Není to tak dávno, co si mnozí manažeři pokládali otázky: "Hodnotit či nehodnotit pravidelně svoje pracovníky? Nestačí, že jsem s nimi v každodenním kontaktu? Není systematické hodnocení nadbytečné??" Doba ale již pokročila, a tak jejich otázka zní trochu jinak: "Jakým způsobem hodnotit, jak často a jak s výsledky hodnocení nakládat??" Kniha Mgr. Ireny Pilařové přináší ucelené informace a návody jak postupovat právě při tak důležité aktivitě, jakou je hodnocení pracovníků. Jejím cílem je seznámit čtenáře především se smyslem a možnostmi jak využít hodnocení zaměstnanců jako efektivního nástroje zvyšování výkonu a motivace a současně ukázat možnosti jak propojit systém hodnocení s dalšími personálními nástroji, jako je například odměňování a rozvoj zaměstnanců. Publikaci jistě ocení mnozí výkonní manažeři a personalisté, kteří se zajímají o různé přístupy k hodnocení zaměstnanců a konkrétní návody jak vést hodnotící pohovor..
PŘEDMLUVA // ÚVOD // SYSTÉMY, METODY A KRITÉRIA HODNOCENÍ // Důvody k zavádění systémů hodnocení // Systémy hodnocení // Management by Competencies MbC // Management by Objectives MbO // Metody hodnocení // Kritéria hodnocení // Příklad z praxe // Shrnutí // VZTAH MEZI HODNOCENÍM A OSTATNÍMI HR NÁSTROJI A SYSTÉMY // Popisy pracovních pozic a kompetenční modely // Nábor a výběr zaměstnanců // Rozvoj zaměstnanců // Odměňování zaměstnanců // Příklad z praxe // Shrnutí // VEDENÍ HODNOTÍCÍHO ROZHOVORU // Popis procesu hodnocení // Fáze hodnocení // Příprava na hodnotící rozhovor // Hodnotící rozhovor // Realizace a kontrola dohod a opatření // Problémové situace a způsob jejich řešení // Chyby v hodnocení // Příklad z praxe // Shrnutí // IMPLEMENTACE SYSTÉMU HODNOCENÍ // Jak úspěšně implementovat systém hodnocení v organizaci // Nejčastější příčiny neúspěšné implementace systému hodnocení // Důsledky chybné implementace systému hodnocení // Příklad z praxe // Shrnutí // DOPORUČENÁ LITERATURA SLOVNÍK