Obsah // VE SPOLEČENSTVÍ BOHŮ A HRDINŮ...11 // Raněnovověké mytografie...16 // MYTOLOGICKÁ MALBA 17. STOLETÍ V ČECHÁCH A NA MORAVĚ...19 // Slavní vojevůdci a Fabián Šebestián Václav Harovník...22 // Walter Leslie a Nové Město nad Metují...22 // První apartmá - Od imperiálni ikonografie ke spánku...26 // Druhé apartmá - Múzy, bohyně a hrdinky...31 // Malý sál - jídelna...37 // Hlavní sál...43 // Walter Leslie, ikonografická koncepce novoměstských maleb // a struktura novoměstské rezidence...47 // Novoměstské malby v kontextu Harovníkovy tvorby...51 // Jan Antonín Losy z Losinthalu a Štěkeň...54 // Hlavní sál ...55 // Apartmá - Mocní vladaři Danielova proroctví...60 // Ikonografická koncepce maleb ve Štěkni ...62 // Cesty duše a Carpoforo Tencalla...64 // Ferdinand z Verdenberga a Náměšť nad Oslavou...64 // Sala terrena - Osudy Psýché, cesta duše ? Bohu...65 // Ikonografická koncepce náměšťské sala terreny...73 // Karel II. z Liechtensteina-Castelkornu a Kroměříž...77 // Libosad, Lusthaus a téma únosů...79 // Ikonografická koncepce maleb Lusthausu...87 // Kolonáda Libosadu...90 // Sala terrena...97 // Ikonografická koncepce sala terreny a Lusthausu // v kontextu biskupovy reprezentace...109 // 171 // Ctnosti, Hesperidky a Giacomo Tencalla...113 // Václav Eusebius Popel z Lobkovic a Roudnice nad Labem...114 // Giacomo Tencalla a torzo velkolepé knížecí rezidence Lobkoviců...115 // Zdeněk Kašpar
Kaplíř ze Sulevic a Milešov...121 // Malby apartmá horní zámecké budovy v Milešově...124 // Tomáš Zacheus Černín a Lnáře...127 // Hlavní sál - Zlatá jablka Hesperidek a drak Ládón // obepínající zahradu Hesperidek coby zodiak...128 // Pokoje piana nobile...139 // Gundakar z Dietrichsteina a Libochovice...146 // Knížecí pokoje libochovické rezidence a jejich ikonografická koncepce...146 // Sala terrena s iluzivními architektonickými prospekty...166 // Příchody nového dne, Giuseppe Bragalli a Johann Georg Greiner...168 // Maxmilián Thun-Hohenstein a Děčín...168 // Sala terrena - Apollón jako ohlašovatel dne...169 // František Antonín Berka z Dubě a Nový Falkenburk...172 // Hlavní sál - Triumfující Aurora...172 // Pokoje zámku a Giuseppe Bragalli...174 // Jan Adam Ondřej z Liechtensteina a Plumlov...181 // Malby knížecí rezidence v Plumlové - Hrdinové Aeneidy, den a noc...181 // Proměny Ovidiových Proměn a anonymní malíři...190 // Jan z Rottalu a Holešov...190 // Malby holešovského piana nobile - Od Ovidia k Homérovi...192 // Formální a ikonografické zhodnocení maleb piana nobile // holešovského zámku...207 // Sala terrena...210 // Wolfgang Henneg a Radíc...216 // Malby piana nobile - Od mytologie ? biblickým moralitám...217 // Štuková výzdoba hlavního sálu a schodišťové haly...222 // Gustav Adolf z Varrensbachu a Nový Hrad u Jimlína...224 // Malby Nového Hradu...226 // František Adam Vratislav
z Bubna a Litic a Doudleby nad Orlicí...235 // Malby piana nobile - Emblémy a výzdoba kaple...237 // Malby piana nobile - Mytologické a alegorické výjevy...244 // Ikonografická koncepce doudlebských maleb - Cykličnost přírody a exempla dobré a špatné vlády...258 // /8/ // MYTOLOGICKÉ VÝZDOBY V EVROPSKÉM KONTEXTU // 263 // Formální inspirace a vzorové rezidence... // Pobělohorská šlechta a její reprezentační strategie // Možnosti interpretace mytologické malby a antické mýty v trojím výkladu mytografů... // Morální rovina... // Historická rovina... // Přírodněalegorická (astrofyzikální) rovina... // Klíčová témata a oblíbená ikonografie... // Heroické únosy jako součást svatebních programů? . .. Zlaté jablko... // 276 // 276 // 279 // 282 // 286 // 286 // 292 // Vztah nástěnných maleb ? prostorovému členění rezidencí // Dvorský ceremoniál a struktura raněnovověké rezidence. // Apartmá... // Hlavní společenské sály... // Předpokoje, audienční místnosti... // Ložnice... // Sala terreny, zahradní kasina... // Genderové aspekty výzdobných programů... // 297 // 297 // 299 // 302 // 305 // 306 // 308 // 309 // Závěrem // 313 // Poznámky... // Zdroje obrazového doprovodu // Bibliografie... // Jmenný rejstřík... // Summary... // 314 // 372 // 373 410 417 // /9/