Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 24.12.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(26.2) Půjčeno:131x 
BK
Brno : Cerm, 2002
544 s.

objednat
ISBN 80-214-2203-3 (váz.)
Obsahuje úvod, terminologický slovník, resumé anglicky, jmenný a věcný rejstřík, údaje o autorovi
Bibliografie: s. 527-533
Psychologie - příručky
000123226
OBSAH // Úvod...7 // 1. Psychologické vědy...13 // 1.1 Předmět a systém psychologických věd...13 // 1.2 Klasifikace psychických jevů...15 // 1.3 Psychické procesy poznávací, citové a volní...16 // 2. Psychologie osobnosti...49 // ® 2.1 Tělesné a výrazové vlastnosti...51 // 2.2 Schopnosti...56 // 2.3 Temperament (letora)...61 // 2.4 Charakter...74 // 2.5 Strukturální vlastnosti...88 // 3. Normalita osobnosti...90 // 4. Motivace osobnosti...92 // 5. Vývoj osobnosti...99 // 6. Poznávání osobnosti...111 // 6.1 Základní metody poznávání osobnosti...Ill // 6.2 Pozorování a hodnocení...113 // 6.2.1 Pozorování při verbální komunikaci...115 // 6.2.2 Pozorování při nonverbální komunikaci...119 // 6.2.3 Pozorování v zátěžových situacích...124 // 6.2.3.1 Aktivní přizpůsobovací operace...129 // 6.2.3.1.1 Upoutávání pozornosti...129 // 6.2.3.1.2 Identifikace (ztotožnění)...130 // 6.2.3.1.3 Substituce...130 // 6.2.3.1.4 Racionalizace...131 // 6.2.3.1.5 Projekce...131 // 6.2.3.2 Pasivní přizpůsobovací operace...132 // 6.2.3.2.1 Izolace...132 // 6.2.3.2.2 Negativismus...132 // 6.2.3.2.3 Regrese (infantilizace)...132 // 6.2.3.2.4 Represe...133 // 6.2.3.2.5 Fantazie...133 // 6.3 Rozhovor...136 // 6.3.1 Pojem rozhovoru...136 // 6.3.2 Druhy rozhovoru...137 // 6.3.3. Požadavky na tazatele...139 // 6.3.4 Příprava rozhovoru...141 // 3 // R. Kohoutek: ZÁKLADY UŽITÉ PSYCHOLOGIE // 6.3.5 Stadia rozhovoru...142 // 6.3.5.1 Úvod rozhovoru...142
// 6.3.5.2 Rozvíjení rozhovoru...143 // 6.3.5.3 Rozuzlení rozhovoru...149 // 6.3.5.4 Závěr rozhovoru...150 // 6.3.6 Shrnutí...151 // 6.4 Dotazník...152 // 6.4.1 Definice dotazníku...152 // 6.4.2 Otázky v dotazníku...153 // 6.4.3 Dotazníkové průzkumy...154 // 6.4.4 Požadavky na metodu dotazníku...155 // 6.5 Didaktické testy...158 // 6.5.1 Charakteristika didaktických testů...158 // 6.5.2 Historie didaktických testů...159 // 6.5.3 Klasifikace testů...160 // 6.5.4 Požadavky na didaktické testy...162 // 6.5.5 Testové položky...165 // 6.5.6 Možnosti využití didaktických testů...168 // 6.6 Životopis...170 // 6.7 Analýza školního vysvědčení...170 // 6.8 Sociometrie...171 // 6.9 Hodnocení pracovníků...172 // 6.9.1 Úvod...172 // 6.9.2 Techniky posuzování...173 // 6.9.2.1 Metoda verbální (popisná)...173 // 6.9.2.2 Sestavování pořadí...174 // 6.9.2.3 Metoda posuzovacích stupnic...174 // 6.9.2.4 Metoda kritických případů...175 // 6.9.2.5 Kombinace několika metod...176 // 6.9.2.6 Posuzovací rozhovor...177 // ’ 7. Sociální psychologie...186 // 7.1 Předmět sociální psychologie a její vztah k sociologii...186 // 7.2 Socializace osobnosti...187 // O 7.3 Postoje a vztahy...189 // 7.4 Sociální percepce...191 // 7.5 Komunikace ...194 // 7.5.1 Verbální komunikace...197 // d 7.5.2 Nonverbální komunikace...199 // 7.5.3 Rituály...200 // 7.6 Sociální skupiny... 202 // 7.6.1 Klasifikace společenských skupin...202 // O 7.6.2 Role
ve skupinách...208 // <ъ 7.6.3 Pozice ve skupinách...208 // 7.6.4 Sociální mobilita...211 // O 7.6.5 Skupinová dynamika...212 // 7.7 Motivace...213 // 7.7.1 Motivy...213 // 7.7.2 Zájmy...214 // 4 // Obsah // 7.7.3 Hodnoty, ideály a cíle...214 // 7.7.4 Potřeby...216 // 7.8 Normy chování...218 // 7.9 Konfliktové situace...222 // 7.10 Formativní vlivy působící na člověka...229 // 7.10.1 Biologická determinace osobnosti...230 // • 7.10.2 Sociální determinace osobnosti...236 // 8. Pedagogická psychologie...251 // 8.1 Pedagogická psychologie a její úkoly...251 // 8.2 Vztah pedagogické psychologie k jiným vědám...251 // 8.3 Vztah pojmů vývoj, výchova a učení...252 // 8.4 Psychologie vyučování...254 // 8.5 Druhy učení...256 // 8.5.1 Podmiňování...257 // 8.5.2 Percepčně motorické učení...257 // 8.5.3 Verbální učení...257 // 8.5.4 Pojmové (myšlenkové) učení...258 // 8.5.5 Učení řešením problémů...258 // 8.6 Výsledky učení (vědomosti, dovednosti, návyky)...258 // 8.6.1 Vědomosti...258 // 8.6.2 Dovednosti...259 // 8.6.3 Návyky...259 // 8.7 Zkoušení žáků (studentů)...260 // 8.8 Osobnost pedagoga...263 // • 8.9 Příčiny neprospěchu...269 // 5 8.9.1 Sociální psychologické faktory školní neúspěšnosti...270 // 8.9.2 Biologicko psychologické faktory školní neúspěšnosti...271 // 8.9.3 Intrapsychické příčiny školní neúspěšnosti...272 // 8.10 Psychologické problémy výchovy...272 // 8.11 Formativní
vlivy působící na osobnost...278 // 8.12 Vztahy mezi učitelem a žákem...279 // 8.13 Problémoví jedinci...282 // 8.13.1 Zvýšená psychická tenze...284 // 8.13.2 Psychomotorická instabilita...288 // 8.13.3 Infantilismus...291 // 8.13.4 Anormativní chování...294 // 8.13.5 Intropunitivní chování...297 // 8.13.6 Disharmonický vývoj osobnosti...298 // 8.13.7 Parciální nedostatky poznávacích procesů...301 // 8.13.8 Závady motoriky...301 // » 8.13.9 Sociální zanedbanost...302 // 8.13.10 Subnorma intelektových schopností...303 // 8.13.11 Maladaptivní profesní a studijní orientace...305 // 8.14 Tvořivost...311 // 8.14.1 Význam tvořivosti...311 // 8.14.2 Základní pojmy tvůrčí činnosti...312 // 8.14.3 Podmínky tvořivosti...316 // 8.14.4 Třídění dokumentů...319 // 8.14.5 Výchova tvořivosti...321 // 5 // R. Kohoutek: ZÁKLADY UŽITÉ PSYCHOLOGIE // 9. Psychologie práce...324 // 9.1.1 Předmět psychologie práce...324 // 9.1.2 Psychologické aspekty prostředí...325 // 9.1.3 Psychologické působení faktorů pracovního prostředí...330 // 9.1.4 Psychologie pracovní činnosti...336 // 9.1.5 Psychologický rozbor pracovního výkonu a kariéry člověka...340 // 9.1.6 Psychologické aspekty při řešení výrobních nástrojů...342 // 9.1.7 Únava...343 // 9.1.8 Psychologické otázky bezpečnosti práce...345 // 9.1.9 Profesiogramy...347 // 10. Psychologie zdraví...352 // 10.1 Psychologie a péče o zdraví...352 // 10.2 Příčiny
poruch zdraví...355 // 10.2.1 Získané poruchy...355 // 10.2.2 Vrozené poruchy...357 // 10.2.3 Dědičné poruchy...357 // 10.3 Osobnost a zdraví...358 // 10.4 Efektivní způsoby adaptace...362 // 11. Sebepoznání a sebevýchova studentů z hlediska psychologického poradenství...366 // 11.1 Adaptační potíže studentů...366 // 11.1.1 Maladaptace studijní ...366 // 11.1.2 Maladaptace sociální (společenská)...366 // 11.1.3 Maladaptace rodinných a erotických vztahů...367 // 11.2 Psychologické poradenství...369 // 11.3 Historie psychologického poradenství...375 // 11.4 Sebepoznání a sebevýchova posluchačů vysokých škol...386 // 11.5 Průzkum sebepoznání posluchačů Vysokého učení technického v Brně...410 // 11.6 Závěry pro teorii a praxi sebepoznání a sebevýchovy...417 // Terminologický slovník...431 // Použitá a doporučená literatura...527 // Summary...534 // Jmennýrejstřík...535 // Věcný rejstřík ...540 // 6

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC