Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 02.04.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(6) Půjčeno:6x 
BK
1. vyd.
Praha : Orbis, 1968
359 s. : il. ; 8°

objednat
Knihovna fotografie
němčina
Autor, patřící ke světové špičce fotografů-reportérů, shrnul na několika málo desítkách stran této knihy všechny své odborné znalosti a zkušenosti. Vytvořil tak pomůcku, která má zkušenému fotografovi poskytnout řadu námětů ke zlepšení jeho práce. Své názory na pojetí fotografie, pracovní postupy a metody, přístroje, materiály apod. demonstruje na tři sta padesáti vynikajících, většinou vlastních snímcích..
000122725
ÚVOD 11 // Pojem fotografické kontroly 13 // Nezbytnost fotografické kontroly 13 // Prostředky fotografické kontroly 14 // Postoj „puristy“ k symbolu a kontrole 18 // Fotografická cvičení 19 // OBLAST FOTOGRAFICKÉ KONTROLY 21 // Kontrola prvního stupně 23 // Volba motivu 23 // Vlastnosti fotogenické 23 // Vlastnosti nefotogenické 24 // Kontrola druhého stupně 28 // Pojetí motivu 28 // Fantazie a zájem 28 // Barevně nebo černobíle? 29 // Hlediska umělecká 29 // Hlediska praktická 32 // Ilustrace nebo interpretace? 33 // Fyzikální otázky pojetí motivu 35 // Odstup 35 // Měřítko zobrazení objektu 36 // Vzájemné proporce jednotlivých částí obrazu 37 // Směr pohledu 41 // 5Kontrola třetího stupně 44 // Zobrazení motivu 44 // Přístroje a materiál 45 // 1. Přístroj 45 // Přístroj se spřaženým dálkoměrem 46 // Zrcadlovky 46 // Ateliérový přístroj 46 // Formáty přístrojů 47 // 2. Objektiv 47 // Ohnisková vzdálenost 48 // Užitečné obrazové pole a obrazový úhel 48 // Světelnost objektivu 49 // Korekce objektivu 50 // 3. Clona 51 // 4. Závěrka 51 // 5. Zařízení k naklánění roviny negativu 52 // 6. Barevné filtry 54 // 7. Polarizační filtry 56 // 8. Negativní materiál 57 // Formát 57 // Druh materiálu 61 // Gradace 64 // Zrnitost 65 // 9. Negativní vývojky 66 // 10. Papír 67 // Technika snímku 68 // 11. Volba výřezu 68 // 12. Zaostření 70 // 13. Osvit 72 // 14. Vyvolávání 74 // 15. Kopírování 75 // Aspekty obrazu, které lze kontrolovat 78 // Okamžik snímku 78 // Psychologický okamžik 79 // Osvit a pohyb 80 // Volba vhodného okamžiku ve vztahu ke svědu а k počasí 83 // Shrnutí a závěr 86 // OBRAZOVÁ ČÁST 89 // Způsoby zobrazení motivu 90 // Rozdíly mezi „viděním“ oka a objektivu 90 // „Pozitivní lži“ kamery 94 // Dynamické a statické objekty 104 //
Objektivní nebo subjektivní způsob vnímání 106 // Pojetí motivu 108 // Od celku k detailu 108 // Detailní snímek teleobjektivem 112 // Obraz v obraze 114 // Snímek zblízka 116 // Volba stanoviště 118 // Význam měřítka 122 // Zkreslení pravé a nepravé 128 // Pozadí 130 // Popředí 136 // Protiklad blízkých a vzdálených objektů 138 // Zarámování motivu 140 // Protiklad světlých a tmavých partií 142 // Horizont 144 // Výzbroj a metody 150 // Ateliérový přístroj 152 // Dynastroj na kinofilm se spřaženým dálkoměrem 154 // Jednooká zrcadlovka 156 // Letecká kamera 158 // Širokoúhlý přístroj 160 // Zaostření 162 // Volba hloubky ostrosti 162 // Vliv clony na hloubku ostrosti 164 // Vliv stavitelných částí přístroje na hloubku ostrosti 167 // Hloubka ostrosti od popředí až k pozadí 168 // 7Osvit 170 // Vztah mezi clonou a dobou osvitu 170 // Kumulační schopnost citlivé vrstvy 172 // Osvit jako prostředek určení kontrastu 174 // Zásahy při kopírování 176 // Světlejší nebo tmavší 176 // Nadržování 178 // Formy fotografického zobrazení tSo // Ovládnutí světla 182 // Vlastnosti světla 183 // Funkce světla 184 // Světlo a význam stínu 188 // Různé druhy světla 194 // Různé směry světla 196 // Protisvětlo a silueta 198 // Zásady zobrazení struktury povrchu 202 // Běžné světlo 206 // Působení zdrojů světla 210 // Rozzáření 210 // Clonová hvězdička 214 // Hvězdičky vytvořené mřížkou 216 // Objektiv Imagon 218 // Světelné skvrny 220 // Ostrost a zrnitost negativu 222 // Ostrost a retikulace citlivé vrstvy 224 // Ostrost a neostrost 226 // Ovlivnění kontrastu 228 // - citlivými vrstvami 230 // - barevnými filtry 232 // - osvětlením 234 // - vyjasňováním stínů 236 // - negativním vyvoláváním 238 // - gradací papíru 240 //
- záměrnou redukcí odstínů 242 // Krása černobílé abstrakce 245 // Pseudoreliéf 246 // Ovlivnění barev barevnými filtry 248 // Barevný kontrast pomocí barevných filtrů 252 // Problémy barevné fotografie 255 // Volba barvy motivu 256 // Volba druhu barevného filmu 258 // Volba značky barevného filmu 260 // Volba filtru k potlačení barev 261 // Volba osvětlení 262 // Volba mezi barevnou a černobílou fotografií 266 // Barvy obvyklé či nezvyklé 268 // Osvit 271 // Ovlivnění obrazu polarizačním filtrem 273 // Odstranění reflexů polarizačními filtry 274 // Zobrazení prostoru 276 // 1. Perspektiva 276 // 2. Zmenšování 278 // 3. Zkracování 279 // 4. Překrývání 280 // 5. Umístění objektu v obraze 281 // 6. Protiklad ostrosti a neostrosti 282 // 7. Protiklad světlých a tmavých partií 283 // Lineární perspektiva 284 // Změny prostorového dojmu vlivem naklonitelných částí přístroje 286 // Restituce pomocí ateliérového přístroje 288 // Restituce pomocí zvětšovacího přístroje 289 // Vliv ohniskové vzdálenosti a odstupu přístroje 290 // Hluboký nebo mělký prostor? 292 // Perspektivní zkreslení 294 // Zkreslení jako umělecký výrazový prostředek 298 // 9čtyři základní druhy perspektivy 302 // Složené panoramatické snímky 304 // Vytváření „pravdivé“ perspektivy 306 // Válcová perspektiva 310 // Kulovitá perspektiva SH // Zmenšování 318 // Zkracování a zkreslení 320 // Překrývání tvarů 322 // Protiklad ostrosti a neostrosti 324 // Vzdušná perspektiva 326 // Zobrazení pohybu 328 // i. „Zachycený“ pohyb 328 // 2. Rozmazání 328 // 3. Několikanásobný osvit 329 // 4. Několikanásobné kopírování 329 // 5. časový snímek 329 // 6. Sledování 329 // 7. Otevřený blesk 330 // 8. Série snímků 330 // 9. Kompozice obrazu 330 //
„Ustrnulý“ nebo zachycený pohyb 331 // Vyjádření pohybu 334 // — rozmazáním 334 // - sledováním З38 // — časovým snímkem 340 // - několikanásobným osvitem З42 // - překopírováním 344 // - sérií snímků З46 // - pomocí kompozice З48 // Volba okamžiku záběru З50 // Psychologický okamžik 352 // Roční období a počasí 354 // Složky kompozice obrazu З56 // Dodatek: Stavba pětinožky 358
(OCoLC)42150483
cnb000423197

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC