Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(2.3) Půjčeno:7x 
BK
EB
Vydání první
Brno : Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015
264 stran : ilustrace, portréty ; 23 cm
Externí odkaz    Plný text PDF 
   Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro vzdálený přístup 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-210-7756-0 (brožováno)
ISBN 978-80-210-8240-3 (e-kniha)
Opera Universitatis Masarykianae Brunensis. Facultas philosophica = Spisy Masarykovy univerzity v Brně. Filozofická fakulta ; číslo 430
500 výtisků
Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík
Kniha vychází z předpokladu, že schopnost porozumět filmové výstavbě zásadně posiluje rovněž každodenní diváckou zkušenost. Cílem Rozboru filmu přitom není na zvídavé analytické otázky jen odpovídat, ale naučit se je i klást. Názornost výkladu posilují stovky konkrétních příkladů i řada zevrubnějších rozborů známých i méně známých filmových děl, jako jsou třeba Tenkrát na Západě (1968), Král Šumavy (1959), Krvavá neděle (2002), Kdo chce zabít Jessii? (1966) nebo Titanic (1997). Díky srozumitelnosti a zároveň komplexnosti je kniha určena širokému okruhu čtenářů: od milovníků kinematografie přes začínající filmaře až k uchazečům o studium uměnovědných oborů a filmových studií..
Anglické resumé
Popsáno podle tištěné verze
001418679
Prolog 9 // I. POZOROVAT 13 // 1. Vyprávění 17 // 2. Styl 25 // 2.1. Mizanscéna 28 // 2.2. Práce kamery 29 // 2.3. Střih 31 // 2.4. Zvuk 38 // 3. Fikční svět 41 // 4. Vyprávění, styl a svět Tenkrát na Západě 45 // 4.1. Význam: svět nastupující modernity 45 // 4.2. Syžet: Cheyennovy repliky 46 // 4.3. Narace: trsy motivů 48 // 4.4. Styl: představení postav a funkce dlouhých záběrů 50 // 4.5. Tenkrát v Hollywoodu: podvratnost a ozvláštnění 53 // II. PLÁNOVAT 57 // 1. Cesta к vraku Titanicu: problém, otázka a teze 61 // 2. Pro začátek stačí postřeh aneb jak dospět к tezi a jak s ní naložit 70 // 2.1. Od záběrů/protizáběrů ? 71 // 2.2. Není jedné osnovy 76 // 2.3. Poznámka к odstředivé tezi Krvavé neděle 89 // 3. Analytické pomůcky 92 // III. PSÁT A ČÍST/ČÍST A PSÁT 101 // 1. Psaní analytického textu 104 // 2. Co lze číst 112 // 3. Co je třeba číst a o čem z toho psát? 118 // 4. Závěr 120IV. APENDIX: TŘI ANALYTICKÉ FORMÁTY A ČÍTANKA TEXTŮ 123 // 1. Analytická stať 127 // 1.1. Zabíjení Jessie v nesouladných modech 129 // 1.2. Jezinky a bezinky: dramatické versus filmové vyprávění 136 // 1.3. Speed Racer: vertikalizace stylu, narace a prostoru 147 // 1.4. Memento: motiv paměti ve filmovém vyprávění 153 // 2. Analytická studie 160 // 2.1. Poetika disonance: Král Šumavy 162 // 3. Poetologická studie 185 // 3.1. Styl a vyprávění kinematografie v českých zemích (1911-1915) 189 // Poznámky 209 // Bibliografie 231 // Filmografie 241 // Rejstřík 247 // Summary 262
cnb002705564

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC