JIŘÍ A. ČEPELÁK: Mortua an viva? Immortalis lingua Latina! 10 // Accademia Vivarium novum v Římě a přímá metoda výuky latiny // JAN JANOUŠEK: Úvahy nad knihou W. Strohá „Latein ist tot 16 // - es lebe Latein!“ // ERIKA JUŘÍKOVÁ: Latinčina ako komunikačný jazyk vzdelancov 21 // v 18. storočí // KATARÍNA KARABOVÁ; Úskalia pri príprave učebnice latinského jazyka 26 // z pohľadu klasického filológa // JANA KEPARTOVÁ: S Hansem Orbergem na hodinách latiny 31 // TOMÁŠ KLOKNER: Korene modernej alimentácie 37 // JIŘÍ KNAPÍK: Latina na římských mincích 42 // IVANA KOUCKÁ; Římské itineráře 48 // LUBOR KYSUČAN: Ccrtamen Latinum — latina jinak 57 // BOŘIVOJ MAREK: Využití latinského divadla při výuce latiny 66 // ALEXANDRA OSTERTAGOVÁ: Práca s autentickým latinským prameňom 71 // v pedagogickom procese // MARTA SENDEKOVÁ: Ideologická koncepcia tctrarchic v latinských prameňoch // NICOL SIPEKIOVÁ: Kazy a cnosti latinčiny v praxi 83 // NOEMI SKLENÁŘOVÁ: Jak oslovit (a neurazit) Jupitera - problematika 89 // správneho užívaní řeckých a latinských proprií v současné češtině // ARTUR SOMMER: Klasický filolog vzpomíná 96 // (Výuka latiny na FF Univerzity Palackého v Olomouci v letech 1949-1955) // JIŘÍ ŠUBRT: Aurelius Augustinus a latinské rétorické vzdělání 99 // KARLA VYMĚTALOVÁ: Nihil novi sub sole! 104 // (Boj o klasické jazyky na středních školách ve 2. polovině 19. století)