Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 14.11.2020. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(17) Půjčeno:17x 
BK
1. vyd.
Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury, 2002
279 s. ; 21 cm

objednat
ISBN 80-7325-004-7 (váz.)
Suďte sami!
Obsahuje bibliografické odkazy
Souborné vydání dvou Kierkegaardových prací, které čtenáře seznamují s autorovou svébytnou interpretací biblických textů, která později našla odezvu v dialektické a existenciální teologii 20. století. První kniha rozvíjí evangelijní Kristovu výzvu: „Pojďte ke mně všichni, kteří se namáháte a jste obtíženi břemeny, a já vám dám odpočinutí.“ Dánský myslitel si klade dobově velice aktuální otázku po historicitě Ježíše Krista a ve své odpovědi zdůrazňuje, že víc než historická postava je pro křesťana důležitý současný, přítomný Kristus. Druhá kniha rozebírá možnosti moderního člověka následovat Kristův příklad.
000066092
OBSAH // NÁCVIK KŘESŤANSTVÍ...5 // Kierkegaardova předmluva jakožto vydavatele...6 // Výzva...7 // DÍL 1...9 // Pozvání...9 // ? probuzení a zniternění...9 // Zastavení...17 // I. a) Kdo vyslovil slova pozvání?...18 // b) Můžeme se z dějin něco dovědět o Kristu?...19 // c) Můžeme z dějin dokázat, že Kristus byl Bůh?...19 // d) Je následek Kristova života důležitější než jeho život?...23 // e) Srovnání mezi Kristem a člověkem, který ve svém žití utrpí // od současnosti tentýž úděl, jaký vytrpěl Kristus...24 // f) Neštěstí křesťanstva...26 // II. Ten, kdo zve...27 // II. A. První část jeho života...30 // II. B. Druhá část jeho života...39 // III. Pozváni a ten, kdo zve...42 // IV. Křesťanství jako absolutno. Současnost s Kristem...46 // Morálka...49 // DÍL II. // BLAŽENÝ, KDO SE NADE MNOU NEZHORŠÍ...51 // Ladění...51 // Obsah výkladu ve vší krátkosti...54 // A. Možnost pohoršení, jež se nevztahuje ke Kristu jakožto Kristu (Boho-člověku), ale ? tomu, kdo je prostě a čistě člověkem, // který koliduje s oficiálním řádem...56 // B. Možnost bytostného pohoršení vzhledem ? vyvýšenosti, // že jednotlivý člověk mluví a jedná, jako by byl Bohem, tvrdí o sobě, že Bohem je, tedy ve směru určení Boha jako Boho-člověka...62 // 278 // C. Možnost bytostného pohoršení vzhledem k nízkosti, že se ten, kdo se vydává za Boha, ukazuje jako nízký, chudý, trpící // a nakonec
i bezmocný člověk...68 // Zakončení ? ? a C...81 // Pohoršení...81 // Definice pohoršení, tj. bytostného pohoršení...81 // § 1. Boho-člověk je „znamení“...82 // § 2. Postava služebníka je nepoznatelnost (inkognito)...85 // § 3. Nemožnost přímého sdělení...88 // § 4. Nemožnost přímého sdělení je tajemstvím Kristova utrpení...91 // § 5. Možnost pohoršení je dána odmítáním přímého sdělení...93 // § 6. Odpírat přímé sdělení je vyžadovat víru...93 // § 7 Předmětem víry je Boho-člověk, a to proto, že Boho-člověk dává // možnost pohoršení...96 // DÍL III. // Z VÝSOSTI PŘITÁHNE VŠECHNY ? SOBĚ. Křesťanské výklady...97 // I. (Večeře Páně)...97 // II. (Přitahování)...101 // III. (Utrpení a ponížení)...108 // • IV. (Povýšení a následování)...117 // V. (Pravda. Církev zápasící)...130 // VI. (Následovník a obdivovatel)...152 // VII. (Ponížení a povýšení u evangelisty Jana)...169 // SUĎTE SAMI! // Předmluva // I. Vystřízlivění // II. Kristus jako příklad, čili nikdo nemůže sloužit dvěma pánům Morálka... // 173 // 174 // 175 209 252 // POZNÁMKY...255 // DOSLOV...261 // 279
(OCoLC)53273555
cnb001190107

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC