Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 08.07.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
[Česko] : Grada, 2015
1 online zdroj (244 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-247-9789-2 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-9790-8 (online ; epub)
ISBN 978-80-247-5154-2 (print)
Kniha, na našem trhu unikátní, přináší v poznávání osobnosti z rukopisu řadu nových témat. Osobitě propojuje celostní grafologii s přístupem humanistického psychologa C. Rogerse a přibližuje základní principy oboru, jenž poskytuje nejen kvalitní psychodiagnostické závěry, ale i hluboce lidský pohled na člověka..
001482715
O autorce // Poděkování // Úvod // Část první - GRAFOLOGIE JAKO PSYCHOLOGIE PÍSMA // 1. Grafologie a psychologie písma // 1.1 Grafologické metody // 1.2 Celostní přístup psychologie písma // 1.3 Výpovědní možnosti psychologie písma // 1.4 Limity psychologie písma // 1.5 Využití psychologie písma // 2. Výrazové a symbolické pojetí rukopisu // 2.1 Výrazový přístup ? písmu // 2.2 Symbolický přístup ? písmu // 3. Celostní znaky psychologie písma // 3.1 Písmový obraz // 3.2 Poměr pohybu a formy // 3.3 Pohyb // 3.4 Forma // 3.5 Fixace // 3.6 Rytmus // 3.7 Individuálnost // 3.8 Harmonienost // 3.9 Tabulka pro popis výrazu písma a vyvozování významů cclostních znaků // 4. Vztah mezi celostními a dílčími znaky v písmu // 4.1 Celostní znaky determinují znaky dílčí // 4.2 Totéž není totéž // 4.3 Výrazové a významové nuance dílčích znaků v kontextu rukopisu a jejich využití // 4.4 Stručný přehled dílčích znaků s příklady // 5. Metodika grafologické práce 87 // 5.1 Etapy grafologické práce 88 // 5.2 Konkrétní ukázky grafologických rozborů 89 // 6. Subjektivní realita při práci s rukopisem 95 // 6.1 Clona „mentálního rádia" 95 // 6.2 Grafologické úskalí a „nástrahy“ 96 // 6.3 Jak sc přiblížit „čistému“ výrazu písma 98 // 6.4 Grafologické rozbory rukopisů známých a historických osobností 102 // Část druhá - GRAFOARTE, BAREVNÁ GRAFOLOGIE // 7. Gra/bdr/e — tvůrčí práce s rukopisem 107 // 7.1 Co je přístup .../odřít 107 // 7.2 Obraz versus slovo 108 // 7.3 Jak malování rukopisu probíliá 109 // 7.4 Principy přístupu ... 110 // 7.5 Zkušenosti s malováním emocí a rukopisů 111 // 7.6 Přínos přístupu grafoarte 115 // 7.7 Využití přístupu ... 117 //
Část třetí - PSYCHOLOGIE PÍSMA V KONTEXTU HUMANISTICKÉHO PŘÍSTUPU CARLA ROGERSE // 8. Psychologie písma v kontextu pojetí Carla Rogerse 121 // 8.1 Vnitřní krajiny člověka v humanistické psychologii písma 121 // 8.2 Přístup Carla Rogerse a psychologie písma 123 // 8.3 Pojetí terapie podle Carla Rogerse 125 // 8.4 Postoje akceptace, empatie a kongrucnce v psychologii písma 128 // 9. Koncept vývoje osobnosti podle Carla Rogerse 137 // 9.1 Aktualizační tendence 137 // 9.2 Vývoj osobnosti 137 // 9.3 Celek osobnosti podle Carla Rogerse 141 // 9.4 Vliv grafologovy kongrucnce a inkongruence na práci s rukopisem 148 // 10. Využití pojetí Carla Rogerse v psychologii písma 151 // 10.1 Rukopisný výraz pisatelova způsobu bytí 151 // 10.2 Aplikace Rogersova pojetí osobnosti na celostní písmové znaky 152 // 6 // 10.3 Projevy akceptace, empatie ? kongrucnce v písmu 156 // 10.4 Sedm stadií procesu osobnostní zmeny a jejich projevy v písmu 160 // 10.5 Styly prožitkových fixací 166 // Část Čtvrtá - GRAFOLOGICKÉ PORTRÉTY HISTORICKÝCH OSOBNOSTÍ // Grafoiogický portrét osobnosti Antonína Dvořáka 187 // Grafologický portrét osobnosti Bedřicha Smetany 191 // Dodatek - popis výrazu rukopisů 195 // Božena Němcová 195 // Josef Florian # 195 // Gregor Mendel 196 // Seznam ukázek rukopisů a místo archivace originálů 197 // Literatura 199

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC