Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
Příručka
1. vyd.
Praha : Grada, 2009
255 s. : il. ; 24 cm

objednat
ISBN 978-80-247-2654-0 (brož.)
Manažer. Management
němčina
Přeloženo z němčiny
000246004
Obsah // O autorech ... 11 // Návod ? použití ... 13 // Předmluva ? českému vydání... 15 // 1. Proč koučovat? ... 17 // 1.1 Ekonomické vlivy... 18 // 1.2 Moderní pracovník ... 19 // 1.3 Změna hodnot... 21 // 1.4 Výzva pro vedoucího... 22 // 2. Co přináší koučování?...25 // 2.1 Co přináší koučování pracovníkovi?... 26 // 2.2 Co přináší koučování vedoucím?... 26 // 2.3 Co přináší koučování firmě a zákazníkům? ... 27 // 3. Co rozumíme pod pojmem koučování?...29 // 3.1 Charakteristika koučování... 32 // 3.2 Vedení a koučování... 34 // 4. Základní přístupy koučování...41 // Každý člověk je jedinečnou individualitou ... 42 // Každý člověk vnímá svět jinak... 42 // Srovnání mechanistického a systemického myšlení... 47 // Komunikace ze systemického pohledu... 49 // Učení ze systemického pohledu... 50 // Problém je to, co někdo jako problém definuje... 51 // Lidé se mohou změnit pouze sami ... 51 // Malé změny mohou mít velký dopad... 54 // Každá změna má svou cenu ... 55 // Lidé jsou z principu „dokonalí“, ne „neschopní“... 55 // Lidé mají sklon chovat se podle očekávání druhých ... 56 // Každý člověk má v každém okamžiku prostor ? jednání // a je za sebe odpovědný...58 // Prověřovat je dobré, důvěřovat je lepší... 61 // Každý člověk má základní potřebu získávat uznání... 63 // Změna je možná kdykoli... 64 // Za vším stojí dobré
úmysly a konkrétní užitek ... 66 // Každý ví, co je pro něj dobré... 67 // Myšlenky, pocity a skutky tvoří jednotu... 68 // 5. Základní postoje...69 // Empatie... 71 // Akceptování... 72 // Kongruence... 72 // Důvěra... 74 // Zájem o „svět“ druhého... 74 // Co způsobují základní postoje... 74 // 6. Nástroje...77 // 6.1 Vytváření vztahu... 79 // Raport... 79 // Sledujte kanály vnímání... 80 // Pozorujte řeč těla... 81 // Dbejte na to, jaký dojem sami děláte... 83 // Oslovujte pracovníka jménem... 83 // 6.2 Otázky... 83 // Druhy otázek... 86 // Na co se kouč ptá?... 94 // Od problému ? řešení... 101 // 6.3 Aktivní naslouchání... 102 // Oční kontakt... 103 // Rušivé faktory... 104 // Podíl rozhovoru... 104 // Cas na odpověď aneb Chování v pauzách... 104 // Přitakání ... 105 // Zrcadlení... 106 // Navázání na představy koučovaného... 107 // Kladení otázek... 108 // Je třeba mít jasno... 112 // Shrnutí... 112 // Zapisování a znázorňování... 113 // 6.4 Metamodel jazyka ... 115 // 6.5 Informace... 119 // 6.6 Sdělení vzájemných očekávání... 120 // 6.7 Poskytování a přijímání zpětné vazby... 123 // 6.8 Práce s emocemi... 132 // 6.9 Zveřejnění... 135 // 6.10 Z oběti tvůrcem... 136 // 6.11 Přerámcování ... 139 // 6.12 Změna vzorce... 143 // 6.13 Jak zacházet s chybami... 145 // 6.14 Jak zacházet s návrhy řešení... 148 // Jak konstruktivně mluvit... 152 // 6.15 Mentální
techniky... 155 // Vizualizace ... 155 // Zdrojový stav ... 157 // Relaxační cvičení, které nám pomáhá uvědomit si vlastní zdroje. 158 // Vizualizace koučovacího rozhovoru... 159 // 7. Průběh koučovacího procesu ... 161 // 7.1 Možné příležitosti ? rozhovorům ... 164 // 7.2 Přehled... 166 // 7.3 Příprava na koučovací rozhovor... 167 // Vhodné prostředí (setting)... 169 // 7.4 Fáze I ... 171 // Vyjasnění vztahu ... 171 // Analýza současného stavu... 173 // 7.5 Fáze II ... 176 // Fantazie o budoucnosti ... 176 // Cíl, dílčí cíl, první krok... 177 // 7.6 Fáze III... 179 // Odstranění překážek ... 179 // Aktivování zdrojů... 181 // 7.7 Fáze IV... 183 // Realizace ... 183 // Kontrola dosažení cíle ... 183 // 7.8 Zpracování... 185 // 7.9 Příklady... 189 // Vedoucí není spokojena s chováním pracovnice ... 189 // Vedoucí není spokojen s chováním pracovníka... 198 // Pracovník přichází s problémem... 203 // Návštěva semináře — transfer... 205 // 8. Z praxe ...209 // 8.1 Pasti při koučování... 210 // Nerozhodný začátek... 210 // Rozhovor bez získání souhlasu ... 211 // Příliš brzy přecházíme ? cíli, případně ? řešení... 211 // Bráníme sami sobě v ptaní (a naslouchání) tím, že myslíme, // že „víme“... 211 // V otázkách nám brání to, že se cítíme dotčeni... 212 // Ignorování rušivých vlivů... 213 // Vystřílíme veškerou munici... 214 // Ptáme se na vlastní
mapu... 214 // Točíme se v kruhu... 215 // Ping-pong... 215 // Necháme koučovaného uniknout... 215 // Společné fňukání ... 216 // Sám kouč nemá jasno ... 216 // Nejasný vztah mezi koučem a pracovníkem ... 216 // Stanovujeme diagnózu ... 217 // Výčitky... 218 // Nebereme problém vážně... 218 // Přesvědčování místo koučování ... 219 // Dokoučovávání ? věcem, které jsou pevně dané... 219 // Odvádění pozornosti, vytáčení, vyhýbání, cynismus... 220 // Vyslýchání... 220 // Pracovník nepřestává mluvit... 221 // Pracovník odpovídá velmi stroze... 222 // Pokušení: Bezmocnost... 222 // Pokušení: Odborník... 222 // Pokušení: Nekompetentnost ... 223 // Pokušení: Hovory o ostatních... 223 // 8.2 Vlastní postoje, které brání koučování... 224 // Na koučování není čas... 224 // Mluvit je lepší než se ptát... 226 // Všichni pracovníci jsou stejní... 227 // Co si pracovníci pomyslí, když najednou začnu koučovat?... 227 // To už přece dělám léta!... 227 // Hranice koučování ...229 // Než začnete koučovat ...231 // Příloha: Prohlubující informace ...235 // Práce s cíli ... 235 // Motivace... 238 // Test motivátorů... 242 // Pygmalionský efekt ... 250 // Možná řešení ke cvičení o metamodelu... 253
(OCoLC)707607494
cnb001860338

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC