Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 14.11.2020. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(14) Půjčeno:14x 
BK
Příručka
Vydání první
Praha : Portál, 2011
199 stran ; 20 cm

objednat
ISBN 978-80-7367-981-1 (brožováno)
Obsahuje bibliografii na stranách 193-199 a bibliografické odkazy
001421276
Obsah // TŘI PŘÍBĚHY NA ZAČÁTEK... 11 // ÚVOD...15 // Kým se budeme v této knize zabývat?...16 // Zlobení větší a menší aneb Co ještě snesu a co ne ...17 // S čím se v této knize setkáte...20 // TEORIE // 1. NEPOSEDNÉ, NEPOZORNÉ A NEPOSLUŠNÉ DÍTĚ...21 // Porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou (ADHD)...21 // Špecifické poruchy učení (SPU)...24 // Poruchy chování...26 // Proč se takto chová? ...32 // Útok...33 // Únik...35 // Některé další důvody problémového chování...36 // Kdo mi poradí a za kým mám jít?...37 // Jaký je rozdíl mezi speciálním pedagogem, psychologem, // psychiatrem a psychoterapeutem?...38 // V jakých institucích pracují s dětmi a dospívajícími?...41 // Na co se mám u odborníka připravit // aneb Jak bude vypadat vyšetření? ...43 // Jsou na to nějaké léky?...44 // Co mám dělat dál aneb // Stačí mi stanovení diagnózy?...48 // Co z mého dítěte bude? ...49 // Shrnutí aneb Jak se vtom vyznat? ...51 // PRAXE // 2. CHCEME DÍTĚTI POMOCI, NEBO HO PŘEDĚLAT? ...53 // 3. CO MUSÍTE VĚDĚT, NEŽ ZAČNETE ...55 // Dítě nezlobí proto, že vás chce trápit. Nedělá vám to naschvál ...56 // Drtě zlobí, protože na něco poukazuje, o něco volá, něco potřebuje ...56 // I když dítě vypadá, že mu z toho plynou jen samé klady, ani ono není v této situaci zcela a beze zbytku spokojené ...57 // Jen pokud je rodič ochoten změnit něco i na svém chování, je možné změnit chování dítěte...57 // Neměníme DÍTĚ samé ani jeho podstatu! // Můžeme se pokusit změnit „jen“ jeho CHOVÁNÍ! ...58 // Není špatné DÍTĚ, ale může být špatné jeho CHOVÁNÍ (dítě se „opravit“ nedá, chování ano)...59 // Všechno má dvě stránky ...59 //
DVĚ STRANY MINCE ANEB KDE ZAČÍT? ...60 // POTŘEBY ...63 // Co jsou potřeby? ...64 // 1. úroveň: Potřeby fyziologické ...64 // 2. úroveň: Potřeby bezpečí ...64 // 3. úroveň: Potřeby lásky a přijetí ...64 // 4. a 3. úroveň: Potřeba úcty a potřeba sebeaktualizace ...64 // Co každé dítě potřebuje? ...65 // Dítě potřebuje vědět, že je milováno a přijímáno ...67 // Proč je láska důležitá? ...70 // Sedm způsobů vyjadřování lásky ...70 // Láska podmínečná a bezpodmínečná ...74 // Dítě potřebuje vědět, že něco umí a dovede ...74 // Povzbuzujte je! ...76 // Chvalte je! ...78 // Proč je někdy těžké přijmout pochvalu? ...81 // Vyhledávejte a rozvíjejte, v čem jsou děti dobré! ...82 // O nálepkách aneb Nálepky jen tak nestrhnete ...83 // Dítě potřebuje hranice ...90 // O pravidlech ...91 // Pravidla na zkoušku aneb Vychytejte všechny mouchy ...106 // Copak budu muset neustále odměňovat to, co má dělat automaticky? ...107 // Na co nezapomínat při práci s pravidly? ...108 // Odměny a tresty ...109 // O diskutování aneb Ještě chvíli do mě budeš hučet, tak zešílím! ...115 // Hranice prostoru aneb Každé dítě potřebuje prostor...122 //
6. KOMUNIKACE ...131 // Jak komunikujeme? ...132 // Překážky v komunikaci ...132 // Jak správně komunikovat? ...134 // Méně mluvte, více naslouchejte ...134 // O komunikaci přímé a nepřímé ...141 // Sdělujte, co cítíte ...144 // Jak na to? ...146 // Jak sdělovat, co se mi nelíbí? ...147 // 7 JAK NÁS OVLIVŇUJÍ MYŠLENKY A EMOCE? ...151 // Chyby v myšlení ...134 // Nepodložené závěry (svévolná dedukce) ...155 // Zkreslený výběr faktů (selektivní abstrakce) ...155 // Nadměrné zevšeobecňování (nadměrná generalizace) ...156 // Přehánění a bagatelizace ...156 // Vztahovačnost (personalizace) ...157 // Černobílé myšlení (dichotomie myšlení) ...157 // Čtení myšlenek ...138 // Negativní věštby ...159 // Diskvalifikace pozitivního ...159 // Argumentace emocemi (katatymní myšlení) ...160 // Značkování (nálepkování) ...160 // Teror „bychů“ a „musů“...162 // Černé brýle ...162 // Efekt sněhové koule ...163 // A co emoce? ...163 // 8 METODA ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ ...164 // 9 O HNĚVU ANEB JAK HO OSEDLAT A ZKROTIT? ...167 // Začněte u sebe! ... 171 // Sledování a sebesledování ...172 // Pusťte se do toho! ...173 // Nepotlačujte hněv, mluvte o něm ...173 // Trhání papíru ...174 // „Začmárání papíru“ ...175 // Boxovací pytel ...175 // Aktivita nebo činnost ...175 // Sport ...176 // Změňte místo či prostředí ...177 // Napište to! ...177 // Trénink zvládnutí konfliktu ...178 // Jak moc se nyní zlobím ...179 // Počítání ...182 // Odejít z konfliktu ...183 // Červené světýlko nebo nápis v hlavě ...183 // Sebeinstruktáž ...184 // Kartičky ...185 // Práce s myšlenkami ...185 // Imaginace ...186 // Zklidňující dýchání ...187 // ZÁVĚREM ...191 // POUŽITÁ LITERATURA ...19З // Citované filmy a divadelní hry ...199
(OCoLC)757677674
cnb002202768

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC