Obsah // Úvod ...3 // 1 Základní didaktické pojmy a vztahy...5 // 1.1 Hudba a jedinec při výuce hudební výchovy a mimo školu...5 // 1.2 Didaktická reflexe vztahu žáka k hudbě...7 // 1.3 Hudební pedagogika a hudba...10 // 2 Zahraniční koncepce hudební výchovy v současné hudební výchově 13 // 2.1 Didaktická interpretace hudby...13 // 2.2 Handlungsorientierte Musikerziehung (ME) // vs. činnostní pojetí hudební výchovy...14 // 2.3 Kooperativní učení-vyučování...17 // 2.4 Polyestetická výchova...19 // 3 Ke strategii hudební výchovy v současnosti...22 // 3.1 Česká hudební výchova v desetiletí 1991 -2001 ...22 // 3.2 Na okraj didaktických poznámek ? učebnicím HV...24 // 3.3 Učební úloha v hudebně výchovné situaci...26 // 3.4 Multikulturalismus v hudebněvýchovné praxi...29 // 4 Učitel/žák v procesu hudební výchovy...32 // 4.1 Hudební socializace jako koncept vyučování...32 // 4.2 O hudební komunikaci...34 // 4.3 O škole, kultuře a komunikaci...39 // 4.4 Učitel-žák a počítač...41 // Přílohy...47 // Literatura ? dalšímu studiu...52 // 4