Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 10.06.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(3) Půjčeno:12x 
BK
Vyd. 1.
Brno : Computer Press, c2003
xviii, 387 s. : il.

objednat
ISBN 80-7226-947-X (brož.)
angličtina
Přeloženo z angličtiny
Obsahuje ilustrace, předmluvu, slovníček pojmů, rejstřík
Bibliografie: s. 375-376
UML (jazyk) - příručky
000113214
Stručný obsah : Část I Úvod do jazyka UML a metodiky unified Process 1 // Kapitola 1 Co je to vlastně UML? 3 // Kapitola 2 Co Je to Unified Process (UP)? 21 // Část II Požadavky 39 // Kapitola 3 Požadavky a jejich specifikace 41 // Kapitola 4 Modelování případů užití 53 // Kapitola 5 Pokročilé modelování případů užití 77 // Část III Analýza 93 // Kapitola 6 Analýza 95 // Kapitola 7 Třídy a objekty 101 // Kapitola 8 Hledáme analytické třídy 127 // Kapitola 9 Relace 141 // Kapitola 10 Dědičnost a polymorfismus 167 // Kapitola 11 Analytické balíčky 179 // Kapitola 12 Realizace případů užití 195 // Kapitola 13 Diagramy aktivit 229 // Část IV Návrh 241 // Kapitola 14 Pracovní postup Návrh 243 // Kapitola 15 Návrhové třídy 251 // Kapitola 16 Upřesňování analytických relací 269 // Kapitola 17 Rozhraní a podsystémy 291 // Kapitola 18 Realizace případů užití - návrh 307 // Kapitola 19 Základní stavové diagramy 313 // Kapitola 20 Pokročilé stavové diagramy 325 // Část v implementace 341 // Kapitola 21 Pracovní postup - implementace 343 // Kapitola 22 Komponenty 349 // Kapitola 23 Nasazení 359 // Dodatek A Ukázkový model případu užití 367 // Dodatek B Specifikace v XML 373 // Bibliografie 375 // Stručný slovníček pojmů 377 //
Obsah : Poděkování xv // Předmluva xvi // O této knize xvi // Konvence xvi // Jak číst tuto knihu xvii // Část I Úvod do jazyka UML // a metodiky unified Process 1 // Kapitola 1 Co je to vlastně UML? 3 // 1.1 Kudy kam? 3 // 1.2 Co je to UML? 4 // 1.3 Zrození jazyka UML 5 // 1.4 Proč „unifikovaný“? 6 // 1.5 Objekty a jazyk UML 7 // 1.6 Struktura jazyka UML 7 // 1.7 Stavební bloky jazyka UML 8 // 1.7.1 Předměty (things) 9 // 1.7.2 Relace (relationships) 9 // 1.7.3 Diagramy 10 // 1.8 Obecná mechanika jazyka UML 11 // 1.8.1 Specifikace 12 // 1.8.2 Ozdoby (Adornments) 13 // 1.8.3 Podskupiny 14 // 1.8.4 Mechanismy rozšiřitelnosti 15 // 1.9 Architektura 18 // 1.10 Čemu jste se naučili? 19 // Kapitola 2 Co je to unified Process (UP)? 21 // 2.1 Kudy kam 22 // 2.2 Co je to UP? 22 // 2.3 Zrození metodiky UP 23 // 2.4 UP a RUP 26 // 2.5 Konkrétní aplikace metodiky UP v novém projektu 27 // 2.6 Axiomy metodiky UP 28 // 2.7 Metodika UP je založena na iterativním a přírůstkovém procesu 29 // 2.7.1 Pracovní postupy iterace 29 // 2.7.2 Základny iterací a přírůstky (inkrementy) 30 // 2.8 Struktura metodiky UP 31 // 2.9 Fáze metodiky UP 32 // 2.9.1 Souhrnné cíle fáze Začátek 32 // 2.9.2 Primární zaměření fáze Začátek 33 // 2.9.3 Milník: Předmět životního cyklu a rozsah systému Náčrt 33 // 2.9.4 Cíle fáze Rozpracování 34 // 2.9.5 Primární zaměření fáze Rozpracování 34 // 2.9.6 Milník: Architektura jako vodítko pro systém v jeho budoucím životě 34 // 2.9.7 Souhrnné cíle fáze Konstrukce 35 // 2.9.8 Primární zaměření fáze Konstrukce 35 // 2.9.9 Milník: Počáteční provozní způsobilost 36 // 2.9.10 Cíle fáze Zavedení 36 // 2.9.11 Primární zaměření fáze Zavedení 36 // 2.9.12 Milník: Nasazení produktu 37 // 2.10 Čemu jste se naučili? 37 // Požadavky 39 //
Požadavky a jejich specifikace 41 // 3.1 Kudy kam? 41 // 3.2 Pracovní postup 42 // 3.3 Softwarové požadavky - metamodel 43 // 3.4 Detail pracovního postupu Požadavky 44 // 3.5 Význam požadavků 46 // 3.6 Definice požadavků 47 // 3.6.1 Specifikace systémových požadavků 47 // 3.6.2 Správně formulované požadavky 48 // 3.6.3 Funkční a nefunkční požadavky 48 // 3.6.4 Získávání požadavků: To, že máte mapu, // ještě neznamená, že jste dobyli i území! 49 // 3.7 Čemu jste se naučili? 50 // Modelování případů užití 53 // 4.1 Kudy kam? 53 // 4.2 Modelování případů užití 55 // 4.3 Aktivita metodiky UP: najít účastníky a případy užití 55 // 4.3.1 Hranice systému 55 // 4.3.2 Co jsou to účastníci? 56 // 4.3.3 Co jsou to případy užití? 58 // 4.3.4 Slovníček pojmů 60 // 4.4 Aktivita metodiky UP: Detail případu užití 61 // 4.4.1 Specifikace případu užití 61 // 4.4.2 Rozvětvení uvnitř toku 64 // 4.4.3 Opakování uvnitř toku: For 66 // 4.4.4 Opakování uvnitř toku: While 67 // 4.4.5 Sledování požadavků 68 // 4.5 Komplexní případy užití 69 // 4.5.1 Scénáře 69 // 4.5.2 Specifikujeme hlavní scénář 70 // 4.5.3 Specifikujeme vedlejší scénáře 71 // viii Obsah // 4.5.4 Jak najít vedlejší scénáře? 71 // 4.5.5 Takže - kolik scénářů? 71 // 4.6 Kdy modelovat případy užití 72 // 4.7 Čemu jste se naučili? 73 // Kapitola 5 Pokročilé modelování případů užití 77 // 5.1 Kudy kam? 77 // 5.2 Zobecnění účastníka (actor generalization) 78 // 5.3 Zobecnění případů užití 80 // 5.4 Relace «include» 83 // 5.5 Relace «extend» 85 // 5.5.1 Rozšíření případu užití 87 // 5.5.2 Více vkládaných segmentů 87 // 5.5.3 Podmíněná rozšíření 89 // 5.6 Kdy použít pokročilé funkce 89 // 5.7 Čemu jste se naučili? 90 //
Část III Analýza 93 // Kapitola 6 Analýza 95 // 6.1 Kudy kam? 95 // 6.2 Analýza 96 // 6.2.1 Artefakty analýzy - metamodel 97 // 6.2.2 Detail pracovního postupu analýzy 98 // 6.3 Analytický model - Osvědčené postupy 98 // 6.4 Čemu jste se naučili? 100 // Kapitola 7 Třídy a objekty 101 // 7.1 Kudy kam? 101 // 7.2 Co jsou to objekty? 102 // 7.2.1 Zapouzdření 104 // 7.2.2 Předávání zpráv 106 // 7.3 Notace objektů v jazyce UML 106 // 7.3.1 Hodnoty atributů 108 // 7.4 Co jsou to třídy? 108 // 7.4.1 Třídy a objekty 110 // 7.4.2 Tvorba instance 111 // 7.5 Notace třídy v jazyce UML 112 // 7.5.1 Oddíl názvu 113 // 7.5.2 Oddíl atributů 113 // 7.5.3 Oddíl operací 117 // 7.5.4 Syntaxe stereotypu třídy 118 // 7.6 Rozsah platnosti 118 // 7.6.1 Platnost instance a platnost třídy 119 // 7.6.2 Přístup je určen rozsahem platnosti 119 // 7.7 Tvorba a uvolnění objektů 120 // 7.7.1 Konstruktory - ukázková třída BankovníUčet 121 // 7.7.2 Destruktory - ukázková třída BankovníÚčet 122 // 7.8 Čemu jste se naučili? 122 // Kapitola 8 Hledáme analytické třídy 127 // 8.1 Kudy kam? 127 // 8.2 Aktivita metodiky UP: analýza případu užití 128 // 8.3 Co jsou to analytické třídy? 128 // 8.3.1 Anatomie analytické třídy 130 // 8.3.2 Jak se pozná dobrá analytická třída? 131 // 8.3.3 Co říká praxe o analytických třídách 132 // 8.4 Hledáme třídy 133 // 8.4.1 Hledáme třídy na základě analýzy // podstatných jmen a sloves 134 // 8.4.2 Hledáme třídy pomocí metody štítků CRC 135 // 8.4.3 Hledáme další zdroje tříd 137 // 8.5 Tvorba první verze analytického modelu 138 // 8.6 Čemu jste se naučili? 138 // Kapitola 9 Relace 141 // 9.1 Kudy kam? 141 // 9.2 Co je to relace? 141 // 9.3 Co je to spojení? 143 // 9.3.1 Objektové diagramy 143 // 9.3.2 Cesty 145 // 9.4 Co je to asociace? 145 //
9.4.1 Syntaxe asociace 146 // 9.4.2 Násobnost (multiplicity) 147 // 9.4.3 Řiditelnost (navigability) 152 // 9.4.4 Asociace a atributy 153 // 9.4.5 Asociační třídy 155 // 9.4.6 Asociace s kvalifikátorem 156 // 9.5 Co je to závislost? 158 // 9.5.1 Závislosti v užívání (usage dependencies) 159 // 9.5.2 Abstrakční závislosti 161 // 9.5.3 Závislosti na základě oprávnění 162 // 9.6 Čemu jste se naučili? 163 // Kapitola 10 Dědičnost a polymorfismus 167 // 10.1 Kudy kam? 167 // 10.2 Zobecnění (generalizace) 168 // 10.2.1 Zobecnění tříd 168 // 10.3 Dědičnost tříd 169 // 10.3.1 Překrývání 169 // 10.3.2 Abstraktní operace a třídy 171 // 10.3.3 Stupně abstrakce 172 // 10.4 Polymorfismus 173 // 10.4.1 Příklad polymorfismu 174 // 10.5 Čemu jste se naučili? 177 // Kapitola 11 Analytické balíčky 179 // 11.1 Kudy kam? 179 // 11.2 Co je to balíček? 179 // 11.3 Závislosti balíčku // 11.4 Přechodnost // 11.5 Vnořené balíčky // 11.6 Zobecňování balíčků // 11.7 Stereotypy balíčku // 11.8 Architektonická analýza // 11.8.1 Hledáme analytické balíčky // 11.8.2 Cyklické závislosti balíčků // 11.9. Čemu jste se naučili? // Kapitola 12 Realizace případů užití // 12.1 Kudy kam? // 12.2 Aktivita metodiky UP: Analýza případu užití // 12.3 Co jsou to realizace případů užití? // 12.4 Realizace případu užití - elementy // 12.5 Diagramy interakce // 12.6 Spolupráce a interakce // 12.7 Diagramy spolupráce // 12.7.1 Diagramy obecné spolupráce (descriptor form) // 12.7.2 Diagramy konkrétní spolupráce (instance form) // 12.7.3 Interakce objektů // 12.7.4 Násobné objekty // 12.7.5 Iterace // 12.7.6 Větvení a sebepověření // 12.7.7 Souběžnost - aktivní objekty // 12.7.8 Stav objektu // 12.8 Sekvenční diagramy (Sequence diagrams) // 12.8.1 Iterace // 12.8.2 Větvení a volání sebe sama //
12.8.3 Souběžnost - aktivní objekty // 12.8.4 Stav objektu a jeho omezení // 12.9 Čemu jste se naučili? // Kapitola 13 Diagramy aktivit // 13.1 Kudy kam? // 13.2 Co jsou to diagramy aktivit? // 13.3 Akce // 13.4 Dílčí aktivity // 13.5 Přechody // 13.6 Hodnocení přechodu // 13.7 Rozvětvení a spojení // 13.8 Zóny (swimlanes) // 13.9 Toky objektů // 13.10 Signály // 13.11 Čemu jste se naučili? // Návrh // 241 // Pracovní postup Návrh // 14.1 Kudy kam? // 14.2 Návrh - pracovní postup // 14.3 Artefakty návrhu - metamodel // 14.3.1 Udržovat jeden nebo dva modely? // 14.4 Detail návrhu // 14.5 Artefakty // 14.5.1 Vztahy artefaktů relací typu «trace» // 14.6 Čemu jste se naučili? // Návrhové třídy // 15.1 Kudy kam? // 15.2 Co jsou to návrhové třídy? // 15.3 Anatomie návrhové třídy // 15.4 Správně formulované návrhové třídy // 15.4.1 Úplnost a dostatečnost // 15.4.2 Jednoduchost // 15.4.3 Vysoká soudržnost // 15.4.4 Minimalizace vazeb // 15.5 Dědění // 15.5.1 Agregace nebo dědění // 15.5.2 Dědění od více předků (multiple inheritance) // 15.5.3 Dědění a realizace rozhraní // 15.6 Šablony // 15.7 Vnořené třídy // 15.8 Čemu jste se naučili? // Upřesňování analytických relací // 16.1 Kudy kam? // 16.2 Návrhové relace // 16.3 Agregace a kompozice // 16.4 Sémantika agregace // 16.5 Sémantika kompozice // 16.5.1 Kompozice a atributy // 16.6 Jak upřesnit analytické relace // 16.7 Asociace typu 1:1 // 16.8 Relace typu M:1 // 16.9 Asociace typu 1:N // 16.10 Kolekce // 16.10.1 Jednoduché kolekce OCL // 16.10.2 Mapa // 16.11 Konkretizované relace // 16.11.1 Asociace typu M:N // 16.11.2 Obousměrné asociace // 16.11.3 Třídy asociací // 16.12 Čemu jste se naučili? // Kapitola 17 Rozhraní a podsystémy // 17.1 Kudy kam? // 17.2 Co je to rozhraní? // 17.3 Rozhraní a vývoj komponentového softwaru //
17.4 Hledáme rozhraní // 17.5 Návrh pomocí rozhraní // 17.6 Co jsou to podsystémy? // 17.6.1 Podsystémy a rozhraní // 17.6.2 Vzor fasáda // 17.6.3 Fyzická architektura a vzor rozvrstvení // 17.7 Výhody a nevýhody rozhraní // 17.8 Čemu jste se naučili? // Kapitola 18 Realizace případů užití - návrh // 18.1 Kudy kam? // 18.2 Realizace případů užití - návrh // 18.3 Návrhové diagramy interakce // 18.4 Interakce podsystémů // 18.5 Čemu jste se naučili? // Kapitola 19 Základní stavové diagramy 313 // 19.1 Kudy kam? 313 // 19.2 Stavové diagramy 314 // 19.3 Stavové automaty a třídy 314 // 19.4 Základní syntaxe stavových diagramů 316 // 19.5 Stavy 316 // 19.5.1 Syntaxe stavu 317 // 19.6 Přechod mezi stavy 318 // 19.7 Události 319 // 19.7.1 Události volání 319 // 19.7.2 Signální události 320 // 19.7.3 Události změny 321 // 19.7.4 Časové události 322 // 19.8 Čemu jste se naučili? 322 // Kapitola 20 Pokročilé stavové diagramy 325 // 20.1 Kudy kam? 325 // 20.2 Složené stavy 326 // 20.3 Sekvenční složený stav 327 // 20.4 Souběžné složené stavy 329 // 20.5 Komunikace mezi stavovými podautomaty 332 // 20.5.1 Komunikace prostřednictvím atributů 333 // 20.5.2 Komunikace prostřednictvím synchronizačních stavů 333 // 20.6 Historie 334 // 20.6.1 Mělká historie 335 // 20.6.2 Hluboká historie 336 // 20.7 Stav podautomatu 336 // 20.8 Čemu jste se naučili? 338 // Obsah xiii // část v implementace // Kapitola 21 Pracovní postup - implementace // 21.1 Kudy kam? // 21.2 Pracovní postup - Implementace // 21.3 Relace sledování modelu // 21.4 Detail pracovního postupu Implementace // 21.5 Artefakty // 21.6 Čemu jste se naučili? // Kapitola 22 Komponenty // 22.1 Kudy kam? // 22.2 Co je to komponenta? // 22.3 Jednoduchý příklad v jazyce lava // 22.4 Příklad EJB // 22.5 Čemu jste se naučili //
Kapitola 23 Nasazení // 23.1 Kudy kam? // 23.2 Diagram nasazení // 23.3 Syntaxe diagramů nasazení . // 23.4 Příklad Enterprise JavaBeans // 23.5 Čemu jste se naučili? // Dodatek A Ukázkový model případu užití // Al.l Úvod // AI.2 Model případu užití // A1.3 Ukázkové případy užití // Dodatek ? Specifikace v XML // B.l Jazyk XML a šablony případů užití // Bibliografiie // Stručný slovníček pojmů // Rejstřík

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC