Život hlavního konstruktéra Tatry Kopřivnice - ing. Milana Galii - lze v pravém slova smyslu charakterizovat jako život s erbem Tatry. Dvacet čtyři let ve funkci je nejdelší doba ze všech jeho předchůdců a velmi těžko někdo tento rekord překoná. Vzpomínky Milana Galii populárním způsobem přibližují dobrodružství vynalézání a hledání nových technických principů, dobové souvislosti i osudy jednotlivých vozů v 2. polovině 20. století, v době, kdy Tatra patřila k největším výrobcům terénních automobilů v Evropě..
Předmluva -- Čas průkopníků -- Dětství -- Za Německa -- Do učení -- Na střední škole strojnické -- Zpátky v továrně -- V Brně na závodech -- Na vysoké škole -- V konstrukci -- Nový automobil za 72 dní -- Trampoty se sedmičkou na konci -- Tatra 148 -- Tatra 603 -- Medaile závodním vozům značky Tatra -- Šedesátá léta -- Kolos T 813 -- Expedice Lambaréné -- Vznik a rozvoj vývojového centra -- Historie zkušebního polygonu -- První etapa výstavby polygonu -- Druhá etapa výstavby polygonu -- Třetí etapa výstavby polygonu -- Zrození šestsettřináctky -- Jak bude nový automobil vypadat? -- Motor šestsettřináctky -- Komplikace -- Další zkoušky nového vozu -- Začíná sériová výroba -- Další typy šestsettřináctky -- Malými kroky kupředu -- Dědictví šestsettřináctky -- Jak se rodila Tatra 815 -- Trambusové, nebo kapotové provedení? -- Práce pokračují dál -- Zkoušky v zahraničí -- Povinné hodnocení -- Tatrováčtí specialisté a rekordmani -- Zemědělský vůz -- Velký letištní tahač -- Tatra kolem světa -- Průběh výpravy -- Tatrovka v Číně, Indii a jinde -- Z Kopřivnice do ciziny -- Závod Paříž Dakar -- První vítěz Dakaru -- Ještě pár poznámek -- Spolupráce s automobilovými veterány -- Návrat ke kořenům -- Stavba repliky prvního náklaďáku -- Závěr -- Stručný životopis Ing. Milana Galii -- Literatura -- Poděkování