Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(3.5) Půjčeno:7x 
BK
1. vyd.
Praha : Akademie múzických umění v Praze, 2013
285 s. : il., portréty, noty, faksim. ; 23 cm + 2 CD

objednat
ISBN 978-80-7331-255-8 (brož.)
Hudební pedagogika ; sv. 6
Evropská hudba 16.-18. století pro klávesové nástroje
bulharština, francouzština, němčina, latina
Přeloženo z bulharštiny a část. z francouzštiny, němčiny a latiny
Název obou CD: Evropská hudba 16.-18. století pro klávesové nástroje
Obsahuje bibliografii na s. 264-269, bibliografické odkazy a rejstřík
Část. souběžný ruský a německý text ; anglické, bulharské, německé a ruské resumé
000246502
OBSAH // I/Úvod ? // II / Obecný pohled na problematiku 13 // III / Pojetí hudby v průběhu staletí 17 // HU Starořecké pojetí hudby 17 // 111.2 Řím 21 // 111.3 Středověké pojetí hudby . 22 // 111.4 Renesanční pojetí hudby 26 // IV / Hudba jako řeč ve smyslu rétoriky 31 // V / Hudba a rétorika v čase 42 // VI / Kategorie hudební rétoriky 46 // VII / Komponování, interpretace a hudební rétorika 49 // VIII / Barokní hudební myšlení. Historická situace kolem roku 1700 54 // IX / Nauka o afektech v baroku 38 // IX. 1 Tradice a utváření pojmů 58 // IX.2 Afekty a prostředky jejich zobrazení 60 // IX.3 Fyzikální a fyziologické zdůvodnění nauky o afektech 66 // IX. 4 René Descartes a jeho teorie strojů 69 // IX.4.1 Télo jako stroj a princip jeho pohybu ’ 72 // IX.4.2 Ústřední pojem životní duch (fluidum), jeho vznik, vlastnosti a vliv na stav mysli 73 // IX.4.3 Člověk jako oduševnělý stroj 74 // IX.4.4 Souhra duše a téla, proces sluchového vnímání 75 // IX.4.5 Přechod ? nauce o skladbě 76 // X / Interpretace barokních afektů a symbolů 81 // X. l Význam a charakteristika modů a tónin 83 // X.2 Význam intervalů 90 // X.3 Symboly motivů 92 // X.4 Symboly forem a hudební architektury 93 // X.5 Číselné symboly a nástrojová (instrumentální) symbolika v praxi 96 // XI / Hudcbnčrctorické figury // XI.1 Teorie ovlivňování a napodobování jako vztahové učení // XI.2 Srovnávací analýza rétorických a
hudcbnérétorických figur // XI.3 Rozdíly mezi rétorikou a hudební rétorikou // XII / Členění hudebněrétorických figur A / Hypotyposis - zobrazovací figury ? / Opakovací figury s cmfarickým významem // C / Vyjádření celé harmonické periody vyplývající z harmonie, nejenom z textu D / Disonantní hudebněrétorieke figury vznikající aplikací disonantních postupů E / Hudebněrétorické figury tvořené pomlkami // 99 // 100 // 101 // 116 // 120 // 120 // 125 // 129 // 133 // 137 // XIII / Slovo interpreta aneb Barokní afektová teorie a provozovací praxe hudby // pro klávesové nástroje 17. a 18. století 141 // XIV / Doslov 151 // XV / Překlady 153 // Marin Merscnnc - Harmonie universelle 155 // Athanasius Kirchcr — Musurgia universalis ~ 185 // Johann Kuhnau - Musicalische Vorstellung einiger biblischer Historien {Předmluva) 201 Johann Gottfried Walther - Praecepta der musicalischen Composition 219 // Johann Mattheson - Der vollkommene Capellmeister 247 // Friedrich Wilhelm Marpurg - Kritische Briefe über die Tonkunst 253 // Summary 259 // Zusammenfassung 260 // ??? {rus) 261 // ??? {hu!) 262 // Bibliografie 264 // Použité zkratky 270 // Rejstřík ncjdůlcžitéjších pojmů a termínů 271 // Jmenný rejstřík 279 // O autorce 284
(OCoLC)855465367
cnb002468775

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC