMD) 52 // 4.6.2. Beckerova svalová dystrofie (BMD) 54 // 4.7. Vrozené malformace 54 // 4.7.1. Vrozený rozštep páteře (spina bifida) 54 // 4.7.2. Malformace končetin 55 // 4.8. Specifika edukace žáků s tělesným postižením 56 // 4.8.1. Podmínky integrace tělesně postiženého žáka 60 // 4.8.2. Speciální školy pro tělesně postižené 64 // 4.9. SOUHRN 65 // 5. ZDRAVOTNÍ ZNEVÝHODNĚNÍ 67 // 5.1. Vymezení zdravotního znevýhodnění 67 // 5.2. Epilepsie 68 // 5.2.1. Parciální epileptické záchvaty 69 // 5.2.2. Generalizované epileptické záchvaty 70 // 5.2.3. Specifika edukace dětí s epilepsií 73 // 5.3. Alergie a astma 75 // 5.3.1. Alergie a alergické reakce 75 // 5.3.2. Průduškové a alergické astma 77 // 5.3.3. Edukační důsledky alergie a astmatu 78 // 5.4. Roztroušená mozkomíšní skleróza 79 // 5.4.1. Průběh a typy roztroušené mozkomíšní sklerózy 80 // 5.4.2. Symptomy roztroušené mozkomíšní sklerózy 81 // 5.4.3. Kvalifikační a rekvalifikační důsledky roztroušené sklerózy 83 // 5.5. SOUHRN 84 // EDUKACE A ROZVOJ OSOB S MENTÁLNÍ RETARDACÍ 85 // 6. MENTÁLNÍ RETARDACE 85 // 6.1. Mentální retardace a příčiny jejího vzniku 85 // 6.1.1. Mentální retardace, vymezení pojmu 85 // 6.1.2. Prevalence v
populaci 86 // 6.1.3. Nejčastější příčiny mentální retardace 86 // 6.2. Hodnocení mentální retardace 87 // 6.2.1. Kvantitativní hodnocení 87 // 6.2.2. Kvalitativní hodnocení 88 // 6.3. Typické znaky a klinické projevy 89 // 6.3.1. Typické znaky vybraných psychických funkcí a schopností 89 // 6.3.2. Charakteristika vybraných znaků u jednotlivých kategorií MR 92 // 6.4. Možnosti výchovy a vzdělávání mentálně retardovaných 93 // 6.4.1. Rodinná výchova 93 // 6.4.2. Ústavní péče a výchova 94 // 6.4.3. Vzdělávací zařízení v rámci školské soustavy 96 // 6.5. SOUHRN 100 // 4 // Obsah // EDUKACE A ROZVOJ OSOB S VYBRANÝMI PORUCHAMI PSYCHICKÉHO VÝVOJE 101 // 7. PORUCHY ŠKOLNÍCH DOVEDNOSTÍ A MOTORICKÉ FUNKCE 101 // 7.1. Specifické poruchy školních dovedností (poruchy učení) 101 // 7.1.1. Pojetí poruch školních dovednosti (specifických poruch učení) 101 // 7.1.2. Etiologie vzniku SPU 103 // 7.1.3. Lehká mozková dysfunkce (LMD) 104 // 7.1.4. Otázka laterality a SPU 105 // 7.2. Druhy SPU a jejich základní charakteristika 106 // 7.2.1. Dyslexie 106 // 7.2.2. Dysgrafie 107 // 7.2.3. Dysortografie 107 // 7.2.4. Dyskalkulie 107 // 7.2.5. Dysmuzíe 108 // 7.2.6. Dyspínxíe 109 // 7.3. Specifická vývojová porucha motorické funkce 109 // 7.4. Charakteristika žáka s poruchami školních dovedností 109 // 7.4.1. Odlišnosti v psychomotorických funkcích 110 // 7.4.2. Chování žáků se poruchami školních dovedností 112
// 7.5. Organizace péče o žáky s poruchami školních dovedností 112 // 7.5.1. Organizační formy vzdělávání 112 // 7.5.2. Spolupráce školy s rodinou 114 // 7.5.3. Spolupráce rodiny s jinou institucí 114 // 7.6. SOUHRN 115 // 8. PERVAZIVNÍ VÝVOJOVÉ PORUCHY 116 // 8.1. Vybrané pervazivní poruchy a jejich charakteristika 117 // 8.1.1. Dětský autismus 117 // 8.1.2. Rettův syndrom 117 // 8.1.3. Aspergerův syndrom 118 // 8.2. Charakteristika projevů autismu 118 // 8.3. Edukace a rozvoj jedinců s autismem 119 // 8.4. SOUHRN 121 // SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÁ PRAXE U OSOB S VYBRANÝMI PORUCHAMI CHOVÁNÍ A SOCIÁLNÍCH VZTAHŮ 122 // 9. VÝVOJOVÉ PORUCHY CHOVÁNÍ V DĚTSKÉM VĚKU A DOSPÍVÁNÍ 122 // 9.1. Terminologické pojetí poruch chováni 122 // 9.2. Příčiny vzniku a rozvoje poruch chování 123 // 9.2.1. Biologické faktory ’* 123 // 5 // Základy speciální pedagogiky // 9.2.2. Psychické faktory 124 // 9.2.3. Sociálni faktory 125 // 9.3. Klasifikace poruch chování 126 // 9.3.1. Disocíáiní poruchy chování 126 // 9.3.2. Asociální poruchy chování 126 // 9.3.3. Antisociální poruchy chování 127 // 9.3.4. Poruchy chování dle převládající složky osobnosti 127 // 9.4. Vybrané vývojové poruchy chování 127 // 9.4.1. Porucha aktivity a pozornosti (ADHD.ADD) 128 // 9.4.2. Lhaní 129 // 9.4.3. Vzdorovitost ’ 130 // 9.4.4. Záškoláctví, útěky, toulání 130 // 9.4.5. Krádeže 130 // 9.4.6. Agresivní poruchy 131 // 9.5. Možnosti
práce s jedinci s vývojovými poruchami chování 132 // 9.5.1. Prevence 132 // 9.5.2. Ústavní a ochranná výchova 134 // 9.6. SOUHRN 136 // 10. ZÁVISLOST A ZNEUŽÍVÁNÍ PSYCHOAKTIVNÍCH LÁTEK 137 // 10.1. Psychoaktivní látky 137 // 10.2. Poruchy vyvolané zneužíváním psychoaktivních látek 138 // 10.2.1. Akutní intoxikace 139 // 10.2.2. Škodlivé užívání 139 // 10.2.3. Syndrom závislosti 139 // 10.2.4. Odvykací stav 140 // 10.2.5. Psychotická porucha 141 // 10.3. Příčiny rozvoje závislosti na psychoaktivních látkách 141 // 10.4. Závislost a škodlivé užívaní alkoholu 143 // 10.5. Závislost a škodlivé užívaní vybraných nealkoholových látek 145 // 10.6. Sociální důsledky, možnosti léčby a prevence 147 // 10.6.1. Sociální důsledky alkoholové závislosti 147 // 10.6.2. Léčení alkoholové závislosti: 148 // 10.6.3. Sociální důsledky závislosti na nealkoholových látkách 149 // 10.6.4. Léčení závislosti na nealkoholových látkách (drogách) 150 // 10.7. SOUHRN 151 // 11. DELIKVENTNÍ CHOVÁNÍ 152 // 11.1. ? pojmům delikvent, delikvence, kriminalita 152 // 11.2. Faktory zvyšující pravděpodobnost kriminálního chování 153 // 11.3. Psychické charakteristiky delikventů 155 // 11.4. Typologie delikventní subkultury 158 // 11.5. Penitenciární proces a jeho zvláštnosti 162 // 11.5.1. Psychosociální problémy spojené s obviněním 162 // 11.5.2. Psychosociální problémy spojené s vazebním uvězněním 163
// 11.5.3. Reakce na vazební uvěznění 155 // 11.5.4. Výkon trestu odnětí svobody 167 // 11.5.5. Prizonizace 159 // 6 // Obsah // 11.5.6. Sociální specifika výkonu trestu odnětí svobody 171 // 11.6. Možnosti práce s delíkventními jedinci 173 // 11.6.1. Působení na obviněné  3 // 11.6.2. Zacházení s odsouzenými 174 // 11.6.3. Probace a mediace  7 // 11.7. SOUHRN 178 // SUMMARY 130 // POUŽITÁ LITERATURA ‘ 184 // 7

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC