Potřebujete, aby lidé kolem vás dělali to, co od nich očekáváte? Svazek klíčů ke dveřím lidské motivace vám poskytne již druhé vydání této úspěšné knížky. Poznáte universálně platná pravidla motivace stejně jako vliv konkrétních situací, povahy prostředí a lidských osobností na motivaci. Dozvíte se, jak zjistit, který vliv v konkrétní situaci dominuje, a jak toho využít k motivaci. Zvláštní pozornost budete věnovat vztahům mezi různými motivačními typy lidí v různých motivačních situacích - například při zvládání emocí, vyjednávání, zadávání úkolů, řešení konfliktů nebo hodnocení lidí. Kniha je určena manažerům, podnikatelům, politikům všech úrovní, učitelům a lektorům, rodičům, ale i všem ostatním, kteří chtějí ve své práci nebo v osobním životě využít nečekanou sílu motivace..
Nikdo mě tak dobře nepochválí aneb O autorovi 9 // Úvod ke druhému vydání 11 // 1. kapitola // Devatero motivačních pravidel 13 // 1.1 Stimulace a motivace 14 // 1.2 Zlaté pravidlo motivace 15 // 1.3 Pravidlo motivační kotvy 17 // 1.4 Pravidlo diferencovaných podnětů 18 // 1.5 Pravidlo dvojí cesty 19 // 1.6 Pravidlo snadnějších alternativ 20 // 1.7 Pravidlo diagnostické triády 21 // 1.8 Zaměření na člověka 23 // 1.9 Struktura motivačního pole 24 // 2. kapitola // Osobnost a motivace 27 // 2.1 Inspirace v teorii vitality 28 // 2.2 Čtyři motivační typy lidí 32 // Objevovotelé 32 // Usměrňovatelé 34 // Slaďovatelé 36 // Zpřesňovatelé 38 // 2.3 Poznávání motivačních typů 40 // Reakce na pochvalu 40 // Reakce na kritiku 42 // Reakce na zátěž 45 // Reakce na nespravedlnost 46 // Testování pomocí dotazníků a hodnocení expertů 49 // 2.4 Vedení motivačních typů 49 // Objevovatelé 50 // Usměrňovatelé 51 // Slaďovatelé 52 // Zpřesňovatelé 52 // 5 // Obsah // Tajemství motivace // 2.5 Jednání s motivačními typy 53 // Malý úvod do teorie vyjednávání 53 // Objevovatelé 55 // Usměrňovatelé 55 // Slaďovatelé 57 // Zpřesňovatelé 57 // 2.6 Vztahy mezi motivačními typy 58 // Význam typů 58 // Konfliktní vztahy 61 // Harmonické vztahy 63 // 2.7 Vztah k jiným typologiím 65 // Typologie MBTI 65
// Typologie vyjednávačích preferencí 67 // Preferované týmové role 68 // 3. kapitola // Vliv motivačního prostředí 71 // 3.1 Psychologický motor chování 72 // 3.2 Hierarchie potřeb 74 // Pět maslowovských pater 74 // Nulté patro hierarchie 75 // 3.3 Poznávání motivační polohy 77 // Lidé usilující o bezpečí 78 // Lidé usilující o příslušnost 79 // Lidé usilující o uznání 81 // Sebeaktualizující lidé 83 // Prostředí a osobnost 86 // 3.4 Jednání s lidmi na úrovni různých motivačních poloh 86 // 3.5 Vztah motivačního založení a motivační polohy 89 // 4. kapitola // Vliv aktuální situace 93 // 4.1 Význam emocí 94 // 4.2 Výbuchy emocí 96 // Křivka spontánních emocí 96 // Zvládání výbuchů emocí 97 // Využívání výbuchů emocí 99 // 4.3 Zdroje emocí 100 // Sebehodnocení 100 // Hodnocení okolí 101 // 6 // Nejistota a dezorientace 102 // Kolize nálad 103 // 4.4 Emoční menu 104 // Emoce spojené s prožíváním 104 // Emoce spojené s předvídáním 105 // Emoce spojené s hodnocením 106 // 4.5 Transakční přístup k motivačnímu naladění 107 // 5. kapitola // Literatura o motivaci 113 // 5.1 Vývoj teorie motivace 114 // 5.2 Literatura o kontextu motivace 115 // 5.3 Přehled zajímavé literatury 117 // 6. kapitola // Etika a metodika 119 // 6.1 Motivační pole 120 // 6.2 Postup motivace 121 // 6.3 Tři další pravidla na rozloučenou 123 // Rejstřík 127