Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 15.01.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
1. elektronické vydání
Grada 2009
1 online zdroj (160 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-247-6584-6 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-2892-6 (print)
Praktická a čtivá knížka pomůže všem manažerům, vedoucím týmů a podnikatelům asertivně komunikovat s jednotlivci a týmy. Dozvíte se, jak rozpoznat různé osobnostní typy pro efektivní jednání, jak asertivně vyjadřovat nesouhlas a řešit konflikty, jak pomocí asertivity čelit neoprávněné kritice a manipulaci a zvládat silné emoce druhých. Seznámíte se s asertivními technikami, naučíte se reagovat na otevřenou a skrytou agresi a na výlevy zlosti. Zjistíte také, jaké jsou rozdíly mezi agresivním, pasivním a asertivním jednáním, jak poznáte manipulátora a jak s ním jednat či na co si dát při asertivní komunikaci pozor. Na příkladu manažera, který musí denně provádět různá nepopulární rozhodnutí a dopouští se řady chyb, uvidíte, jak použít prvky asertivity v praxi, aby se dostavil pozitivní výsledek..
001485218
1. Hlavní myšlenky asertivity -- 1.1 Poznej sám sebe -- 1.2 Rozdíly mezi agresivním, pasivním a asertivním jednáním -- 2. Lidé kolem nás -- 2.1 Postoje v interpersonální komunikaci -- 2.2 Vztahové styly -- 2.3 Transakční analýza -- 2.4 Využití transakční analýzy v manažerské praxi -- 3. „Proti všem", nebo „U nás"? -- 3.1 Povaha konfliktu -- 3.2 Příčiny konfliktu -- 3.3 Faktory ovlivňující vnímání konfliktu -- 3.4 Role při řešení konfliktu -- 3.5 Roviny konfliktu -- 3.6 Strategie zvládání konfliktů -- 4. Asertivní práva a povinnosti -- 4.1 Deset základních asertivních práv podle A. Saltera -- 4.2 Základní asertivní povinnosti -- 4.3 Typy asertivního jednání -- 5. Asertivní „NE" -- 5.1 Mýty a pověry -- 5.2 Umění odmítnout -- 5.3 Zásady asertivního odmítnutí -- 6. Asertivní techniky -- 6.1 Šest základních technik -- 6.2 Asertivní techniky v praxi -- 7. Man The Manipulátor -- 7.1 Manipulátor jak ho poznáme? -- 7.2 Manipulace jako způsob lidského jednání -- 7.3 Kontramanipulační strategie -- 8. Kritika -- 8.1 Jak vnímáme kritiku? -- 8.2 Jak reagovat na oprávněnou kritiku -- 8.3 Jak reagovat na neoprávněnou kritiku -- 8.4 Specifické situace reakce na urážlivou kritiku -- 8.5 Konstruktivní kritika -- 9. Rozum a cit -- 9.1 Emoční inteligence -- 9.2 Vyjadřování emocí -- 10. Pozor, mezi námi je agresor! -- 10.1 Typy agrese -- 10.2 Charakteristické znaky agresora -- 10.3 Jednání s potenciálním
i skutečným agresorem -- 11. Kdo-já? -- 11.1 Co delegovat při vedení lidí a tymů -- 11.2 Proces delegování -- 11.3 Kontrolní otázky pro upřesnění a vyjasnění úkolu -- 12. „Ráda bych vám pomohla, ale " -- 12.1 Devět rolí sociálního pracovníka -- 12.2 Praktické využití asertivity v sociální práci

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC