Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(24.8) Půjčeno:123x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Karolinum, 2005
430 s. : faksim. ; 22 cm

objednat
ISBN 80-246-1074-4 (váz.)
Obsahuje bibliografii na s. 411-422 a rejstříky
Vydavatel: Univerzita Karlova
000177110
PŘEDMLUVA 9 // I. ŠKOLNÍ PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE 11 // II. PSYCHOLOGIE PROBLÉMOVÝCH ŠKOLÁKŮ 17 // 1. ÚVOD DO PROBLEMATIKY 17 // 1.1 Učitel 17 // 1.2 Žák 24 // 1.3 Rodina 26 // 1.4 Přehled obvyklých školních problémů 28 // 1.5 Instituce pomáhající při řešení školních problémů 31 // 2. PROBLEMATIKA ŠKOLNÍ NEÚSPĚŠNOSTI 33 // 2.1 Příčinou školního neúspěchu je odchylka v celkové úrovni // inteligence 36 // 2.1.1 Možnosti a omezení diagnostiky inteligence 36 // 2.1.2 Struktura inteligence a její vývoj 40 // 2.1.3 Školní problémy podprůměrné prospívajících dětí 44 // 2.1.4 Školní problémy nadprůměrně nadaných dětí 52 // 2.1.5 Prognóza rozvoje inteligence a vzdělanosti v adolescenci 56 // 2.2 Příčinou školního neúspěchu je specifická porucha učení 59 // 2.2.1 Dyslexie - specifická porucha čtení 60 // 2.2.2 Dysgrafie a dysortografie - specifická porucha psaní a pravopisu 74 // 2.2.3 Dyskalkulie - specifická porucha počítání 81 // 2.2.4 Sociální význam specifických poruch učení a jejich vliv // na sebehodnocení 86 // 2.2.5 Řešení školních problémů dětí se specifickými poruchami učení 90 // 2.2.6 Prognóza specifických poruch učení a jejich důsledky v adolescenci 92 // 2.3 Příčinou školního neúspěchu je hyperaktivita a porucha pozornosti 95 // 2.3.1 Poruchy pozornosti na bázi ADD/ADHD syndromu 97 // 2.3.2 Hlavní problémy dětí s ADD/ADHD syndromem 103 // 2.3.3 Sociální význam poruch pozornosti a jejich vliv na sebehodnocení 108 // 2.3.4 Poruchy pozornosti jiné etiologie 113 // 2.3.5 Řešení problémů dětí s hyperaktivitou a poruchou pozornosti 117 // 2.3.6 Prognóza ADD a ADHD syndromu a jejich projevy v adolescenci 118 // 2.4 Příčinou výukových potíží jsou vývojové podmíněné změny 120 //
2.4.1 Nezralost a nepřipravenost na školu 121 // 2.4.2 Vývojově podmíněné výkyvy v době dospívání 123 // 2.5 Příčinou školního neúspěchu je nedostatek motivace // a negativní postoj ke škole 127 // 3. PROBLÉMY VYPLÝVAJÍCÍ Z NARUŠENÉHO CHOVÁNÍ 138 // 3.1 Poruchy chování v dětském věku a dospívání 143 // 3.2. Obecná psychologická charakteristika dětí s narušeným chováním 150 // 3.2.1 Vývojově podmíněné proměny poruchového chování 156 // 3.3 Typy poruch chování 160 // 3.3.1 Neagresivní poruchy chování 161 // 3.3.2 Agresivní poruchy chování 164 // 3.4 Sociální význam poruch chování 170 // 3.5 Řešení problémů dětí s poruchami chování 171 // 3.6 Prognóza poruch chování a jejich projevy v adolescenci 174 // 4. PROBLÉMY VYPLÝVAJÍCÍ ZE VZTAHŮ VE SKUPINĚ 176 // 4.1 Problémy vyplývající ze závažnějšího narušení vztahů ve skupině 190 // 4.2 Skupina jako zdroj sociálních problémů 197 // 4.3 Řešení narušených vztahů ve skupině 200 // 5. PROBLÉMY SPOJENÉ S ŽIVOTNÍM STYLEM DOSPÍVAJÍCÍCH 202 // 6. PROBLÉMY VYPLÝVAJÍCÍ Z NARUŠENÉHO CITOVÉHO PROŽÍVÁNÍ 210 // 6.1 Specifičnost působení jednotlivých emocí 218 // 6.1.1 Úzkost a úzkostnost 218 // 6.1.2 Strach 219 // 6.1.3 Smutek a truchlení 223 // 6.1.4 Hněv, zlost a vztek 225 // 6.2 Úzkostné poruchy 226 // 6.2.1 Fobická úzkostná porucha 231 // 6.3 Obsedantně-kompulzivní porucha 234 // 6.4 Deprese 236 // 6.5 Posttraumatická stresová porucha 239 // 6.6 Osobnost dítěte s narušeným citovým prožíváním z hlediska školy 242 // 6.7 Sociální důsledky nestandardního emočního prožívání a reagování 244 // 6.8 Řešení problémů dětí s narušeným emočním prožíváním 247 // 6.9 Prognóza emočních problémů a jejich projevy v adolescenci 248 //
III. PSYCHOLOGIE ZNEVÝHODNĚNÝCH ŠKOLÁKŮ 253 // 1. ÚVOD DO PROBLEMATIKY 253 // 1.1 Vztah učitele ke znevýhodněnému žákovi 254 // 1.2 Vztah spolužáků ke znevýhodněnému vrstevníkovi 257 // 1.3 Znevýhodněný žák 258 // 2. PSYCHOSOCIÁLNÍ HANDICAP 258 // 2.1 Problémy vyplývající z narušeného vztahu rodičů 259 // 2.1.1 Problémy spojené s rozpadem manželství 259 // 2.1.2 Problémy vyplývající z domácího násilí 263 // 2.2 Problémy vyplývající z narušeného chování rodičů k dítěti 265 // 2.2.1 Důsledky citové deprivace a subdeprivace 266 // 2.2.2 Důsledky sociální a kognitivní deprivace 271 // 2.2.3 Důsledky tělesného a psychického týrání 272 // 2.2.4 Důsledky sexuálního zneužívání 277 // 2.3 Sociální význam zanedbávání, týrání a zneužívání dětí 282 // 2.4 Řešení problémů dětí poškozovaných rodiči 283 // 3. SOCIOKULTURNÍ HANDICAP 287 // 3.1 Problémy vyplývající ze sociokulturní odlišnosti 288 // 3.1.1 Čínské a vietnamské dítě v české škole 299 // 3.1.2 Dítě z arabské či jiné muslimské země v české škole 305 // 3.1.3 Ruské či ukrajinské dítě v české škole 309 // 3.2 Problémy vyplývající z odlišností romského etnika 311 // 3.2.1 Výchova a vztah ke vzdělání v romském etniku 316 // 3.3 Problémy vyplývající z odlišných hodnot a stylu života 321 // 3.4 Sociální význam sociokulturní, etnické či rasové odlišnosti 322 // 3.5 Možnosti pomoci sociokulturně znevýhodněným dětem 325 // 4. ZDRAVOTNÍ HANDICAP 329 // 4.1 Nemocné či postižené dítě a jeho rodiče 330 // 4.2 Postoj učitele k nemocným a postiženým dětem 331 // 4.3 Spolužáci nemocných a postižených dětí 333 // 4.4 Somatická nemoc jako příčina znevýhodnění 336 // 4.4.1 Psychosomaticky navozené potíže a poruchy 339 //
4.4.2 Poruchy a onemocnění CNS 343 // 4.5 Mentální postižení jako závažné vzdělávací znevýhodnění 359 // 4.6 Pervazivní vývojové poruchy a dětské psychózy // jako socializační a vzdělávací znevýhodnění 365 // 4.6.1 Pervazivní vývojové poruchy 365 // 4.6.2 Dětské psychózy 373 // 4.7 Zrakové postižení jako znevýhodnění v orientaci // a příjmu informací 376 // 4.8 Postižení sluchu a řeči jako znevýhodnění v oblasti komunikace 381 // 4.8.1 Znevýhodnění daně závažnějším sluchovým postižením 381 // 4.8.2 Znevýhodnění dané postižením řeči a jazyka 390 // 4.9 Tělesně postižení jako funkční a estetický handicap 399 // 4.10 Sociální význam zdravotního znevýhodnění 402 // 4.11 Řešení problémů zdravotně znevýhodněných dětí 405 // 5. ZÁVĚR 409 // LITERATURA 411 // JMENNÝ REJSTŘÍK 423 // VĚCNÝ REJSTŘÍK 427
(OCoLC)83978297

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC