Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 14.11.2020. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(2.3) Půjčeno:7x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Triáda, 2001
383 s.

objednat
ISBN 80-86138-12-7 (váz.)
Paprsek ; [vol.] 4
angličtina
Obsahuje předmluvu, poznámku, doslov, rejstřík, údaje o autorovi
Přeloženo z angličtiny
Věda literární anglická - estetika literární - studie
000125556
OBSAH // Předmluva 9 // I) // ÚVOD: ZAMĚŘENÍ ESTETICKÝCH TEORIÍ 13 // 1. Některé základní pojmy teorie umění I 5 // 2. Mimetické teorie I 7 // 3. Pragmatické teorie 2 4 // 4. Výrazové teorie 3 I // 5. Objektivní teorie 3 6 // ?) // MIMESIS A ZRCADLO 40 // 1. Umění je jako zrcadlo 4 I // 2. Předměty nápodoby - empirický ideál 4 5 // 3. Transcendentní ideál 5 2 // III) // ROMANTICKÉ ANALOGIE UMĚNÍ A DUCHA 57 // 1. Metafory básnického výrazu 5 7 // 2. Cit a předměty poezie 6 3 // 3. Měnící se metafory ducha 6 7 // IV) // VÝVOJ VÝRAZOVÉ TEORIE POEZIE A UMĚNÍ 82 // 1. Si vis me flere... 8 2 // 2. Longínos a longínovci 8 4 // 3. Prvotní jazyk a prvotní poezie 9 0 // 4. Lyrika jako poetická norma 9 6 // 5. Výrazová teorie v Německu: Ut musica poesis I 0 I // 6. Wordsworth, Blair a Zkoumatel I 0 7 // 7. Výrazová teorie a výrazová praxe I I 0 // OBSAH // 381 // V) // RŮZNÉ DRUHY ROMANTICKÉ TEORIE: WORDSWORTH A COLERIDGE 112 // 1. Wordsworth a i8. století I I 5 // 2. Coleridge o básních, poezii a básnících I 2 6 // VI) // RŮZNÉ DRUHY ROMANTICKÉ TEORIE: // SHELLEY, H A Z L ITT, KEBLE A DALŠÍ 136 // 1. Shelley a romantický platonismus I 3 7 // 2. Longínos, Hazlitt, Keats a hledisko intenzity I A 3 // 3. Poezie jako katarze: John Keble a další I 4 9 // 4. Sémantika výrazového jazyka: Alexander Smith I 5 9 // VII) // PSYCHOLOGIE LITERÁRNÍ TVORBY: MECHANISTICKÉ A ORGANISTICKÉ TEORIE 167 // 1. Mechanistická teorie
literární tvorby I 6 9 // 2. Coleridgeova mechanická fantazie a organická imaginace I 7 9 // 3. Asociativní teorie imaginace v období romantismu I 8 9 // VIII) // PSYCHOLOGIE LITERÁRNÍ TVORBY: // NEVĚDOMÝ GÉNIUS A ORGANICKÝ RŮST 196 // 1. Přirozený génius, inspirace a grácie I 9 8 // 2. Přirozený génius a přírodní růst v Anglii 18. století 2 I 0 // 3. Německé teorie vegetativního génia 2 I 3 // 4. Nevedomá tvorba v anglických teoriích 2 2 6 // 5. Coleridge a estetika organicismu 2 3 0 // IX) // LITERATURA JAKO ODHALENÍ OSOBNOSTI 239 // 1. Styl a člověk 24 1 // 2. Subjektivita, objektivita a romantická mnohoznačnost 24 8 // 3. Subjektivní a objektivní v anglické teorii 2 5 4 // 4. Shakespearův paradox 2 5 7 // 5. Milton, Satan a Eva 26 3 // 6. Klíč k Homérovu srdci 2 70 // X) // HLEDISKO VĚRNOSTI PŘÍRODĚ: // ZÁZRAČNO, MÝTUS A METAFORA 278 // 1. Pravda a poetické zázračno 2 8 0 // 2. Argument odchylky od empirické pravdy 2 8 3 // 3. Báseň jako heterokosmos 2 8 7 // 382 // OBSAH // // 4- Poetická pravdivost a metafora 3 0 2 // 5. Wordsworth a Coleridge o personifikaci a mýtu 3 0 7 // XI) // VÉDA A POEZIE V ROMANTICKÉM MYŠLENÍ 315 // 1. Pozitivismus versus poezie 3 I 6 // 2. Newtonova a básníkova duha 3 2 0 // 3. Pravda a upřímnost poezie 3 2 9 // 4. Poezie není ani pravdivá, ani nepravdivá 3 3 7 // 5. ? čemu je romantická poezie? 3 4 3 // Ediční poznámka 3 53 // Smysl romantismu v knihách M. H. Abramse (Martin
Procházka) 3 5 4 Rejstřík jmenný a věcný 3 6 5 // OBSAH // 383

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC