Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(5) Půjčeno:10x 
BK
Čes. vyd. 1.
Praha : Svojtka a Vašut, 1996
192 s. : il. ; 29 cm

objednat
ISBN 80-7180-040-6 (váz.)
španělština
Obsahuje bibliografii
000115829
Úvod, 8 // Historie portrétu jako žánru, 10 // Portrét ve staroveku: funkční portrét, 12 Středověk a kresťanský portrét, 14 Renesance, zrod portrétu 16 Leonardo da Vinci: zájem o lidskou bytost? 18 Dürer: vlastní portrét, 19 // 16. století. Holbein a oficiální portrét. Manýrismus, 20 Tizian a El Greco, 22 // Portrét v 17. století. Rubens a van Dyck, 24 Španělsko v 17. století: Velázquez, 26 Holandsko v 17. století: Hals a Rembrandt, 28 Rembrandt: vlastní portrét, 30 // Velká Británie od 17. do 18. století: Reynolds, Gainsborough, 31 // Francie v 18. století: pastelový portrét, 32 // 19. století: vznešené žánry? 34 // 19. století: romantismus a realismus, 36 // Impresionismus a portrét (I), 37 // Impresionismus a portrét (II), 38 // Konfigurace obrazového uspořádání: Cézanne, Gauguin, van Gogh, 40 // Van Gogh a psychologický portrét, 42 Toulouse-Lautrec a karikatura, 44 Avantgardní portrét a „destrukce“ portrétu (I), 45 Avantgardní portrét a „destrukce“ portrétu (II), 46 Současní malíři a jejich portréty, 48 // O typech portrétu, 51 // Portrét hlavy, po prsa, do pasu, celé postavy, 52 // Portrét jako hlavní námět...nebo jako výtvarná záminka, 54 // Neutrální a explicitní pozadí, 56 // Individuální a skupinový portrét, 58 // Ruce, předměty a pohledy, 60 // Jak vytvořit dobrý portrét, 63 // Podmínky pro dobrý portrét. Úvod, 64 // Historický ideál. Ideální proporce? Hlava a lidské tělo, 66 // Měřítko hlavy, pohled zpředu, 68 // Měřítko hlavy, pohled z profilu, 70 // Jak dosáhnout podobnosti: úvod, 72 // Anatomie lidského těla, 73 // Lidské tělo, 74 // Polohy a pohyby, 75 // Anatomie lidské hlavy. Shrnutí, 76 // Praktické ukázky konstrukce, 78 // Části obličeje: obočí a oči, 79 // Objem obočí a očí, 80 // Obočí a oči na obrazech, 81 //
Části obličeje: nos, 82 // Nosy na obrazech, 83 // Části obličeje: ústa a rty, 84 // Rty na obrazech, 85 // Části obličeje: uši, 86 // Části hlavy: brada, krk, čelo..., 87 // Lebka a vlasy, 88 - // Ruce: struktura a chápání, 90 // Ruce na obrazech, 92 // Věk a pohlaví modelu: dospělý muž, 93 // Věk a pohlaví: žena, 94 // Věk a pohlaví: staří lidé, 95 // Věk a pohlaví: děti, 96 // Charakter modelu: póza, 97 // Póza podle modelu, 98 // Charakter modelu: šaty a záhyby, 99 // Charakter modelu: přehnané rysy a karikatura, 101 // Matematická kresba jako základ podobnosti, 102 // Skici ? portrétům, 104 // Ballestar: procvičování proporcí, ověření správnosti kresbou uhlem, 106 // Ballestar dokončuje cvičení, 108 // Segú vytváří portrét pomocí mřížky, 110 // Nanášení stínů bez mřížky, 112 // Esther Olivě de Puig maluje vlastní portrét olejem, 114 // Experimentování s vlastní osobou, 116 // Jak dosáhnout uměleckého výsledku. Syntéza a interpretace, 118 // Póza jako estetická otázka, 120 // Osvětlení. Výjimka z pravidla, 122 // Kompozice: normy, práce v ateliéru a osobní přístup, 124 // Formáty a velikosti, 126 // Interpretace a umělecký výraz při portrétování, 129 // Kreslení portrétu: techniky, 130 Galerie kreslených portrétů, 132 Expresívni linie, 134 // Skvrna jako interpretace objemu a kontrastu, 135 Malování portrétu: techniky, 136 Interpretace portrétu, 138 // Ztvárnění objemu pomocí světla a ztvárnění kontrastů světlých barev, 140 // Tělové barvy, směsi, 142 Vyjádření světel a stínů, 144 // Barva jako prvek expresívni, arbitrárni, symbolický, konstruktivní, 146 // Informace o kontrastu a jasnosti barvy, 148 Pomalé a rychlé malování, 150 // Malování portrétů v praxi, 153 // Lluís Armengol kreslí vlastní portrét, 154 //
Lluís Armengol dokončuje první vlastní portrét, 156 Druhý autoportrét, 158 Třetí autoportrét, 159 // Esther Olivé maluje portrét starého muže olejem, 160 // Výtvarná konstrukce, 162 // Dokončený portrét, 164 // Joan Marti maluje portrét ženy pastelem, 166 // Jemná práce s pastelem, 168 // Dokončení kresby a malby, 170 // Miquel Ferron maluje skupinový portrét akrylovými barvami, 172 První barevné skvrny, 174 Cvičení na řešení portrétu, 176 // Ramon Noe maluje portrét dívky barevnými pastelkami, 178 Transparentní míchání barev, 180 Konečné detaily, 182 // Vicenc Ballestar maluje portrét mladého muže akvarelem, 184 Vybarvování obličeje, 186 // Ruka a dokončení portrétu, 188 // Bibliografie. 190 Závěr a poděkování. 191
(OCoLC)85668112
cnb000105928

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC