Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.06.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(1) Půjčeno:1x 
BK
1. české vyd.
Praha : Svojtka & Co., 2008
448 s. : il. ; 29 cm

objednat
ISBN 978-80-7352-756-3 (brož.)
angličtina
Přeloženo z angličtiny
Obsahuje rejstřík
000098155
ÚVOD -- MALÍŘSKÉ POTŘEBY PRVNÍ KROKY -- Od čar ke tvarům -- Nácvik techniky -- Tužka a tuha -- Pero a tuš -- Stínování křídou -- Tři rozměry -- Elipsy -- Procvičení elips: válce -- Jednoduché objekty -- Povrchová struktura -- Pravoúhlé předměty -- Kulaté předměty -- Úvod ke kresbě různými nástroji -- Neobvyklé tvary: cvičení s vodovými barvami -- Neobvyklé tvary: cvičení -- Látky -- Cvičení s papírem -- Sklo -- Kov -- Kosti a ulity Dřevo Potraviny Různé přístupy Ohraničené skupiny Vytváření prostoru Nasvícení Světelné efekty Směs materiálů Jídlo a pití Téma cestování Hudební téma Papír a knihy Moře -- Symbolismus Posedlost tématem Květiny -- Použití různých výtvarných technik -- Neobvyklé kombinace -- Otvory -- Naznačení rozlehlejšího prostoru Ven do velkého světa Kresba tužkou Pero a inkoust Akvarel ---
Křída, conté a pastel Více, nebo méně? Mělké, nebo hluboké? Hmatatelnost: smysly Hledání vlastního stylu Najděte si předměty Najděte si místo Výběr -- Jak osvětlit předměty Vyzkoušejte různé úhly pohledu Blíž, nebo dál od sebe? Prostudujte předměty Nástin kompozice Obrysová kresba Vytvarování stínů Dokončení obrazu PRVNÍ KRŮČKY VE FIGURÁLNÍ KRESBĚ Proporce dětského těla Proporce lidského těla Kostra Svalstvo Svalstvo trupu Torzo -- Torzo různých úhlů pohledu Anatomie dlaně, paže a ramene Paže a dlaně -- Anatomie dolních končetin Anatomie dolní části nohy a chodidla Dlaně a prsty Chodidlo -- Čtyři základní kroky v kresbě postavy Perspektivní kresba postavy Opačný pohled Perspektivní zkratka kostry Vyjádření objemu -- Pevná a volná linie -- Proporční rozklad těla -- Zahalená postava -- Zřejmé a skryté tvary -- Kresba rychlých skic -- Kurs kresby podle živého modelu -- Kresba přátel ---
Nasvícení modelu -- Nasvětlení ze strany -- Nasvětlení shora -- Nasvětlení zdola -- Nasvětlení zepředu a zezadu -- Rámování obrazu -- Použití základní geometrie -- Dynamická póza -- Pózy při odpočinku -- Geometrická uskupení -- Figury v interiéru a exteriéru -- Tančící postavy -- Rovnováha a nerovnováha -- Skupina osob -- Torzo -- Ruce -- Řeč těla -- Tužka a lineární kresba tuší Lavírovaná kresba a pastel Jak pracuje zkušený umělec ZÁKLADY KRESBY KRAJINY Stromy v krajině Svět kolem nás Rámování pohledu Výběr velikosti Druhy výhledu Úpravy výhledu Typy krajiny Náhled terénu Obloha a kopce Voda a skály Traviny a stromy Pláže -- Princip perspektivy -- Typy perspektivy -- Používání perspektivy -- Geometrické souvztažnosti -- Geometrická perspektiva -- Uzavřené krajiny -- Otevřené krajiny -- Rozdělení panoramatu -- Stejné krajina v různém počasí -- Stejná scenerie z jiného úhlu pohledu ---
Stejná scenerie s použitím rozdílné techniky -- Centrování krajiny -- Média a jejich použití: technika -- kresby tužkou Média a jejich použití: pero a inkoust Technika pera Média: lazura Technika lazury Média: křída Stromy v krajině Skály: analýza Voda blízká i vzdálená Voda v pohybu Padající voda Padající voda: cvičení Moře v krajině: cvičení Moře v krajině: cvičení práce se štětcem Obloha a její role na obraze Noční obloha -- Rostliny a skalní struktury Popředí: rámování obrazu Indikace vzdálenosti Ověřování funkce prvků v popředí Odrazy dotvářející prostor -- Střední část Zdůraznění prostoru Pozadí ---
Monumentální místa Dokonalá umělecká díla Zahradní krajiny Industriální monumenty Imaginární a symbolické krajiny Hledání výhledu Hledání stanoviště Pohled z vrcholku Cit pro detail Blízký a vzdálený Rozhodující chvíle Prokreslení obrysů Hotová kresba ZÁKLADY PORTRÉTOVÁNÍ Poloha hlavy -- Navázaného přímého kontaktu s divákem Kreslení hlavy: základní metoda Kreslení hlavy: alternativní metoda Mužská hlava: počítání proporcí Ženská hlava: počítání proporcí Postup: kreslení hlavy a obličejových rysů Detaily obličejových rysů Měření hlavy -- Stanovení obličejových rysů Kosti hlavy -- Lebeční a obličejové svaly První portrét krok za krokem Nasvícení portrétu Spontánní portréty Pero a tuš Křída -- Štětec a lazura Škrabání na tabulku Umístění do rámu Prostředí -- Pohrávání si s konvencemi Pózování -- Uzavřená seskupení Formální uspořádání Výrazné dvojice Páry ---
Zobrazování různého věku -- Mistrovská díla -- Sladění oblečení a pózy -- Oblečení pro určitou roli -- Oblečení na efekt -- Oblečení odpovídající charakteru -- Pokrývky hlavy -- Účesy -- Uspořádání kompozice Nejlepší přátelé žen Použití židle jako rekvizity Obrazy se zrcadly Nic než nezbytnosti Prostředí a historie Společenské zvyky Král je takový jak kraluje Co nejlepší využití světského Moderní hodnoty Pózování pro sebe sama Neotřelé postoje REJSTŘÍK

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC