Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(2.8) Půjčeno:11x 
BK
1. vyd.
V Praze : Kant, 2009
301 s. : il. ; 24 cm

objednat
ISBN 978-80-7437-008-3 (brož.)
Disk. Velká řada ; sv. 9
angličtina
"Připravil Ústav dramatické výchovy a scénické tvorby Divadelní fakulty AMU pro Centrum základního výzkumu AMU v Praze a MU Brno"--Tiráž
Obsahuje bibliografii na s. 292-298 a rejstřík
000180128
Předmluva (Július Gajdoš) 7 Slovo autora 9 // ÚVOD 13 // 1.1 důležité zdroje 13 // Tematické otázky 13 Klíčová slova 13 // Úvodní případ: Rembrandt van Rijn 13 // 1.1.1 Dlouhá historie 14 // 1.1.2 Teorie managementu 15 // 1.1.3 Jak charakterizovat kulturní organizaci? 19 // 1.1.4 Vymezení tématu 20 Praktická cvičení 27 Závěrečný případ: Endemol 27 // 1.2 Kulturní pilíře 29 // Tematické otázky 29 Klíčová slova 29 Úvodní případ: // Starosta New Yorku Rudolf Giuliani a svoboda projevu 29 1.2. Kulturní hodnoty populární a vysoké 30 // 1.2.2 Pilíř první: Historická analýza 31 // 1.2.3 Pilíř druhý: Kulturní inovace 32 // 1.2.4 Pilíř třetí: Multikulturní kontext 35 // 1.2.5 Pilíř čtvrtý: Kulturní kredit 37 // 1.2.6 Pilíř pátý: Společný zájem 39 // 1.2.7 Pilíř šestý: Umělecké a tvořivé procesy 43 // 1.2.8 Pilíř sedmý: Umělecké vedení 45 // 1.2.9 Dilema 47 Praktická cvičení 47 // 1.3 Globální dimenze uměleckého managementu 48 // Tematické otázky 48 Klíčová slova 48 // Úvodní případ: Umělci z Mali infikováni mezinárodními standardy 48 // 1.3.1 Opomíjené téma 49 // 1.3.2 Globalizace problematika managementu 51 1-3-3 Význam globálního prostředí 52 // 1.3.4 Proč může být globalizace důležitá 54 // 1.3.5 Bytí globálním: praktičtější problémy 56 Praktická cvičení 57 // 1.4 Digitalizace kultury 58 Tematické otázky 58 Klíčová slova 58 // Úvodní případ: Osobní internet a management webových stránek 58 // 1.4.1 Digitální revoluce 59 // 1.4.2 Časová údobí 61 // 1.4.3 Kritické připomínky 63 // 1.4.4 Pole neorané: využívání digitálních technologií kulturními organizacemi 65 // 1.4.5 zábava a společnost snů 67 Praktická cvičení 69 //
Závěrečný případ: Kultura na Electronic Highway / elektronické dálnici. Manažerská hra pro studenty uměleckého a mediálního managementu 69 // 2 Strategické formování v kulturním sektoru 77 // 2.1 Najdi kořeny problému 77 // Tematické otázky 77 Klíčová slova 77 // Úvodní případ: Liščí doupě dogonských lidí 77 // 2.1.1 Strategický management 78 // 2.1.2 Současná situace 79 // 2.1.3 Vybrané zkušenosti z nizozemského výzkumu 81 // 2.1.4 Rozpracování 82 Praktická cvičení 83 // Závěrečný případ: Nový ředitel muzea 83 // 2.2 Kulturní poslání 86 // Tematické otázky 86 Klíčová slova 86 // Úvodní případ: Vize a poslání Franka Zappy 86 // Úvodní případ: Umělci z Mali infikováni mezinárodními standardy 48 // 1.3.1 Opomíjené téma 49 // 1.3.2 Globalizace problematika managementu 51 1-3-3 význam globálního prostředí 52 // 1.3.4 proč může být globalizace důležitá 54 // 1.3.5 býti globálním: praktičtější problémy 56 Praktická cvičení 57 // 1.4 Digitalizace kultury 58 Tematické otázky 58 Klíčová slova 58 // Úvodní případ: Osobní internet a management webových stránek 58 // 1.4.1 Digitální revoluce 59 // 1.4.2 Časová údobí 61 // 1.4.3 Kritické připomínky 63 // 1.4.4 Pole neorané: využívání digitálních technologií kulturními organizacemi 65 // 1.4.5 zábava a společnost snů 67 Praktická cvičení 69 // Závěrečný případ: Kultura na Electronic Highway / elektronické dálnici. Manažerská hra pro studenty uměleckého a mediálního managementu 69 // 2 Strategické formování v kulturním sektoru 77 // 2.1 Najdi kořeny problému 77 // Tematické otázky 77 Klíčová slova 77 // Úvodní případ: Liščí doupě dogonských lidí 77 // 2.1.1 Strategický management 78 // 2.1.2 Současná situace 79 // 2.1.3 Vybrané zkušenosti z nizozemsského výzkumu 81 //
2.1.4 Rozpracování 82 Praktická cvičení 83 // Závěrečný případ: Nový ředitel muzea 83 // 2.2 Kulturní poslání 86 // Tematické otázky 86 Klíčová slova 86 // Úvodní případ: Vize a poslání Franka Zappy 86 // 2.2.1 Kulturní poslaní je nezbytné 87 // 2.2.2 několik názorů 88 // 2.2.3 Praktické rady 89 Praktická cvičení 90 // 2.3 Interaktivní přístup 91 // Tematické otázky 91 Klíčová slova 91 // Úvodní případ: Názory umělců na strategické projekty 91 // 2.3.1 Tradiční postup 92 // 2.2.2 Interaktivita 94 // 2.3.3 Školy strategického myšlení 97 Praktická cvičení 99 // 2.4 Dimenze strategického procesu 99 // Tematické otázky 99 Klíčová slova 99 // Úvodní případ: Rotterdam kulturní metropole 2001 99 // 2.4.1 Strategický motiv 100 // 2.4.2 Hodnocení 104 // 2.4.3 Průzkum prostředí 105 // 2.4.4 Formulování možností 109 // 2.4.5 Analýza silných a slabých stránek (SW analýza) 111 // 2.4.6 nová strategie a realizační plán 112 Praktická cvičení 116 // 2.5 Interaktivní strategické projekty 117 // Tematické otázky 117 Klíčová slova 117 // Úvodní případ: Neformální lobby ve strategickém projektu 117 // 2.5.1 Projektový přístup 118 // 2.5.2 Fungování reprezentativního vzorku (Cross-Section) 121 // 2.5.3 Strategický dialog v kultuře 122 // 2.5.4 Formování strategie v organizacích vedených umělci 124 Praktická cvičení 126 // 2.6 Strategická změna 126 // Tematické otázky 126 Klíčová slova 126 // Úvodní případ: Změna každého čtvrt roku 126 // 2.6.1 Změna a odpor 128 // 2.6.2 Organizační vzdělávání 131 // 2.6.3 Partyzáni umění (Guerrillos des Artes) 133 Praktická cvičení 135 // Závěrečný případ: Privatizace oblastních kulturních institucí 135 Zvláštní úkol pro třídu 137 //
3 Strukturování kulturní organizace 143 // 3.1 základní principy 143 // Tematické otázky 143 Klíčová slova 143 // Úvodní případ: Kulturní centra ve střední a východní Evropě 143 // 3.1.1 Zdroje strukturačního procesu 144 // 3.1.2 dělba práce a koordinace 145 // 3.1.3 Postřehy o kulturním sektoru 148 // 3.1.4 Další rozpracování 152 Praktická cvičení 152 // Závěrečný případ: Začátky obchodní společnosti výtvarného umění 153 // 3.2 Životní cyklus uměleckých organizací 155 // Tematické otázky 155 Klíčová slova 155 // Úvodní případ: Obrysy nové organizace 155 // 3.2.1 Situační faktory 156 // 3.2.2 Životní cyklus kulturní organizace 158 // 3.2.3 Hodnocení 162 Praktická cvičení 163 // 3.3 Konfigurace 163 // Tematické otázky 163 Klíčová slova 163 // Úvodní případ: Příběh jednoho mima 163 // 3.3.1 pět plus dvě konfigurace základní charakteristiky 164 // 3.3.2 Konfigurace v klíčových slovech 166 // 3.3.3 Konfigurace v kulturním světě 167 Praktická cvičení 170 // 3-4 Projektová organizace 170 Tematické otázky 170 Klíčová slova 170 Úvodní případ: Nejistý projekt 170 // 3.4.1 Od úsekových zaměstnanců přes matrici k projektové organizaci 171 // 3.4.2 Čtyři dimenze projektového managementu 175 // 3.4.3 Projektové dokumentace 178 // 3.4.4 Hybridní organizace 183 Praktická cvičení 184 // 3.5 Organizační kultura a fungování 185 Tematické otázky 185 Klíčová slova 185 Úvodní případ: Co se to tady děje? 185 // 3.5.1 Co je organizační kultura? 186 // 3.5.2 Jak můžeme měřit organizační kulturu? 189 // 3.5.3 Neformální organizace 192 // 3.5.4 Struktura, kultura a fungování 193 Praktická cvičení 196 // Závěrečný případ: Restrukturalizace kulturního centra 196 // 4 Kulturní vedení 203 // 4.1 Umělecký management a vedení 203 //
Tematické otázky 203 // Klíčová slova 203 // Úvodní případ: O umění vést 203 // 4.1.1 Dimenze managementu a vedení 204 // 4.1.2 Koordinace a rozhodování 207 // 4.1.3 Personální management 208 Praktická cvičení 210 // Závěrečný případ: Peter Sellars na festivalu v Adelaide 210 // 4.2 Vedení a týmová práce 211 // Tematické otázky 211 Klíčová slova 211 // Úvodní případ: Zpráva zaměstnanecké rady o špatném uměleckém vedení 211 4.2.1 Styly vedení 212 // 4-2.2 týmová práce 215 // 4.2.3 Pracovní/zaměstnanecká participace 218 // 4.2.4 Kulturní vedení 219 Praktická cvičení 221 // 4.3 Podnikatelé v kultuře drží klíč k budoucnosti 222 Tematické otázky 222 Klíčová slova 222 Úvodní případ: Společní tvůrci 222 // 4.3.1 Opět: Umělecký management v podnikatelském stylu 222 // 4.3.2 Budoucnost vytváří interkulturní síťové organizace (Intercultural Network Organization INO) 225 // 4.3.3 Podnikatelé v kultuře 227 Praktická cvičení a témata k diskusi 230 // Příloha 233 // Studie k případu TGA: Kulturněstrategický dialog v praxi 233 P.i Organizační volba a odůvodnění 233 // P.2 Závěrečná zpráva předaná divadelní společnosti TGA 236 P.3 Kontext 238 // P.3.i představení společnosti TGA 238 // P.3.2 Postup strategického projektu 242 P.4 Interpretace a reflexe 245 // P.4.i význam koncepčního rámce 245 // P.4.2 Strategický motiv: Výsledky a ohniska zájmu 245 // P.4.3 další klíčové dimenze: výsledky a problémy 252 // P.4.4 Kulturní pilíře v retrospektivě 263 P.4.5 Strategický management, interaktivní přístup 270 P.5 Ilustrativní efekt: Mapování výsledků 278 // P.5.1 Ilustrativní efekt klíčových dimenzí 279 P.5.2 Ilustrativní efekt kulturních pilířů 280 P.5.3 Ilustrativní efekt nteraktivního strategického managementu 281 //
P.5.4 Další zjištění o projektové metodice 283 // P.6 Otázky a náměty k diskusi 283 // P.6.1 Proces 283 // P.6.2 Obsah 284 // Seznam vyobrazení 288 Seznam dodatků 290 Seznam literatury

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC