Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 23.01.2021. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
1. elektronické vydání
[Místo vydání není známé] : Masarykova univerzita, 2018
1 online zdroj (248 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-210-8932-7 (online ; pdf)
ISBN 978-80-210-8931-0 (print)
Většina politických stran sází na své lídry. Proč? Protože politika se personalizuje. Od 60. let 20. století dochází v důsledku individualizace společnosti, erozi tradičních konfliktních linií a rozvoje moderních médií k oslabování politických stran a posilování jednotlivců. Politik se stává programem, značkou, na jejímž základě se volič rozhoduje, zda stranu podpoří ve volbách. Kniha představuje první český pohled na teorii personalizace politiky. Analýzou parlamentních voleb (2002–2013) zjišťuje, zda je česká politika personalizovaná..
001637423
OBSAH // 5 // OBSAH // 1. TÉMA KNIHY A CO BUDE ZKOUMÁNO...9 // 1.1 Limity výzkumu...13 // 2. KONCEPT PERSONALIZACE POLITIKY...16 // 2.1 Kořeny personalizace politiky...18 // 2.1.1 Individualizace...18 // 2.1.2 Eroze tradičních konfliktních linií...20 // 2.1.3 Rozvoj moderních médií...22 // 2.2 Kořeny personalizace politiky v nových demokraciích...23 // 2.3 Možné definice...26 // 2.4 Typy personalizace politiky a její důsledky...33 // 2.5 Kritika důsledků personalizace politiky...35 // 2.5.1 Smrt ideologie...39 // 2.5.2 Populismus...40 // 2.5.3 Infotainment a celebritizace...43 // 2.5.4 Demokracie beze stran...45 // 2.5.5 Personalizace volebních systémů...47 // 3. INSTITUCIONÁLNÍ PERSONALIZACE...50 // 3.1 Prezidencializace politiky a politických stran...51 // 3.2 Výběr kandidátů...58 // 3.3 Personalizace volebních systémů...61 // 3.4 Institucionální personalizace v České republice...75 // 3.4.1 Prezidencializace...76 // 3.4.2 Výběr kandidátů...82 // 3.4.3 Personalizace českého volebního systému...83 // 6 // PERSONALIZACE POLITIKY V ČESKÉ REPUBLICE // 4. MEDIÁLNÍ PERSONALIZACE...105 // 4.1 Celebritizace politiky...110 // 4.2 Personalizace mediálních obsahů...112 // 4.3 Mediální personalizace v České republice...116 // 4.3.1 Celebritizace...117 // 4.3.2 Personalizace mediálních obsahů...118 // 5. BEHAVIORÁLNÍ PERSONALIZACE...164 // 5.1 Preferenční hlasování...167 // 5.2 Efekt lídra...168 // 5.3 Behaviorální personalizace
v České republice...180 // 5.3.1. Preferenční hlasování...182 // 5.3.2 Efekt lídra...183 // 6. STRANY NA ÚSTUPU, LÍDŘI NA VZESTUPU?...204 // 6.1 Možnosti dalšího výzkumu...206 // 6.1.1 Interpretativní rovina výzkumu...207 // 6.1.2 Explanační rovina výzkumu...208 // 7. SUMMARY: THE PERSONALISATION // OF POLITICS IN THE CZECH REPUBLIC...211 // 8. UŽITÁ LITERATURA A ZDROJE...225 // 9. JMENNÝ REJSTŘÍK // 25?

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC