Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 24.12.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(1) Půjčeno:1x 
BK
1. vyd.
Praha : Grada, 2003
195 s.

objednat
ISBN 80-247-0424-2 (brož.)
Management v informační společnosti
Obsahuje rejstřík
Bibliografie na s. 191-192
Programování objektově orientované - příručky
Systémy informační - projektování - příručky
000113023
Obsah // O autorech...8 // Předmluva...9 // Poděkování...10 // Úvod... 11 // 1. Paralely s architekturou ...13 // 1.1 Architekti a stavitelé informačních systémů...13 // 1.1.1 Umění stavět...13 // 1.1.2 Lákadla moderního šamana a skutečnost...15 // 1.1.3 Když šaman selže... 16 // 1.1.4 „Systémový integrátor“, jeho metody a nástroje...16 // 1.1.5 Stavební stroje nestačí...17 // 1.2 Model procesů a informačního systému...18 // 1.2.1 Abstraktní myšlení a modely...18 // 1.2.2 Funkční model - prototyp ještě neexistujícího originálu...20 // 1.3 Stavba bez modelu...21 // 1.3.1 I bez modelu lze stavět, ale jaké jsou následky...21 // 1.3.2 Příklady stavby bez modelu...22 // 1.3.3 Hlavní rizika stavby bez modelu ...22 // 1.3.4 Jak je možné ošetřit rizika...22 // 1.3.5 Kdy stavět bez modelu...23 // 1.3.6 Modelky a modely ...23 // 1.3.7 Shoda modelu a řešení...23 // 1.4 Evoluce modelů ...25 // 1.4.1 Zpětný pohled na modely a modelování...25 // 1.4.2 Vývoj programovacích technik...27 // 1.4.3 Vývoj metodik analýzy a návrhu informačních systémů ...31 // 1.4.4 Objektově orientované metodologie...32 // 1.4.5 Životní cyklus vývoje I. S...35 // 1.4.6 Současné objektové metodologie...36 // 1.5 Stavíme s modelem: objekt, proces, abstrakce reality...37 // 1.5.1 Okolnosti stavby...37 // 1.5.2 Procesy...39 // 1.5.3 Stavební prvky - objekty...39 // 1.5.4 Objekty v procesech...41 // 1.6 Objekty kolem nás...43 // 1.6.1
Komunikace mezi objekty...44 // 1.6.2 Zapouzdření...45 // 1.6.3 Objektové kostky systémové stavebnice...45 // 1.6.4 Objektový model procesů ...47 // 1.6.5 Objektová skládanka...:...48 // // // // // // // // // 5 // 1.6.6 Objekt jako chameleon...48 // 1.6.7 Třídy - továrny na objekty...49 // 1.6.8 Jak nezahodil, co se už udělalo...50 // 1.6.9 Softwarové čipy...50 // 1.7 Draze vykoupené zkušenosti...50 // 1.7.1 Nespolehlivý a drahý software?...50 // 1.7.2 Historické souvislosti...51 // 1.7.3 Řešení...52 // 1.8 Změna procesů - Business Process Reengineering...53 // 1.8.1 Historie business inženýrství...54 // 1.8.2 Myšlenka konvergenčního inženýrství...55 // 1.8.3 Komponentový pohled na model architektury organizace...56 // 1.9 Náš přístup je BORM...57 // 1.9.1 Náš přístup jako metoda...58 // 1.9.2 Struktura metody...59 // 1.9.3 Vlastnosti metody BORM...60 // 1.10 Evoluce přístupů ? životnímu cyklu...61 // 1.10.1 Konceptuálni modelování...61 // 1.10.2 Varianty životního cyklu ...62 // 1.11 Objektově orientovaný proces tvorby softwaru...64 // 1.11.1 Potřeba provozní, testovací a vývojové platformy...64 // 1.11.2 Proces technického zabezpečení projektu...64 // 1.11.3 Jednotlivé role v životním cyklu systému...67 // 1.12 Petriho sítě, teorie automatů a lambda kalkulus...68 // 1.12.1 Petriho sítě...68 // 1.12.2 Teorie automatů...74 // 1.12.3 Lambda kalkulus...78 // 2. Od myšlenky ? hotovému...81 // 2.1 Životní
cyklus systému...81 // 2.1.1 Fáze životního cyklu ...81 // 2.1.2 Vývoj pojmu objekt...83 // 2.2 Co stačí ? modelování...85 // 2.2.1 Základní pojmy objektového modelování...85 // 2.2.2 Odvozené pojmy objektového modelování...89 // 2.3 Uživatelé a analytici - autoprovoz...93 // 2.3.1 Strategická analýza...93 // 2.3.2 Vstupní analýza...97 // 2.4 Analytici a vývojáři...113 // 2.4.1 Analýza systému...113 // 2.4.2 Konceptuálni počítačový model...120 // 2.5 Vývojáři a uživatelé...121 // 2.5.1 Závěrečné fáze modelování systému...121 // 2.5.2 Objektové komponenty...124 // 2.6 Manažer projektu...131 // 2.6.1 Hlavní činnosti a odpovědnosti...131 // Umění systémového návrhu // 2.6.2 Softwarové profese...131 // 2.6.3 Organizace pracovních týmů...132 // 2.6.4 Řízení popisovaného autoprovozu...133 // 2.7 Pohled uživatele...134 // 3. E-Shop - praktická aplikace metody BORM...137 // 3.1 Specifikace problému...137 // 3.2 Analýza aplikace...137 // 3.2.1 Interview...137 // 3.2.2 Scénáře a funkce...138 // 3.2.3 Sestavení diagramů podnikových procesů...141 // 3.3 Návrh aplikace...143 // 3.3.1 Návrhové vzory...143 // 3.3.2 Doménový model...145 // 3.3.3 Uživatelské rozhraní...148 // 3.3.4 Rozdělení aplikace...:r...148 // 3.4 Implementace ...151 // Příloha 1. Příručka nástrojů a technik BORMu...155 // A. OBA-Object Behaviour Analysis...156 // B. Procesy systému...158 // B.1 Procesy a jejich participanti...158
// B. 2 Procesní diagramy...160 // C. Od ?? ? CO... 164 // C. 1 Pravidla přechodu ? CO...164 // C. 2 Diagramy CO...165 // D. Od ?? ? SO...166 // D. 1 SO a jejich diagramy...167 // D.2 Příklady postupné přeměny hierarchií v BORMu...167 // D. 3 Problémy se softwarovými objekty...170 // E. Další nástroje a techniky BORMu...173 // E. 1 Metoda funkčních bodů...173 // E.2 Metamodelování...174 // E.3 Návrhové vzory...177 // Příloha 2. Slovníček pojmů BORMu ...179 // Literatura...191 // Rejstřík...193 // // // // // // // // // //

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC