Obsah // I. Režisérovy zápisky // Pro domo sua | 7 Herec | 28 // DiLETANTISMUS A MISTROVSTVÍ | 28 // Hercova vnitřní technika | 33 Hercova vnější technika | 38 Režisér | 45 // ÚLOHA LITERATURY V DIVADLE | 49 Hudba v divadle | 54 Scénografie | 56 Kostým | 68 Divák | 71 // II. // O tvůrčí metodě a historii Komorního divadla | 83 // Jak REŽÍRUJI KLASIKY I 111 // Člověk a problém | 114 // Z BESEDY S REŽISÉRY, ABSOLVENTY // Státního divadelního institutu A. V. Lunačarského | 117 Divadlo a autor | 123 // III. // Princezna Brambilla | 129 Bouře | 139 Paní Bovaryová | 142 Faidra I 147 // Doslov (Alena Morávková) | 155 // Poznámky, komentáře | 161 // Alexandr Jakovlevič Tairov - Chronologie života a tvorby | 169 // PŘÍLOHY // Karel Hugo Hilar | 175 // Divadelní moudrost Alexandra Tairova | 175 Jindřich Honzl | 179 // Hledání obnovené divadelnosti... | 179 Divadlo NEPu | 180 // Alexandr Tairov, vůdce Komorního divadla | 182 // Starosti sTairovem, Mejercholdem as moderním divadlem vůbec | 186 Literatura | 191 Jmenný rejstřík | 194