Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(27) Půjčeno:27x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Radix, 2007
200 s. : il., portréty ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-86031-73-6 (brož.)
Obsahuje bibliografii na s. [180]-186 a bibliografické odkazy
000129022
Obsah // Úvodem...ľ. ... 7 // Zásady a cíle vzdělávání... 9 // 1 Společenské a teoretické souvislosti výuky romských žáků 10 // 1.1 Souvislosti používání výukových metod s koncepcí romské integrace . 10 // 1.1.1 Základní východiska koncepce romské integrace a její souvislosti // s hledáním efektivních metod výuky romského žáka... 10 // 1.1.2 Evropská dimenze v metodách výuky romských žáků... 14 // 1.1.3 Vyrovnávací postupy ve vzdělávání romských žáků... 18 // 1.2 Rozbor některých názorů z oblasti sociálních věd. Tabu, mýty // a pedagogika... 31 // 1.2.1 Tabu v sociálních vědách odhalované a obhajované // Petrem Bakalářem ... 32 // 1.2.2 Kulturologická perspektiva Romů podle Marka Jakoubka // a jeho kolegů ... 44 // 1.3 Metody ve výuce romských žáků... 52 // 1.3.1 Tradiční a alternativní výukové metody... 52 // 1.3.2 Specifika výukových metod v edukaci romských žáků // (přehled literatury)... 56 // 1.3.3 Metodická práce Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy CR 60 // 1.4 Humanistické a národnostní aspekty ve výuce romských žáků... 64 // 1.4.1 O humanistickém aspektu používání výukových metod // romských žáků ... 64 // 1.4.2 O národnostním aspektu používání výukových metod // romských žáků ... 65 // 1.4.3 Kontinuita a budoucnost... 68 // 2 Romský žák ve vyučování 73 // 2.1 Alternativní metody „nové výchovy“ ... 75 // 2.1.1 Cíl a metody
zpracování... 75 // 2.1.2 Etické aspekty prosazování „nové výchovy“ ... 78 // 2.1.3 Reformní praxe některých současných školských systémů // v oblasti změn etického postoje ? žákům... 80 // 2.2 ? teoretickým východiskům etických situačních her... 90 // 2.2.1 ? problému socio-kulturní determinace osobnosti... 90 // 2.2.2 Situace, hra a morálka... 92 // 2.2.3 Etické situační hry a jejich vliv na hodnotový obraz osobnosti . . 102 // 2.3 Potřeba etiky jako návodu pro řešení životních situací...109 // 2.3.1 Podněty francouzské pedagogiky... 112 // 2.3.2 Cvičení mravního jednání - jedna z metod mravní výchovy ... 114 // 2.3.3 Metody etické výuky ve Spolkové republice Německo... 115 // 2.3.4 Projekt osobnostní a sociální výchovy... 120 // 2.3.5 Některé možnosti prosazování metody etických situačních her // ve školách s převahou romských žáků... 122 // 3 Možnosti rozvinutí metodické práce ve výuce romských žáků 127 // 3.1 ? otázkám profesního růstu multikulturního učitele... 128 // 3.2 Metody v některých výukových předmětech... 132 // 3.2.1 Literární výchova... 132 // 3.2.2 Dějepis... 145 // 3.2.3 Občanská výchova ... 150 // 3.2.4 Tělesná výchova a sport... 156 // 3.3 Využití etických situačních her ve výuce ... 159 // 3.3.1 Etické situační hry pro nej menší... 159 // 3.3.2 Etické situační hry na II. stupni ZS... 166 // 3.3.3 Z myšlenek J. Á. Komenského o mravní
kultuře... 177 // 4 Literatura a prameny 180 // 4.1 Literatura ... 180 // 4.2 Prameny... 185 // A Přílohy 187 // A.l Výběr z dokumentů týkajících se problematiky národnostních menšin 187 // A.2 Seznam setkání pořádaných Hnutím R... 188 // A.3 Fotografická příloha... 193

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC