Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 02.12.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(18.5) Půjčeno:111x 
BK
EB
Vyd. 1.
Praha : Grada, 2009
295 s. : il. ; 24 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-2846-9 (váz.)
ISBN 978-80-247-7008-6 (online ; pdf)
Psyché
Obsahuje slovníček
Obsahuje bibliografii na s. 284-292,bibliografické odkazy a rejstřík\
Popsáno podle tištěné verze
000119115
1. VYMEZENÍ MUZIKOTERAPIE - Jiří Kantor // 1.1 Zařazení a pojem muzikoterapie // 1.2 Obecná východiska muzikoterapie // 1.3 Povaha muzikoterapie // 1.4 Muzikoterapie v užším a širším významu // 1.5 Elementy a vztahy v muzikoterapii // 1.6 Klasifikace muzikoterapeutických přístupů // 1.7 Charakteristika a definice muzikoterapie // 2. MUZIKOTERAPIE A HUDEBNÍ PEDAGOGIKA - Matěj Lipský, Jiří Kantor // 2.1 Rozdíly mezi muzikoterapii a hudební pedagogikou // 2.2 Hudebně-pedagogické inspirace pro muzikoterapii // 2.2.1 Orffův Schulwerk // 2.2.2 Kodályho metoda // 2.2.3 Suzukiho metoda // 2.2.4 Dalcroseho Eurytmika // 3. MUZIKOTERAPIE A SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKA - Jiří Kantor // 3.1 Význam muzikoterapie u osob se specifickými potřebami // 3.2 Institucionální zázemí muzikoterapie // 3.3 Muzikoterapeutické modely u osob se specifickými potřebami 3.3.1 Příklady terapeutických situací // 4. MUZIKOTERAPIE A PSYCHOTERAPIE - Matěj Lipský // 4.1 Psychodynamický přístup v muzikoterapii // 4.1.1 Muzikoterapie psychoanalytická // 4.1.2 Muzikoterapie analytická // 4.2 Behaviorální přístup v muzikoterapii // 4.3 Kognitivní a kognitivně-behaviorální přístup v muzikoterapii // 4.3.1 Muzikoterapie a transakční analýza // 4.3.2 Muzikoterapie a racionálně-emoční terapie // 4.3.3 Muzikoterapie a racionálně-behaviorální terapie // 4.3.4 Muzikoterapie a kognitivně-behaviorální přístupy // 4.4 Muzikoterapie a humanistický přístup // 5. MUZIKOTERAPIE A MEDICÍNA - Jiří Kantor, Jana Weber // 5.1 Počátky a vývojové tendence muzikoterapie v medicíně // 5.2 Postavení muzikoterapie v medicíně // 5.3 Fyzické a psychosociální potřeby // 5.3.1 Fyzické potřeby // 5.3.2 Psychosociální potřeby // 5.4 Muzikoterapie v jednotlivých oblastech medicínské péče //
6. CELOSTNÍ PŘÍSTUP V MUZIKOTERAPII - Tomáš Procházka // 6.1 Vývoj přístupu k nemoci v čase a kontext vzniku celostního přístupu // 6.1.1 Systemický přístup // 6.1.2 Radikální konstruktivismus // 6.1.3 Neexpertní přístup // 6.2 Celostní přístup v muzikoterapii v kontextu vývoje současné psychoterapie // 6.3 Uplatnění celostního přístupu v muzikoterapeutické praxi // 6.3.1 Vlastní muzikoterapeutický model // 7. MUZIKOTERAPIE V NĚKTERÝCH ZEMÍCH - Jiří Kantor, Jana Weber // 7.1 Mezinárodní muzikoterapeutické asociace a sdružení // 7.1.1 Světová federace muzikoterapie // 7.1.2 Evropská muzikoterapeutická konfederace // 7.1.3 Evropská asociace studentů muzikoterapie // 7.2 Charakteristika muzikoterapie v některých zemích // 7.2.1 Argentina // 7.2.2 Austrálie // 7.2.3 Belgie // 7.2.4 Česká republika // 7.2.5 Dánsko // 7.2.6 Finsko // 7.2.7 Francie // 7.2.8 Holandsko // 7.2.9 Itálie // 7.2.10 Kanada // 7.2.11 Německo // 7.2.12 Norsko // 7.2.13 Rakousko // 7.2.14 Spojené státy americké // 7.2.15 Španělsko // 7.2.16 Švédsko // 7.2.17 Švýcarsko // 7.2.18 Velká Británie // 8 STRUKTURA MUZIKOTERAPIE - Jiří Kantor, Matěj Lipský, Jana Weber // 8.1 Příprava muzikoterapeutického programu // 8.1.1 Doporučení do muzikoterapie // 8.1.1.1 Indikace a kontraindikace // 8.1.1.2 Zaměření muzikoterapie vzhledem k potřebám klienta // 8.1.2 Vstupní diagnostika // 8.1.2.1 Některé přístupy k diagnostice // 8.1.2.2 Charakteristika vstupní diagnostiky // 8.1.3 Plánování muzikoterapie // 8.1.3.1 Zabezpečení organizačních podmínek // 8.1.3.2 Výběr muzikoterapeutických strategií // 8.1.3.3 Upřesnění terapeutických cílů // 8.1.3.4 Muzikoterapeutický plán // 8.2 Realizace terapeutického programu // 8.2.1 Některé způsoby vedení terapie // 8.2.1.1 Direktivní a nedirektivní intervence //
8.2.1.2 Kauzální a symptomatická intervence // 8.2.1.3 Intervence podpůrná a rekonstrukční // 8.2.2 Formy muzikoterapie // 8.2.2.1 Individuální terapie // 8.2.2.2 Skupinová terapie // 8.2.2.3 Komunitní terapie // 8.2.3 Vedení dokumentace // 8.2.4 Struktura muzikoterapeutické jednotky // 8.2.5 Muzikoterapeutická místnost a její vybavení // 8.3 Evaluace terapie // 8.3.1 Závěrečná zpráva // 8.3.2 Ukončení terapie // 9. HUDBA - Jiří Kantor // 9.1 Vymezení základní terminologie // 9.1.1 Úrovně hudební zkušenosti // 9.1.2 Výběr hudby pro terapii // 9.2 Tón a hudební výrazové prostředky // 9.2.1 Barva zvuku // 9.2.2 Síla zvuku // 9.2.3 Výška tónů // 9.2.4 Délka tónů a tempo // 9.2.5 Rytmus // 9.2.6 Melodie // 9.2.7 Harmonie // 9.3 Teorie terapeutického působení hudby // 9.3.1 Způsoby a funkce slyšení // 9.3.2 Hudba a fyziologické procesy // 9.3.3 Hudba a struktura // 9.3.4 Hudba jako metafora // 9.3.5 Hudba jako prostředek komunikace // 9.3.6 Hudba a spirituální zkušenosti // 9.4 Hudební prostředky muzikoterapeutických technik // 9.4.1 Hra na tělo // 9.4.2 Hlas // 9.4.3 Hudební nástroje // 10. MUZIKOTERAPEUT - Jiří Kantor, Katarína Grochalová // 10.1 Profesionální požadavky na muzikoterapeuta // 10.1.1 Odborné kompetence // 10.1.2 Osobnostní kompetence a etika // 10.2 Osobnosti muzikoterapie v zahraničí // 11. KLIENT - Jiří Kantor // 11.1 Definice zdraví // 11.2 Terapeutická změna nehudební faktory // 11.2.1 Vnitřní zdroje klienta v terapii // 11.2.2 Terapeutický vztah // 11.3 Specifika muzikoterapie z hlediska věku // 11.3.1 Muzikoterapie a vývoj jedince // 11.3.2 Klient z pohledu vývojové muzikoterapie // 11.3.3 Klient z pohledu rehabilitační muzikoterapie // 11.4 Sociokulturní faktory // 11.5 Zvláštnosti muzikoterapie z hlediska specifických potřeb //
11.5.1 Vznik specifických potřeb // 11.5.2 Indikace muzikoterapie // 12. METODY A TECHNIKY MUZIKOTERAPIE - Jiří Kantor, Jana Weber // 12.1 Hudební improvizace // 12.1.1 Klasifikace improvizačních technik // 12.2 Hudební interpretace // 12.2.1 Vokální interpretace // 12.2.2 Instrumentální interpretace // 12.2.3 Hudební produkce // 12.3 Kompozice hudby // 12.4 Poslech hudby // 13. MUZIKOTERAPEUTICKÉ MODELY - Jiří Kantor, Matěj Lipský, Jana Weber, Katarína Grochalová // 13.1 Kreativní a nekreativní muzikoterapeutické modely // 13.1.1 Muzikoterapie kreativní // 13.1.2 Muzikoterapie nekreativní // 13.2 Charakteristika muzikoterapeutických modelů // 13.2.1 Akcelerované učení // 13.2.2 Aktivní a receptivní muzikoterapie (Schwabe) // 13.2.3 Analytická muzikoterapie (Priestley) // 13.2.4 Antroposofická muzikoterapie // 13.2.5 Asthma Music (Tateno & Suzuki) // 13.2.6 Experimentálně-improvizační terapie (Bruscia) // 13.2.7 FMT-metoda (Hjelm) // 13.2.8 Hudební integrativní neuroterapie (Graur) // 13.2.9 Improvizační muzikoterapie dospělých (Langdon) // 13.2.10 Kreativní muzikoterapie (Nordoff & Robbins) // 13.2.11 Melodicko-intonační terapie // 13.2.12 Metoda dobrého startu // 13.2.13 Metoda kontinuálního uvědomění (Boxill) // 13.2.14 Orffova muzikoterapie // 13.2.15 Řízená imaginace a hudba (Bonny) // 13.2.16 Tomatisův poslechový program // 13.2.17 Vibroakustická terapie (Skille) // 13.2.18 Vokální psychoterapie (Austin) // 13.2.19 Volná improvizace (Alvin) // 13.2.20 Vývojová muzikoterapie (Wood) // 14. MUZIKOTERAPEUTICKÝ VÝZKUM - Jiří Kantor // 14.1 Kvantitativní výzkum // 14.2 Kvalitativní výzkum // 14.3 Rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem // 14.4 Ukázky kvantitativních a kvalitativních výzkumů // 14.5 Metaanalýza // 14.6 Specializovaná pracoviště a zdroje výzkumů // 14.7 Muzikoterapeutický výzkum v České republice // ZÁVĚR //
PŘÍLOHY // Příloha A: Klasifikace muzikoterapie (Bruscia) // Přeložil a upravil Jiří Kantor (podle Bruscii, 1998) // 1 Úrovně muzikoterapeutické praxe // 2 Oblasti muzikoterapeutické praxe // Příloha B: Způsoby práce v muzikoterapii (Smeijsters) // Upravil Jiří Kantor (podle Frütel, 2005) // Příloha C: Modely muzikoterapie v inkluzivních edukačních programech // (McWilliam) // Přeložil a upravil Jiří Kantor (podle McWilliam in Kern, 2004) // Příloha D: Způsoby muzikoterapeutické intervence v medicíně (Standley) , Přeložil a upravil Jiří Kantor (podle Standley, in Saperston, West, Wigram, 2000) // 1. způsob: poslech hudby // 2. způsob: aktivní zapojení při hudbě // 3. způsob: hudba a poradenství // 4. způsob: hudba pro vývojové a edukační záměry // 5. způsob: hudba a stimulace // 6. způsob: hudba a biofeedback // 7. způsob: hudba a skupinové aktivity // Příloha E: Vývoj přístupu k nemoci v čase a kontext vzniku celostního přístupu Tomáš Procházka // Příloha F: Dotazník hudební zázemí, dovednosti a preference // Jiří Kantor // Příloha G: Nestrukturované vstupní ohodnocení (Ruona) // Přeložil Jiří Kantor (podle Ruony, 2005) // Příloha H: Terapeutická jednotka v náhledové muzikoterapii (Hanser) // Přeložil a upravil Jiří Kantor (podle Hanser, 1987) // Příloha I: Etický kodex Evropské muzikoterapeutické konfederace. Přeložili Jiří Kantor, Jana Weber (podle původního dokumentu Evropské muzikoterapeutické konfederace, 2007) // Příloha J: Dynamické modely hudební zkušenosti (Bruscia) // Přeložil a upravil Jiří Kantor (podle Bruscii, 1998) // 1 Hudba jako objektivní zkušenost // 2 Hudba jako univerzální forma energie // 3 Hudba jako subjektivní zkušenost // 4 Hudba jako kolektivní zkušenost // 5 Hudba jako estetická zkušenost // 6 Hudba jako transparentní zkušenost // SLOVNÍČEK
cnb001961869

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC