ZAČÍNÁME // O knize ...11 // Predpoklady ...11 // Instalace programu Adobe Premiere Pro CS5 ...12 // Zkušební verze Adobe Premiere Pro CS5 ...12 // Optimalizace výkonu ...12 // Kopírování souborů ? jednotlivým lekcím ...13 // Jak se s lekcemi pracuje ...14 // Další zdroje ...14 // Certifikace společnosti Adobe ...15 // Aktualizace programu ...16 // 1 POZNÁVÁME ADOBE PREMIERE PRO CS5 ...18 // Nové funkce v programu Adobe Premiere Pro CS5 ...20 // Nelineární střih v Adobe Premiere Pro C$5 ...21 // Standardní postup vytváření digitálního videa ...21 // Usnadnění pracovního postupu pokročilými funkcemi ...22 // Využiti ostatních komponent CS5 při stříhání videa ...23 // Postupy při práci se sadou Adobe Creative Suite 5 // Production Premium ...24 // Pracovní prostor Adobe Premiere Pro ...25 // Přizpůsobení pracovního prostoru ...29 // 2 MOŽNOSTI NASTAVENÍ, PŘIZPŮSOBENÍ PŘEDVOLEB A SPRÁVA DATOVÝCH OBSAHŮ ...34 // Začínáme ...36 // Možnosti nastavení projektu podle sekvence ...36 // Tři typy nastavení ...36 // Nastavení projektu ...36 // Přizpůsobení uživatelských předvoleb ...40 // Import datových obsahů ...42 // ADOBE PREMIERE PRO CS5 OFICIÁLNÍ VÝUKOVÝ KURZ 3 // Obrázky a grafické objekty // Správa médií v kontejnerech // Další funkce kontejnerů // Hledání datových obsahů pomocí nástroje Media Browser // IMPORT BEZPÁSKOVÝCH MÉDIÍ // Začínáme // Zpracování bezpáskových médií Využití nástroje Media Browser. // Import médií XDCAM // Import médií P2 // Import médií AVCHD // Míchání formátů médií ...62 // NATÁČENÍ A ZACHYTÁVÁNÍ VIDEA // Začínáme // Tipy pro natočení co nejkvalitnějšího videa // Zachytávání videa // Zachytávání celé videopásky // Dávkové zachytávání a funkce detekce scén // Ruční zachytávání analogového videa //
Zachytávání HDV a HD videa ...81 // ZPRACOVÁNÍ VIDEA ČISTÝM STŘIHEM ...82 // Začínáme ...84 // Hrubý střih pomocí vizuálního scénáře ...84 // Úprava klipů na časové ose ...88 // Práce s klipy na časové ose - přidávání, odebírání, přesouvání92 // Využití nástrojů střihu na panelu Source Monitor ...95 // Přidávání klipů na panel Trim ...97 // Práce s dalšími nástroji pro úpravy ...98 // PŘIDÁVÁNÍ VIDEOPŘECHODŮ ...102 // Začínáme // Střídmé používání přechodu // Experimentování s přechody // Změna vlastností na panelu Effect Controls. // Jemné úpravy přechodů v režimu A/B // Aplikování přechodů na více klipů najednou Zvukové přechody ...116 // VYTVÁŘENÍ DYNAMICKÝCH TITULKŮ ...118 // Začínáme ...120 // Vylepšení projektu pomocí titulků ...120 // Změna vlastností textu ...121 // Přidávání nového textu ...125 // Vkládání textu do cesty ...129 // Vytváření tvarů ...131 // Vytváření svisle nebo vodorovně se posouvajícího textu ...135 Textové efekty: odlesky, vytažení, stíny a výplně ...137 // PRÁCE SE SPECIALIZOVANÝMI STŘIHOVÝMI NÁSTROJI ...142 // Začínáme ...144 // Nástroje urychlující střih ...144 // Záměna klipu a záměna stopáže ...151 // Funkce Sync Lock a Track Lock ...152 // Vyhledávání mezer na časové ose ...154 // Střih pomocí počátečního a koncového snímku kolem klipu 155 // Vytváření subklipů z panelu Source Monitor ...156 // Střih ze záběrů z více kamer ...157 // PRACESVIDEOEFEKTY // Začínáme // Příklady některých základních videoefektů // Aplikování efektů na více klipů // Práce s klíčovými snímky a parametry efektů // Přidávání interpolace klíčových snímků a rychlosti // Přidávání světelných efektů // Vytváření vlastních přednastavených voleb ...181 //
ROZPOHYBOVÁNÍ KLIPŮ ...184 // Začínáme ...186 // Používání efektu Motion na klipy ...186 // Změna velikosti klipu a přidání rotace klipu ...191 // Práce s interpolací klíčového snímku (keyframe) ...195 // Vytváření efektu obraz v obraze (picture-in-picture, PIP) ...196 // Zdokonalení pohybu pomocí stínů // a sražených hran ...197 // Používání dalších efektů pro pohyb klipů: Transform, Basic 3D a Camera View ...200 // 11 ZMĚNA ČASOVÁNÍ ...204 // Začínáme ...206 // Používání pomalého a zpětného pohybu ...206 // Povolení proměnné změny času pomocí přemapování času 209 Používání funkce přemapování času s přechody rychlosti ..211 Používání funkce přemapování času se zpětným pohybem. 212 Rozpoznávání následných efektů časové přímky pro změnu // času ...213 // Současná změna rychlosti více klipů ...214 // Současná změna délky více statických snímků ...214 // 12 POŘIZOVÁNÍ A ÚPRAVA ZVUKU // Začínáme // Nastavení základní úrovně pro záznam hlasu // Příprava pro nahrávání mluveného slova // Vytvoření vysoce kvalitního sluchového zážitku v Adobe // Premiere Pro // Zkoumání zvukových charakteristik // Nastavení hlasitosti zvuku // Nastavování zvukového zisku // Přidávání J-cut a L-cut ...233 // 13 VYLEPŠOVANÍ ZVUKU A JEHO SMĚŠOVANÍ // Začínáme // Vylepšení zvuku pomocí zvukových efektů // Testování zvukových efektů pro stereo a 5.1 surround ...244 // Práce se směšovačem zvuku (Audio Mixer) ...247 // Výstup ze stop do submixů ...251 // Nahrávání hlasu ...253 // Vytváření zvukových mixů v režimu prostorového zvuku 5.1 surround ...254 // Oprava, vylepšování a vytváření zvukových stop v programu Soundbooth ...256 //
14 ANALÝZA OBSAHU // Začínáme // Přepis zvuku na text // Zdokonalování přesnosti analýzy mluveného slova Vyhledávání klíčových slov v přepisu // Nastavování vstupních a výstupních bodů pomocí textu z analýzy mluveného slova // Úprava metadat zvukového souboru // Zjišťování obličejů v sekvenci či digitálním snímku ...270 // 15 TECHNIKY KOMPOZICE // Začínáme // Provádění kompozice části projektů // Práce s efektem Opacity (Průsvitnost) // Spojování vrstev založených na režimu směšování // Práce s průhlednostmi při použití kanálu alfa // Barevné klíčování snímku se zelenou obrazovkou za využití Ultra Key // Používání klíčování pomocí masky ...284 // 16 BARVA, VKLADANÉ SEKVENCE A KLÁVESOVÉ ZKRATKY // Začínáme // Přehled efektů pracujících s barvami // Nastavení a vylepšení barev // Používání vkládaných sekvencí // Vkládání klipů // Seznámení s klávesovými zkratkami, které byste určitě měli znát ...303 // 17 SPRÁVA PROJEKTŮ ...310 // Začínáme ...312 // Přehled menu Project ...312 // Používání nástroje Project Manager ...316 // Import projektů nebo sekvencí ...318 // PROZKOUMÁVÁNÍ ADOBE ONLOCATION CS5 ...320 // Začínáme ...322 // Nastavení Adobe OnLocation ...322 // Kalibrování videokamery pomocí Camera // Setup Assistant ...324 // Nahrávání živého videa ...326 // Nahrávání videa do seznamu záběrů ...327 // Analýza videa v programu Adobe OnLocation ...327 // Analýza zvuku pomocí Adobe OnLocation ...330 // Import klipů nezachytávaných pomocí Adobe OnLocation . 331 // Import klipů z Adobe OnLocation prostřednictvím Adobe Premiere Pro Media Browser ...334 // 19 POUŽÍVÁNÍ PHOTOSHOPU A AFTER EFFECTS PRO VYLEPŠENÍ VIDEOPROJEKTŮ // Začínáme // Práce s Adobe Creative Suite 5 Production Premium //
Import souborů Photoshopu v podobě sekvencí // Použití Adobe Dynamic Link s After Effects // Náhrada klipu kompozicí After Effects ...349 // 20 EXPORT SNÍMKŮ, KLIPŮ A SEKVENCÍ // Začínáme // Přehled možností exportu // Nahrávání na videokazetu // Export jednotlivých snímků // Používání dialogového okna Export Settings Používání programu Adobe Media Encoder // Přehled formátů // Používání formátů ...365 // Export do mobilních zařízení ...366 // Export do Final Cut Pro ...368 // Práce se seznamy editačních zásahů ...369 // 21 PŘÍPRAVA DISKŮ DVD POMOCÍ PROGRAMU ADOBE ENCORE CS5 ...372 // Začínáme ...374 // Přehled možností pro přípravu disku DVD v Adobe Premiere Pro ...374 // Přidávání značek kapitol programu Encore do časové osy.. 375 // Vytváření samospustitelného disku DVD ...376 // Vytvoření nabídky na disku DVD ...379 // Vytváření disku Blu-ray ...382 // Export projektů na disku DVD do formátu Flash ...383 // REJSTŘÍK ...385