Úvod 5 // 1. Současný pohled na školní hodnocení 7 // 2. Specifické poruchy učení a chování a negativní dopady na školní výkon 11 // 2.1 Specifické poruchy učení 12 // 2.1.1 Dyslexic 14 // 2.1.1.1 Dyslexic a typické projevy 16 // 2.1.1.2 Dyslexie a negativní dopady na školní výkon 18 // 2.1.2 Dysgrafie 21 // 2.1.2.1 Dysgrafie a typické projevy 22 // 2.1.2.2 Dysgrafie a negativní dopady na školní výkon 25 // 2.1.3 Dysortografie 30 // 2.1.3.1 Dysortografie a typické projevy 30 // 2.1.3.2 Dysortografie a negativní dopady na školní výkon 34 // 2.1.4 Dyskalkulie 36 // 2.1.4.1 Dyskalkulie a typické projevy 38 // 2.1.4.2 Dyskalkulie a negativní dopady na školní výkon 40 // 2.1.5 Kombinace specifických poruch učení (smíšená porucha) 42 // 2.2 Specifické poruchy chování // (poruchy pozornosti a aktivity - syndrom ADHD/ADD) 43 // 2.2.1 Typické projevy a jejich negativní dopady na školní výkon 45 // 2.2.2. Typické obtíže a chybovost u žáků s ADHD 50 // 2.2.3 Typické obtíže a chybovost u žáků s ADD hypoaktivního typu 52 // 3. Podmínky objektivního hodnocení u žáků se specifickými poruchami učení a chování 54 // 3.1. Doporučovaný přístup, metody výuky a hodnocení 54 // 3.1.1 Dyslexie 54 // 3.1.2 Dysgrafie 60 // 3.1.3 Dysortografie 64 // 3.1.4 Dyskalkulie 69 // 3.1.5 Kombinace specifických poruch učení 72 // 3.1.6 Specifické poruchy chování 74 // 3.1.6.1 Hodnocení chování u žáků s ADHD 85 //
4. Formy hodnocení a žáci se specifickými poruchami učení a chování 93 // 4.1 Normativní a kriteriální hodnocení 99 // 4.2 Sumativní a formativní hodnocení 111 // 4.3 Slovní hodnocení 116 // 4.4 Hodnocení klasifikačním stupněm a další možnosti 150 // 4.5 Individualizované hodnocení 161 // 4.6 Sebehodnocení 164 // 4.7 Hodnocení u žáků vzdělávajících se s podporou asistenta pedagoga 178 // 4.8 Motivační funkce hodnocení 181 // 5. Mýty o školním hodnocení u žáků se specifickými poruchami učení a chování 185 // 6. Hodnocení a legislativa 189 // 6.1 Plán pedagogické podpory žáka (PLPP) 192 // 6.2 Individuální vzdělávací plán (IVP) 193 // 6.3 Možnosti úpravy obsahu vzdělávání 197 // 6.4 Možnosti úpravy očekávaných výstupů ze vzdělávání 198 // Závěr 199 // Literatura 200 // Použité zkratky 202 // 4