Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 02.12.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(5.6) Půjčeno:28x 
BK
EB
4., aktualiz. a rozš. vyd., V nakl. Grada 2.
Praha : Grada, 2011
264 s. ; 24 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-3851-2 (brož.)
ISBN 978-80-247-7520-3 (online ; pdf)
Psyché
Obsahuje bibliografie a rejstříky
Popsáno podle tištěné verze
000200252
Úvodní slovo 9 // Úvodní slovo ke 4., aktualizovanému a rozšířenému vydaní 11 // 1. Rozdílné tváře dramatu 12 // 1.1 Paradivadelní systémy edukační povahy 13 // 1.1.1 Dramatická výchova 13 // 1.1.2 Divadlo ve výchově 14 // 1.2 Paradivadelní systémy terapeutické povahy 15 // 1.2.1 Psychodrama 15 // 1.2.2 Sociodrama 17 // 1.2.3 Psychogymnastika 18 // 1.2.4 Teatroterapie 18 // 1.3 Další paradivadelní systémy 20 // 2. Co je dramaterapie 23 // 2.1 Definice dramaterapie 23 // 2.2 Odlišnosti mezi dramaterapií a psychodramatem 24 // 2.3 Odlišnosti mezi dramaterapií a výchovnou dramatikou 26 // 2.4 Vzájemné vztahy paradivadelních oboru v systému 28 // 2.4.1 Duální pojetí dramaterapie 30 // 2.4.2 Dramaterapie z hlediska přístupu terapeuta 32 // 2.5 Klientela dramaterapie 38 // 2.6 Cíle dramaterapie 38 // 2.7 Improvizace a další prostředky dramaterapie 41 // 2.8 Fonny dramaterapie 42 // 3. Interdisciplinárni zdroje dramaterapie 45 // 3.1 Dramaterapie a hra 45 // 3.1.1 Johan Huizinga 46 // 3.1.2 Roger Caillois 46 // 3.1.3 Pojetí hry v transakční analýze Erika Berného 48 // 3.2 Dramaterapie a vývojová psychologie 51 // 3.2.1 Erik H. Erikson 51 // 3.2.2 Jean Piaget 52 // 3.3 Dramaterapie a dramatická výchova 54 // 3.3.1 Modely vývoje dramatické akce 55 // 3.3.2 Úrovne vstupu do role 56 // 3.4 Dramaterapie a psychoterapie // 3.4.1 Hlubinná psychoterapie // 3.4.2 Kognitivnč-bchaviorální psychoterapie // 3.4.3 Humanistická (antropologická) psychoterapie // 3.4.4 Relaxační a psychofyziologickc postupy // 3.5 Dramaterapie a rituál // 3.5.1 Antropologicko-terapcutický vhled // 3.5.2 Rituálni model divadla // 3.5.3 závěr // 3.6 Dramaterapie a teorie divadla // 3.6.1 Divadelní jazyk založený na pohybu a zvuku // 3.6.2 Divadelní jazyk založený na obrazech a sochách-loutkách //
3.6.3 Dialog a jednota protikladu // 3.6.4 Triumf a zoufalství, chaos a řád // 3.6.5 Metafyzická integrace // 4. Základní pojmy v dramaterapií // 4.1 Katarze, abreakcc a korektivní emoční zkušenost // 4.2 Další účinné faktory skupinové terapie // 4.3 Role // 4.4 Skupinová dynamika // 4.5 Distancování // 5. Historie a současnost dramaterapie // 5.1 Historické kořeny // 5.2 Dramaterapie v západních zemích a u nás // 5.2.1 Západní Evropa // 5.2.2 Slovensko // 5.2.3 Současná situace v České republice // 6. Taxonomie dramaterapeutických rolí z archetypálního hlediska // 6.1 Princip a metoda rolí // 6.1.1 Invokacc (vzývání) role // 6.1.2 Pojmenování role // 6.1.3 Hraní a propracování rolí // 6.1.4 Explorace subrolí // 6.1.5 Reflektování role // 6.1.6 Vztahování fiktivní role k všednímu životu // 6.1.7 Integrováni rolí za účelem vytvoření funkčního systému rolí // 6.1.8 Sociální modelování // 6.2 Obsahy nevedomí a archetypy // 6.3 Rolové (arche)typy // 6.3.1 Somatické role // 6.3.2 Kognitivní role // 6.3.3 Afektivní role // 6.3.4 Sociální a kulturní role // 6.3.5 Duchovní role 138 // 6.3.6 Estetické role // 6.4 Přehledná taxonomie rolí 140 // 7. Struktura draniaterapeutického procesu 145 // 7.1 Ujasnění cílů pri plánování sezení (z pohledu dramaterapeuta) 145 // 7.2 Struktura dramaterapeutického sezení 146 // 7.3 Etapy terapeutického procesu 149 // 8. Dramaterapeutické techniky 151 // 8.1 Techniky vybrané pro začátek lekcí (sezení) 151 // 8.1.1 Citová exprese 151 // 8.1.2 Skupinová interakce 155 // 8.1.3 Tělesná aktivace I57 // 8.1.4 Budování důvěry ve skupině 160 // 8.1.5 Pozorování a koncentrace 162 // 8.2 Techniky vybrané pro pokračování lekcí (sezení) 163 // 8.2.1 Exprese a komunikace 163 // 8.2.2 Techniky rozvíjející role a charakter 168 //
8.2.3 Kooperace terapeutické skupiny 172 // 8.2.4 Sebepoznávání 175 // 8.3 Techniky pro uzavření lekce a terapeutické série 182 // 8.3.1 Dávání a přijímání 183 // 8.3.2 Skupinová tvořivost 184 // 8.3.3 Skupinová percepce 186 // 8.3.4 Pohled zpčt a slavnosti 187 // 9. Strukturované dramaterapeutické projekty 189 // 9.1 Přehled konvencí využitelných v dramaterapeutických projektech 190 // 9.2 Náměty dramaterapeutických projektů 200 // 9.2.1 Spontaneita 201 // 9.2.2 Tvořivost a improvizace 207 // 9.2.3 Komunikace 210 // 9.2.4 Hra v roli 216 // 9.2.5 Estetická distance 219 // 9.2.6 Poruchy paměti 225 // 9.2.7 Poruchy pozornosti 227 // 9.2.8 Mentální retardace 231 // 9.2.9 Dramaterapie se seniory 240 // 9.3 Možnosti dramaterapeutické intervence u osob s poruchou // autistického spektra 250 // Literatura 256 // Rejstřík věcný 259 // Rejstřík jmenný 263
cnb002201573

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC