Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.11.2021. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

francouzští kronikáři (@@20121116-11:34:28@@) -- 
5 (hodnocen1 x )
(14) Půjčeno:28x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Academia, 2010
909 s. ; 25 cm

objednat
ISBN 978-80-200-1857-1 (váz.)
Historie
angličtina
Část. přeloženo z angličtiny
Obsahuje bibliografii na s. 851-871, bibliografické odkazy a rejstříky
000191659
Poděkování ... 21 // Slovo úvodem ... 23 // Jeviště svět aneb shakespearovská zrcadlení ... 25 // I. KOMEDIE // 1. Dva páni z Verony ...33 // Láska a přátelství: Erasmus, Montaigne, Bacon, Shakespeare Komediální konvence šťastného konce ... 36 Dvůr a les ...39 Převleky ...39 // Dvě boty, hůl, klobouk a jeden pes: Shakespearovi klauni .. // 2. Zkrocení zlé ženy ... 43 // Experiment s divadelní optikou: Předehra ... 43 Ariosto, Gascoigne, komedie dell’arte ... 45 Mysterijní hry, Chaucer, kramářské písničky ... 45 Dračice, saně, odmlouvačné ženy a rejskové ... 45 Krocení dravých ptáků ... 46 Mlčení a řeč ...46 Poslední slovo ... 49 // 3. Komedie omylů ... 53 // Shakespeare a Plautus ... 53 Epidamnum a Efesos ... 54 Apollonius Tyrský ... 55 Stíny smrti a život na prodej ...55 Technika rámování ... 58 // Manželé, manželky a apoštol Pavel ... 59 Kapka vody ...61 „Kdo je kdo?“ ...62 // / „Jsem já vůbec já" ...62 // 4. Marná lásky snaha ...65 Hostina jazyka ...65 // Navarrští pánové a platónská akademie ... 66 Francouzské dámy ... 66 // Ivan Hrozný, vyslanec Pisemskij a ruské námluvy ... 67 Komedie dell’arte ... 69 Kotrba ...70 // Udání jako literární skvost: Don Armádo ... 70 Líbezný dým výmluvnosti ... 72 Slovní hříčky ...73 // Těžké studium a lehké ženy: problémy s osvícením ... 74 // Ctitelé a ctitelátka ... 76 // Lež a pravda ...77 // Mlčení a řeč ...78 // Soukenná ano nebo režná ne ...82 // 5. Sen noci svatojánské ... 86 // Svatební komedie ... 86 // První kvarto, druhé kvarto ... 88 // Shakespearovské kontexty ... 89 // Ovidius, Chaucer ... 92 // Rituály plodnosti a vznik komedie ... 94 // Sváteční prostor, sváteční čas ... 96 // Spílání a vzývání ... 97 // Májové oslavy a Král Neřád ... 99 // Kenilworth a Eveltham ... 103 //
Alžbětinská svatba ...106 // Oči a vidění ...109 // Optika a perspektiva ... 111 // Slovo a obraz ... 112 // Sen jako trompe ľoeil ... 115 // Sny a snění ...119 // Usínání a probouzení ... 120 // Metamorfózy Snu ...120 // Magická zrcadla ...123 // Začátek před začátkem ...123 // Dvojí čas, dvojí prostor ... 125 // Obřady lásky, obřady války ... 126 // Soud ... 126 // Jevištní moc ...127 // Hra ve hře ...128 // Oberon, Titanie, Puk ... 129 // Theseus a Hippolyta ... 133 Aténští milenci ...135 Klubko a řemeslníci ...137 Konec hry ...139 // 6. Kupec benátský ... 147 // Alžbětinské politické procesy: Roderigo Lopez ... 147 // Židé v Anglii ...149 // Židé v Benátkách ... 151 // Peníze, lichva, lichváři ... 153 // Geneze Sajloka ... 158 // Shakespeare a Marlowe ... 160 // Libra masa ...163 // Kniha zvaná Kniha o kupci benátském: první kvarto ... 168 // Poznámka o žánru ... 169 // Benátky a Belmont ...171 // Zrcadlení slov ...172 // Láska a peníze ... 174 // Lichva a sex ...176 // Antonio a Šajlok: zrcadla jinakosti ... 178 Šajlok a lichva slov ... 180 Uvnitř a vně: tři skříňky ... 188 Slitovnost a zákon ... 195 Prsteny a konec hry ... 204 // 7. Veselé paničky windsorské ... 212 // Zamilovaný Falstaff: geneze hry ... 212 Hospoda U Podvazku a Podvazkový řád ... 213 Shakespearova jediná měšťanská komedie ... 215 Prádelní koš ...216 // Velryba vyvržená na pobřeží Windsoru ... 218 // 8. Mnoho povyku pro nic ...221 // Kempe, Cowley a první kvarto ... 221 // Shakespeare a Randello ... 222 // Název hry ...224 // Sváteční čas ...226 // Italská móda, italská gesta ... 228 // Kostým a řeč ...230 // Námluvy v zastoupení ...232 // Shakespearovská zrcadla a konec hry ... 235 // 9. Jak se vám líbí ... 239 Lodge a Sidney ...239 // Theokritos, Longos, Sannazaro, Guarini ... 239 //
Pastorální sen ...240 // Shakespearovská pastorála ...240 // Robert Armin ... 243 // Falický humor a rituály plodnosti ... 244 // Šašek a Korin ...245 // Žak ... 246 // Celý svět je jeviště ... 248 Rosalinda a divadelní iluze ... 249 // 10. Večer tříkrálový ...254 // Hudba a řeč lásky ...254 Gramatika touhy ... 257 // Večer tříkrálový a Večer tříkrálový: sváteční čas ... 259 Nicolo Secchi, Curzio Gonzaga, Barnaby Riche ... 266 // Shakespearovské kontexty ...268 Místo a čas ...269 Blázni a milenci a básnici ...270 Konec hry ...272 // 11. Troilus a Kressida ... 276 // Otázka žánru ...276 Trojská válka a války růží ... 278 Renesanční představa řádu ... 279 Hodnota a cena ...282 Zrada ... 283 // 12. Něco za něco ...287 // Vídeň a Londýn ...287 Klášter, nevěstinec, vězení ... 288 Moc a korupce: Angelo a Isabela ... 290 Něco za něco ...292 // 13. Dobrý konec všechno spraví ... 295 // Shakespearovy hořké komedie ...295 Shakespeare a Boccaccio ... 296 Sonetová zrcadlení: Šašek a Parol ... 297 Konec šťastných konců ... 300 // II. HISTORICKÉ HRY // 14. Jindřich VI. ...307 // Kolotoč králů a mechanismus moci ... 307 Tudorovský mýtus ...309 Talbot a Jana z Arku ...312 Válka růží a divadlo smrti ...315 Karneval smrti: Jack Cade ... 319 Krvavé finále ...323 // 15. Richard III. // Mýtus a skutečnost ...327 // Divadelní geneze padoucha ... 331 // Richard III. a zrod Shakespearovy tragédie ... 332 // Richard jako žertéř a klaun ... 334 // Divadlo politiky ... 336 // Lamenta, věštby, kletby ...340 // Konec hry ...343 // 16. RichardII. ... 345 // Richard a Essex ... 345 // Etika a politika: Erasmus ... 348 // Slovo a moc ...350 // Král je mrtev, ať žije král ... 358 // 17. Král Jan ...361 // Čas historický a čas divadelní ... 361 Spor o legitimnost ... 364
Předzvěst reformace ... 367 // 18. Jindřich IV. ... 370 // Eastcheap a Westminster ...370 Geneze Falstaffa ...372 Tělo a čest ...374 // Svět královský a svět veselicový ... 375 Bitevní scény ... 377 Zavržení Falstaffa ...378 // 19. Jindřich V. ... 381 // Portrét panovníka ... 381 // Agincourt a válka ve Francii ... 383 // Chórické promluvy a problém interpretrace ... 387 // 20. Jindřich VIII. // Jindřich a Wolsey ...395 Kateřina Aragonská a Anna Boleynová ... 397 Svatební noc a anglická reformace ... 399 Jindřich VIII. a Jindřich VIII. ... 402 // III. TRAGEDIE // 21. Titus Andronicus ... 409 // Ovidius, Seneca a Shakespearovo divadlo krutosti ... 409 // Narušené rituály ... 411 // Římané a Gótové ...413 // Tragédie msty jako horor ...414 // Jevištní poznámky ...415 // Useknuté ruce, vyříznutý jazyk ... 417 // Krvavá tragédie jako fraška ... 418 // Zapečeni v těstě ...421 // Srdce temnoty: Aaron ... 423 // 22. Romeo a Julie ...425 // Láska a smrt před Shakespearem ... 425 // Slovo a akce: začátek hry ... 426 // Merkucio ...428 // Dvojí řeč lásky ... 429 // Sonet a Shakespearova liturgie lásky ... 432 // Světlo a tma ...434 // Jméno růže ...436 // Zrcadla řeči ...438 // 23. Julius Caesar ...443 // Julius Caesar a. Hamlet ...443 Římská republika a císařství ... 444 Shakespeare a Plutarchos ... 445 Brutus a Cassius: pokoušení ... 447 // Politický ideál a politická vražda ... 451 Výklad snů ...452 // Brutus a Antonius: umění manipulace ... 454 Caesar je mrtev, ať žije caesar! ... 455 // 24. Hamlet ...457 // Platter, Harvey a Essex: Datace Hamleta ... 457 // Texty Hamleta: první kvarto, druhé kvarto, folio ... 458 // Saxo, Belleforest, Ur-Hamlet ... 460 // Králova dvě těla ... 463 // Poslušnost a vzpoura ...465 // Hamlet a politika renesanční královraždy ... 466 //
Darnleyho skandál ...469 // Hamlet a svědomí ...470 // Hamlet a Duch: renesanční démonologie ... 472 // Divadlo smrti: pohřební rituál a tragédie ... 476 // Řád bytí a struktura Hamleta ... 479 // Hamlet a manýrismus ... 483 // Hamlet aree ...487 // Smysl otázky: začátek hry ... 491 // Jazyk paměti a rétorika zapomnění: Hamlet a Claudius ... 494 // Bytí a zdání ...496 // Horacio ...498 // Laertes ...499 // Hamlet a msta ...500 // Být, nebo nebýt: Hamlet a smrt ... 502 // Hamlet a Ofelie ...506 // Hamlet a zrcadla ... 508 // Hra ve hře: zrcadlo zrcadel ...509 // Claudiova modlitba ... 513 // Ofelie a šílenství ... 516 // Hamlet a hrobníci: tanec smrti ... 521 // Pohřeb Ofelie ... 524 // Otázka smyslu: konec hry ...526 // 25. Othello ...533 // Panny a kurtizány: Benátky ... 533 // Křesťané a Turci: Kypr ... 535 // Černá a bílá: Othello ... 538 // Manželky a dcery: Desdemona ... 543 // Bytí a zdání: Jago ...547 // Cinthio ... 551 // Otázka žánru ... 552 // Dvojí prostor, dvojí čas ... 554 // Zrcadla situací ... 558 // Děj hry a děj řeči ...560 // Slovo v akci ...561 // Zrcadla řeči ...564 // Duše a hvězdy ...566 // Mlčení a řeč ...570 // 26. Timon Aténský ...576 // Shakespeare a Middleton ... 576 Lukianos, Plutarchos, Jonson ... 576 Magie štědrosti ... 577 Hostina ... 579 Proměny aténského lesa ... 581 Magie zlata ...582 // 27. Král Lear ...586 // Příběhy o pyšném králi ... 586 // Nabúkadnesar ... 586 // Jób ... 587 // Kroniky ... 588 // Král Lear a Král Leir ... 589 // Středověké morality ...590 // Brian Annesley ...591 // Král Jakub ...592 // Harsnett: divadlo ďáblů ... 593 // Sebepoznání ... 594 Renesanční skepse ... 594 Renesanční pastorála ...596 Začátek hry ...597 Mlčení a řeč ...598 // Zrcadla řeči: „nic“ jako divadelní akce ... 601
Zrcadla přírody ... 606 Zrcadla převrácenosti ... 608 Převleky kostýmů, převleky řeči ... 611 Řeč hromu ...612 Konec hry ...614 // 28. Macbeth ...623 // Skotská hra ...623 Shakespeare a Holinshed ... 625 Macbeth a král Jakub ... 628 Prachové spiknutí ... 629 Doktrína obojetnictví ... 629 Čarodějnice ... 631 Macbeth a Hamlet ... 632 Nahé neviňátko ... 633 Macbeth a Brutus ... 635 Dýky a krev ...637 Převrácený svět ... 640 Hra o čas ...642 // 29. Antonius a Kleopatra ...646 // Poznámka o žánru ... 646 Text hry ...648 Shakespeare a Plutarchos ... 649 Mytologie ... 652 // Shakespearovy římské tragédie ... 655 Egypt a Řím jako divadelní prostor ... 656 Krunýře a vějíře: začátek hry ... 