Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 30.01.2021. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
1. elektronické vydání
Grada 2010
1 online zdroj (96 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-247-6528-0 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-3242-8 (print)
V této knize najdete ucelené a praktické informace o severské chůzi. Je určena všem věkovým skupinám, které hledají vhodnou pohybovou aktivitu. Využít ji mohou i sportovní a turistické kluby, wellness centra, studenti, pedagogové, pracovníci zdravotnických zařízení, jako jsou lázně, centra zdraví či senior kluby, tedy všichni, kteří ocení odborný přístup k tomuto tématu. Pomůže vám s výběrem vhodného vybavení, poradí, jak správně a bezpečně provozovat nordic walking v různých typech prostředí a seznámí vás s tréninkovými metodami v závislosti na tepové frekvenci. Pro konkrétní cílové skupiny sportovců autor připravil osmitýdenní kondiční programy. Tato publikace je vhodnou inspirací pro aktivní lidi, kteří hledají nové možnosti v kondiční přípravě na čerstvém vzduchu s trochou zábavy, využít ji mohou i pacienti v rekonvalescenci, kteří se snaží o rehabilitaci a posílení oslabeného organismu..
001485351
» Úvod 9 // Proč právě nordic walking? 10 // » Historie nordic walkingu 11 // » Nordic walking a naše tělo 12 // Pozitivní vlivy na organismus 12 // Pohybový aparát 12 // Nadváha 12 // Oběhový systém 13 // Psychika 13 // Zdroje energie pro organismus 13 // Cukry 15 // Tuky 15 // Bílkoviny 16 // Vitaminy a minerály 16 // Nordic walking, srdce a tepová frekvence 18 // Klidová tepová frekvence 19 // Maximální tepová frekvence 19 // Aktuální tepová frekvence 20 // Měření tepové frekvence a jiných důležitých hodnot 21 // Nordic walking a dýchání 24 // » Vybavení 27 // Hole 27 // Výška holí 28 // Rukojeť 28 // Poutko 28 // Koncový hrot a botička 29 // Obuv 29 // Oblečení a další doplňky 30 // A jak se tedy obléci? 31 // » Technika chůze s holemi 34 // Správný pohyb 34 // Použití holí 36 // Chůze do kopce 38 // Chůze z kopce 38 // Jak na chyby? 39 // A teď hezky od začátku 41 // » A můžeme vyjít 43 // Kdy, kde a jak nejlépe chodit 43 // Intenzita chůze 43 // Rekreační pásmo pro zdraví 44 // Kondiční pásmo - redukce hmotnosti 44 // Aktivní pásmo - zvyšování kondice 45 // Sportovní pásmo 45 // Rozcvičení 46 // Strečink 51 // » Ukázkové kondiční programy nordic walkingu 57 // Kondiční program pro začátečníky 58 // Kondiční program pro snížení nadváhy 60 // Tréninkový program pro začátečníky - získání základní kondice 62 // Kondiční program pro zlepšení základní kondice
64 // » Posilování aneb jak si doma zpevnit svaly 67 // Posilování dolních končetin a hýždí ve stoji 68 // Posilování horních končetin a trupu ve stoje 70 // Posilování břišních svalů 72 // Posilování zádových a prsních svalů 74 // » Možné zdravotní problémy nejen při nordic walkingu, prevence a odstranění 76 // Puchýře 76 // Svalové křeče 77 // Píchání v boku 77 // Bolesti v oblasti Achillovy šlachy 78 // Bolesti v oblasti holeně 78 // Bolesti v oblasti třísla 79 // Podvrtnutí kotníku 79 // Dehydratace 80 // Úpal, úžeh 80 // První pomoc a resuscitace 81 // » Zdravá výživa a pitný režim 83 // Výživa 83 // Pitný režim 85 // Kdy, jak a co správně jíst? 87 // » Nordic walking a užitečné odkazy na internetu 89 // » Literatura 90

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC