Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 12.08.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(5.3) Půjčeno:16x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Academia, 2008
216 s., [24] s. obr. příl. : il. (některé barev.), faksim. ; 24 cm

objednat
ISBN 978-80-200-1625-6 (brož.)
Vizuální studia ; sv. 2
Obsahuje bibliografii na s. 207-209, bibliografické odkazy a rejstřík
000240849
Úvod: Paradox a výzva -- Kde končí obraz? Obrazy v rámech, obrazy bez rámu a rámy bez obrazu -- Václav Hájek -- Kdy je rám obrazu? -- Dvojník. Obrys, stín a dvojnictví jako archetypy (ohraničování) obrazu Protržení plátna. Překračování hranic rámu: anamorfóza, panorama, interface atd -- Hranice vizuálního pole: Od klasické homogenity k moderní nejednotě, pohybu a rozostření -- Konceptuální rám: kontext, instituce, jazyk a osamostatnění média Literatura -- Dává renesance vzniknout filmovému diváctví? Problémy perspektivního ukotvení teorie filmového pohledu -- Petra Hanáková -- Renesanční prostor -- Renesance jako projekt -- Filmový aparát a umístění pozorovatele -- Camera obscura a osvícenecké modely pozorovatelského subjektu Perspektivní a osvícenecký model subjektu a psychoanalýza Apendix: glosa k genderovému rozměru perspektivního paradigmatu -- Literatura -- Subjekt jako skvrna. Role perspektivního a kinematografického aparátu při vytváření divácké pozice -- Barbora Lungová -- Monokularita perspektivy aneb Je aparát všemocný? Vztah filmového pohybu k formování divácké subjektové pozice Existuje subjekt? aneb Problematika pohledu, skvrny a úběžníku Rámování aneb Manipulace aparátu: případ Umělcovy smlouvy -- Literatura -- Seznam vyobrazení
(OCoLC)316298614
cnb001819741

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC