Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 16.01.2021. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
1. elektronické vydání
Grada 2008
1 online zdroj (176 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-247-6298-2 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-2728-8 (print)
Srozumitelná publikace nabízí ucelený přehled o současných možnostech efektivního využití informačních a komunikačních technologií (ICT) ve firmách a jiných organizacích. Manažeři, podnikatelé, studenti VŠ a další uživatelé informačních systémů (IS) se seznámí s možnými přístupy k aktualizaci IS a ICT, s klíčovými aplikacemi, s informačními systémy pro řízení podniků, aplikacemi pro ukládání a analýzu dat, se zajišťováním datové kvality a významu metadat. Autorka se věnuje i problematice CRM a CPM systémů. Kniha dále informuje o možnostech rozvoje podnikání s ICT, o e-businessu, o základní klasifikaci a očekávaných trendech, a také o bezpečnosti IS, o aktuálních hrozbách a o přípravě bezpečnostní politiky firmy. Velkou předností knihy je srozumitelná, ucelená a přitom stručná deskripce dané problematiky tak, aby byla pochopitelná studentům a uživatelům bez hlubších znalostí informatiky, kteří mají zájem o zvýšení kvality podnikatelských a obchodních procesů využitím ICT..
001486286
Obsah // O autorce...9 // Úvod...11 // CAST I: Organizační předpoklady řízení IS...15 // 1. Informační systém, jeho struktura a vztah ? systému řízení...17 // 1.1 Úvod do terminologie...17 // 1.2 Vztah informačního systému ? systému řízení...20 // 2. Role informačního manažera a tvorba informační strategie...25 // 2.1 Informační manažer...25 // 2.2 Příprava informační strategie firmy...27 // 3. Možné přístupy ? aktualizaci informačního systému a informačních // a komunikačních technologií...35 // 3.1 Možnosti inovace IS/ICT...35 // 3.2 Využití systémové integrace...40 // 3.3 Outsourcing...42 // 3.4 Pronajímání aplikací, služeb a hostování na webu...43 // 4. Řízení efektů z investic do informačních a komunikačních technologií ...47 // 4.1 Odhad nákladů a tvorba matice přínosů...48 // 4.2 Využití měření při sledování přínosů...49 // 4.3 Neformalizovaný přístup ? hodnocení možných přínosů...50 // 4.3.1 Matice přínosů...54 // ČÁST II: Klíčové aplikace současnosti // 5. Správa dokumentů a její podpora ICT...61 // 5.1 Základní komponenty systémů pro správu dokumentů...62 // 5.1.1 Získávání...63 // 5.1.2 Správa dokumentů a skupinová spolupráce...66 // Obsah // 5 // 5.1.3 Ukládání dokumentů, jejich zabezpečení a integrace...68 // 5.1.4 Doručení dokumentů, automatizace firemních procesů a bezpečnost // dokumentů...69 // 5.2 Typy systémů pro práci s dokumenty...71
// 5.2.1 Systémy pro správu dokumentů...71 // 5.2.2 Systémy pro zpracování elektronických formulářů ...73 // 5.2.3 Systémy pro řízení oběhu dokumentů pomocí definovaných pravidel . . 74 // 5.2.4 Elektronická výměna dat ...78 // 5.3 Kritéria výběru systémů pro práci s dokumenty ...81 // 5.4 Dlouhodobá archivace digitálních dokumentů...82 // 5.4.1 Strategie archivace digitálních dokumentů...84 // 6. Podnikové informační systémy (ERP)...87 // 6.1 Základní komponenty ERP...88 // 6.2 Typy ERP systémů...91 // 6.3 Současné ERP systémy - ERP druhé generace...92 // 6.3.1 Rysy moderního ERP systému...93 // 6.3.2 Inovace ERP systémů...94 // 7. Nástroje byznys inteligence, jejich struktura a důvody pro užívání...95 // 7.1 Manažerské aplikace EIS...97 // 7.1.1 Postavení EIS v informačním systému organizace...97 // 7.1.2 Charakteristika EIS...98 // 7.1.3 Multidimenzionalita EIS...99 // 7.1.4 Důvody pro EIS ...102 // 7.2 Aplikace pro získávání, transformaci, čištění a nahrávání dat ...103 // 7.2.1 Nástroje pro výběr, transformaci a přenos dat...103 // 7.2.2 Integrační charakter nástrojů Bl a systémy pro integraci aplikací ... 106 // 7.3 Aplikace pro ukládání dat...107 // 7.3.1 Datové sklady...108 // 7.3.2 Nezávislá datová tržiště (virtuální DS)...110 // 7.3.3 Operativní datová úložiště...111 // 7.3.4 Dočasná úložiště dat...113 // 7.4 Aplikace pro analýzu dat...114 // 7.4.1 OLAP nástroje...114
// 7.4.2 Dolování dat...116 // 7.5 Datová kvalita...117 // 7.6 Metadata ...119 // e // Aplikace moderních informačních technologií v řízení firmy // 8. CRM a CPM systémy...123 // 8.1 Charakteristiky aplikací pro řízení vztahů se zákazníky - CRM ...123 // 8.1.1 Problematika CRM...125 // 8.1.2 Struktura CRM...126 // 8.1.3 Možnosti nasazení CRM...128 // 8.1.4 Implementace CRM...130 // 8.2 Řízení výkonnosti firem a institucí CPM...132 // ČÁSTMI: Rozvoj podnikánís podporou ICT...135 // 9. Podpora e-podnikání ...137 // 9.1 Typy nástrojů e-podnikání...138 // 9.2 Základní klasifikace e-podnikání...140 // 9.3 Přínosy a nevýhody e-podnikání...146 // 9.4 Současné podmínky uplatnění koncepce e-podnikání...150 // 9.5 Očekávané důsledky dalšího rozvoje e-podnikání...152 // 10. Bezpečnost informačních systémů...155 // 10.1 Aktuální hrozby pro informační bezpečnost...155 // 10.2 Bezpečnost jednotlivých komponent IS...158 // 10.2.1 Útoky na informační technologie...159 // 10.2.2 Ochrana uživatele...160 // 10.2.3 Vliv reálného světa na bezpečnost informačních systémů...161 // 10.3 Bezpečnostní politika...162 // Seznam zkratek ...167 // Literatura...169 // Rejstřík...172 // Obsah // 7

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC