Obsah // Úvod // 9 // 1 Poruchy učení a podpůrná opatření pro žáky // základních škol v Lotyšsku 11 // Sarmite Tübele, Anete Gutmane // 2 Podpůrná opatření pro žáky s poruchami učení // a řečové komunikace v programu základní školy 27 // Karel Neubauer, Lenka Neubauerová, Jana Kadaníková, // Hana Skálová, Michaela Sotonová // 3 Odchylky vývoje artikulačních schopností u žáků // v počátku docházky do základní školy 45 // Karel Neubauer, Vladimíra Vondráčková, Lenka Neubauerová // 4 Rozvoj fenologických schopností a fonematického // uvedomovania 63 // Mária Šišková // 5 Skrínink řečových schopnosti so zreteľom // na vývinovú verbálnu dyspraxiu 71 // Mária Masárová // 6 Fonologická diferenciace u žáků s vývojovou dysfázií 83 // Karel Neubauer, Soňa Sieglerová, // Zuzana Moškurjaková, Jan Zvoníček // Závěr // 95 // Bibliografie // Summary // Rejstřík // 97 // 105 // 109