Úvodem / 5 // Klavíristova pracovní metoda / 7 // O cvičení /9/ Cvik, cvičení /16/ Automatizace /20/ // Psychická regulace klavíristických pohybů / 37 // Povaha klavíristických pohybů /40/ Řízení volních pohybů /44/ Vnitřní struktura pohybu /47/ Vnější forma pohybu /49/ Svalové pocity /55/ Pohybové představy /58/ Metody navození svalových pocitů /60/ // Sluchová představa jako rozhodující regulátor klavíristických pohybů / 75 // Teorie "slyšící ruky" a "tvůrčí zvukové vůle" /82/ Metody kontroly sluchových představ /89/ Práce bez nástroje /95/ Klavírní motorika a sluchové představy u dítěte /99/ // Hudební myšlení jako opora sluchové představivosti / 123 Myšlení v hudbě /127/ Myšlení o hudbě /130/ Pozorovací a vžívací postoj k hudbě /141/ // O prstokladu a technickém frázování / 145 // Prstoklad a hudební myšlení /147/ Prstokladová analogie /150/ Polohová hra /154/ Technické frázování /158/ // Anticipace a kontinuita hry / 167 // Zraková anticipace /171/ Hmatová anticipace /173/ Cvičné extrakty /177/ Směřování k cíli /185/ Komplexní pohyby paže a kontinuita hry /187/ Rytmické prožívání hudby /190/ // Literatura / 197