657 Slovo a obraz ... 658 Nová země, nové nebe ...659 // Přítomná nepřítomnost: divadlo paradoxu ...662 // Eros a Thanatos: umírání jako divadelní styl ...668 // 30. Coriolanus ...676 // Shakespeare a politika ...676 // Anglie a Řím ...679 // Začátek hry ...679 // Divadelní řeč ...683 // Shakespearovská zrcadlení ...686 // IV. ROMANCE // 31. Perikles ...691 // Řecký příběh Apollonia Tyrského ...691 // Gower, Twine, Wilkins ...692 // Autorství ...693 // Renesanční tragikomédie ...693 // Perikles a Shakespearovy romance ...694 // Osudové náhody ...695 // Teofanie ...696 // Divadelní prostor a archetyp cesty ...698 // Moře ...698 // Divadelní čas ...699 // Perikles a středověká mirákula ...700 // 32. Cymbelín ...702 // Simon Forman ...702 // Shakespeare a Boccaccio ...702 // Shakespearovské kontexty ...703 // lachimoaJago ...705 // Sázka a rétorika svádění ...706 // Imogenin náramek a ZnásilněníLukrécie ...709 // Ložnicová scéna: lachimo a Othello ...710 // Optika emoce ...711 // Krůpěj lítosti a oko střízlíka ...712 // Mezi skutečností a snem ...713 // 33. Zimní pohádka ...716 //
Shakespeare, Greene, Ovidius ...716 // Žárlivost ...717 // Orákulum a soud ...723 // České pobřeží ...727 // „Odejde, pronásledován medvědem“ ...728 // Pastorální květomluva ...730 // Čas ...730 // Autolykus ...732 // Hermionina socha a reformační obrazoborectví ...734 // 34. Bouře ...739 // Boi/ře a Nový svět ...739 // Shakespeare a Montaigne ...742 // Dvorské masky ...744 // Prospero a magie ...747 // Miranda ...750 // Kaliban ...750 // Prosperovy knihy a konec představení ...753 // 35. Dva vznešení příbuzní ...755 // Poslední hra ...755 // Shakespeare a Fletcher ...755 // Chaucer a Boccaccio ...756 // Divadlo U Černých bratří ...757 // Masky a antimasky ...758 // Přátelství a láska ...759 // Žalářníkova dcera ...761 // Konec hry ...764 // V. BÁSNE // 36. Venuše a Adonis ...769 // 37. Znásilnění Lukrécie ...773 // 38. Fénix a hrdlička ...778 // VI. SONETY // 39. Shakespearovy Sonety ...787 // Kniha zvaná Q: text Sonetů ...787 // Skandál Sonetů: Benson, Malone, Ireland, Chalmers ...788 // Sonety v opisech ...792 // Shakespearovský sonet a renesanční miniatura ...794 // Sonety a renesanční mecenášství: politika chvály ...797 // Sonety a renesanční rodina ...799 // Básnický obchod s nesmrtelností ...801 // Sonety jako portrét umělce ...804 // Literární geneze ...806 // Provensálští trubadúri a sicilští notáři: vznik sonetu ...806 // Italský sonet ...808 // Anglický sonet ...811 // Proměny formy: Wyatt a Surrey ...813 // Sonety jako překlad: proměny významu ...814 // Uvnitř a vně: metaforika domů, pokojů, komnat a komůrek ...816 // Sidney ...817 // Shakespearovy sonety ...819 // Čtení a interpretace ...822 // Šminky, líčidla a divadelní maska: sonety 21, 26, 83, 84, 85 ...822 // Čas a smrtelnost: sonet 73 ...825 // Drama víceznačnosti: sonet 94 ...828 //
VII. TEXTY APOKRYFNÍ, SPORNE NEBO ZTRACENÉ // 40. Hry ...839 // Edward III. ...839 // Love’s Labour’s Won ...841 // Sir Thomas More ...842 // Cardenio ...843 // 41. Básně ...844 // Vášnivý poutník ...844 // Milenčin nářek ...846 // Shall! die? ...847 // Různé příležitostné básně ...847 // Ediční poznámka ...849 // Literatura ...851 // Rejstřík věcný a jmenný ...873
(OCoLC)697262050
cnb002039497

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC