Příprava -- Setkání -- Přebírání kontroly a nabízení pomoci Smysl a poslání sociální práce Princip držitele problému Profesionální způsoby práce -- 1. Opatrování -- 2. Dozor -- 3. Přesvědčování -- 4. Vyjasňování -- 5. Doprovázení -- 6. Vzdělávání -- 7. Poradenství -- 8. Terapie Práce se „spisy" -- Otevření -- Navázání kontaktu, připojení se Agentura, pracovník a klient Komunikační zátarasy Co říkat -- Užitečné otázky na jaká témata se zaměřit -- Tom Andersen -- Steve de Shazer -- Ben Furman Ocenění a potvrzení -- Dojednávání -- Bezpečí -- „Cirkulárka" dotazování Objednávka, dojednávání a zakázka Určení problému Dobře zformulované cíle -- Průběh -- Základní pracovní témata Téma: Zakázka Téma: Stížnost Téma: Návštěva -- Zplnomocňování Užitečná nedorozumění Udržení pracovního kontaktu -- Ukončení -- Ukončení pracovního kontaktu -- Práce se spisy -- Změna -- Krizová intervence a specifické problémy -- Příprava -- Sociální práce a sousední obory -- Etika profesionální práce -- Výcvik pracovníků -- Kam pracovník může a nemůže