Obsah // Úvodní slovo...4 // I. Možnosti podpory mimořádně nadaných žáků ve vybraných zemích // 1. Legislatívne podmienky rozvíjania nadania v základnej škole...6 // (Zdenka Hlaváčová - Beáta Akimjaková) // 2. Podpora nadaných žáků v polském vzdělávacím systému a pedagogicko- // psychologických poradnách...16 // (Izabela Biehkowska) // 3. Nadání v současném českém školství...22 // (Renata Kovářová) // Shrnutí I. části ...32 // li. Vybrané problémy vztahující se ke vzdělávání mimořádně nadaných žáků // 4. Rodina s dieťaťom s nadaním a talentom...34 // (Helena Orieščiková) // 5. Komunikace a rozhovory s nadanými žáky...44 // (Jana Škrabánková) // 6. Jak vnímají stresovou situaci intelektově nadaní žáci ...56 // (Petra Holešovská) // 7. Mimořádné nadání a školní neúspěšnost...62 // (Jiřina Novotná) // Shrnutí II. části ...68 // Závěr...69 // Summary...70 // Seznam použitých zdrojů...71 // Seznam autorů...78 // Věcný rejstřík...80 // Jmenný rejstřík...82