Obsah: // Ř) DIDAKTICKÁ ČÁST // I. PRINCIPY RÁMCOVĚ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU // USKUTEČŇOVANÉ VE VZDĚLÁVACÍ OBLASTI UMĚNÍ A KULTURA...7 // II. PRAKTICKÁ UKÁZKA TÉTO STRATEGIE // V OBLASTI UMĚNÍ A KULTURA...10 // 1. Výtvarné zadání na téma: Kaligrafie ...10 // 2. Oprava části zadání pro nižší žákovský věk ...15 // III. STRUKTURA VÝTVARNÉHO ZADÁNÍ...17 // 1. Výtvarné zadáni-vypracování ...18 // 2, Výtvarné zadáni - nejčastější chyby ...20 // IV. HAPTICKÝ PŘEPIS...23 // 1. Zadáni haptického přepisu (a souboru vizualit) ...23 // 2. Tvorba haptického přepisu ...24 // V. VIDĚNÍ A VĚDĚNÍ...26 // Prostorová inteligence ...29 // VI. ROZMANITOST TEORIÍ VZDĚLÁVÁNÍ...30 // 1. Principy spiritualistického vzdělávání ...31 // 2. Personalistické teorie . 31 // 3. Kognitivně psychologické teorie ...32 // 4. Technologické teorie ...35 // 5. Sociokognitivní teorie ...36 // 6. Sociální teorie ...38 // 7. Akademické teorie ...40 // B1 VÝKLADOVÁ ČÁST // I. MODELY PROSTORU...41 // II. PŘÍKLADY ŘEŠENÍ RŮZNÝCH ČASOPROSTOROVÝCH PŘEDSTAV...47 // 1. Postava (žena) - archetyp ...49 // 2. Žena (bohyně) - plodnost ...49 // 3. Spirála - představa plynutí času, počátku a konce času, představa řádu v D3 ...51 // 4. Předek s pokrčenýma nohama ...51 // 5. Srostlice zvíře - zvíře ...51 // 6. Srostlice zvíře - člověk ...52 // 7. Věci jako „nádrže síly“ ...52 // 8. Pohled očí jako magické
zobrazení založené na osovosti ...53 // 9. Části lidských těl jako schránky síly, jako „osy" ...53 // 10. Téma konečnosti lidského života jako utkvělá myšlenka doby ...55 // 11. Vertikála, sloup jako „sečtená energie", jako „osa" ...56 // 12. Vizualizace řádu pochopeného v číselném souladu ...57 // 13. Čas a časování ve vizuální oboru ...58 // 14. Řád kumulovaný v centrále a její realizace v architektuře ...60 // 15. Město jako vize řádu, osy ve městě, lokalita jako vzorec .. .62 // 16. Brána jako předěl, portál jako průchod do jiné dimenze ...66 // 17. Posvátná geometrie jako otisk kosmografu ...68 // 18. Emblematika - texty v obrazech ...75 // III. HUDEBNÍ A VÝTVARNÉ SOUVISLOST!...79 // 1. Těsna a pronikové stavby ...79 // 2. Opouštění tonality a polycentrismus ve výtvarných oborech ...84 // C) PRAKTICKÁ ČÁST...87 // Seznam obrazových Příloh a použitá literatura...94 // 5