Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(3) Půjčeno:6x 
BK
První vydání
Praha : Česká školní inspekce, [2020]
192 stran : ilustrace (převážně barevné), faksimile ; 30 cm

objednat
ISBN 978-80-88087-44-1 (brožováno)
Obsahuje bibliografické odkazy
001643664
ÚVODNÍ SLOVO ÚSTŘEDNÍHO ŠKOLNÍHO INSPEKTORA 5 // JAK ČÍST PUBLIKACI 6 // 1 ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST V ŠETŘENÍ PISA 2018 10 // 1.1 POJETÍ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI V PISA 10 // 1.1.1 DEFINICE ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI PISA2018 11 // 1.1.2 HODNOCENÍ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI 11 // 1.1.3 ČTENÁŘSKÉ PROCESY 11 // 1.1.4 TEXTY 12 // 1.1.5 FORMÁT ODPOVĚDÍ 13 // 1.1.6 FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ OBTÍŽNOST OTÁZEK 13 // 1.1.7 SCÉNÁŘE 15 // 1.1.8 ÚKOLY 15 // 1.1.9 PLYNULÉ ČTENÍ 15 // 1.1.10 METAKOGNICE 16 // 1.1.11 ÚLOHY UVOLNĚNÉ KE ZVEŘEJNĚNÍ 16 // 1.2 ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST V OSTATNÍCH DOMÉNÁCH ŠETŘENÍ PISA 16 // 1.2.1 ÚLOHY Z PŘÍRODOVĚDNÉ GRAMOTNOSTI 16 // 1.2.1.1 Migrace ptáků 17 // 1.2.1.2 Nízkoenergetický dům 21 // 1.2.2 ÚLOHY Z MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI 26 // 1.2.2.1 Které auto si vybrat? 27 // 1.2.2.2 Větrná energie 29 // 2 UVOLNĚNÉ ÚLOHY PISA ZE ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI 34 // 2.1 BEZPEČNOST MOBILNÍCH TELEFONŮ 35 // 2.2 ÚLOHA VELIKONOČNÍ OSTROV 39 // 2.3 PLYNULÉ ČTENÍ 50 // 3 INSPIRACE PRO ROZVOJ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI V KONTEXTU MATEMATIKY 60 // 3.1 GRADOVANÉ ÚLOHY 60 // 3.1.1 CO JSOU GRADOVANÉ ÚLOHY 60 // 3.1.2 CO PŘINÁŠEJÍ GRADOVANÉ ÚLOHY 60 // 3.1.3 CO JSOU PARAMETRY GRADACE 61 // 3.1.4 PROČ GRADOVANÉ ÚLOHY ZAŘAZOVAT DO VÝUKY 63 // 3.1.5 JAK GRADOVANÉ ÚLOHY POUŽÍVAT 63 // 3.1.5.1 Gradované úlohy nahrazují výklad, vedou k objevům 63 // 3.1.5.2 Gradované úlohy jako nástroj diagnostiky 69 // 3.1.6 NÁZORY UČITELŮ, KTEŘÍ GRADOVANÉ ÚLOHY VYUŽÍVAJÍ 72 // 2 Inspirace pro rozvoj gramotnosti PISA // 3.1.7 PŘÍBĚH ZE TŘÍDY 75 // 3.2 ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST V MATEMATICE 76 // 3.2.1 GRADOVANÉ ÚLOHY PRO ROZVOJ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI V MATEMATICE 77 // 3.2.2 NÁMĚTY ČINNOSTÍ PODPORUJÍCÍCH ROZVOJ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI V HODINÁCH MATEMATIKY 84 //
3.2.2.1 Převyprávění 84 // 3.2.2.2 Strategie hledání klíčových slov a shrnutí textu 87 // 3.2.2.3 Čtení nelineárních textů - grafy 88 // 3.2.3 BLOOMOVA TAXONOMIE A GRADOVANÉ ÚLOHY 90 // 3.2.4 SHRNUTÍ 91 // 4 INSPIRACE PRO ROZVOJ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI V KONTEXTU PŘÍRODOVĚDNÝCH PŘEDMĚTŮ 94 // 4.1 PŘÍRODOVĚDNÁ A ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST: PROLNUTÍ A DOPAD NA UČENÍ ŽÁKA 94 // 4.2 NÁROKY NA UČITELE PŘÍRODNÍCH VĚD. KTERÝ CHCE ROZVÍJET OBĚ GRAMOTNOSTI .95 // 4.3 JAK ČTENÁŘSKÝ CÍL NAPLŇUJE OBOROVÝ CÍL + UKÁZKA LEKCE 96 // 4.4 PROČ JE DŮLEŽITÉ ROZVÍJET ČTENÁŘSTVÍ V PŘÍRODOVĚDNÝCH PŘEDMĚTECH 96 // 4.5 ZNAKY A ZDROJE DOBRÉHO TEXTU VE VÝUCE 97 // 4.6 PRÁCE S ODBORNÝM TEXTEM A UKÁZKY NÁCVIKU S RŮZNÝMI TYPY TEXTŮ 98 // 4.6.1 TEXTY SOUVISLÉ - LINEÁRNÍ 98 // 4.6.2 TEXTY NELINEÁRNÍ - OBRÁZKY, MAPY, TABULKY, GRAFY 100 // 4.7 UKÁZKA PRÁCE SE SOUBOREM TEXTŮ 101 // 4.8 BADATELSTVÍ 108 // 4.9 PRÁCE S BELETRISTICKÝM TEXTEM V ODBORNÉM PŘEDMĚTU 109 // 4.9.1 BADATELSKÁ AKTIVITA PRO 1. STUPEŇ 111 // 4.9.2 BADATELSKÉ AKTIVITY PRO 2. STUPEŇ 113 // 4.10 PROJEKT - O RACKOVI A KOČCE, KTERÁ HO NAUČILA LÉTAT 114 // 4.11 SHRNUTÍ 115 // 5 ROZVOJ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI U ŽÁKŮ SE SLABŠÍMI ČTENÁŘSKÝMI DOVEDNOSTMI V OBORECH STŘEDNÍHO ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ 118 // 5.1 KONTEXT ROZVOJE ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI ŽÁKŮ STŘEDNÍCH ŠKOL 118 // 5.2 ROLE ZÁKLADNÍCH A STŘEDNÍCH ŠKOL V ROZVOJI ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI 118 // 5.3 ÚROVNĚ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI ŽÁKŮ STŘEDNÍCH ODBORNÝCH ŠKOL 119 // 5.4 ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST JAKO SOUČÁST VÝUKY STŘEDNÍCH ODBORNÝCH ŠKOL.. 119 // 5.5 DOPORUČENÍ K ROZVOJI ŽÁKŮ S NÍZKOU ÚROVNÍ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI NA STŘEDNÍCH ODBORNÝCH ŠKOLÁCH 120 //
5.5.1 INSPIRACE PRO PŘIZPŮSOBENÍ VÝUKOVÝCH METOD A OBSAHU VZDĚLÁVÁNÍ GRAMOTNOSTNÍ ÚROVNI ŽÁKŮ 120 // Doporučení 1: Motivace žáků k četbě 121 // Doporučení 2: Aktivizace žáků ve výuce 121 // Inspirace pro rozvoj gramotností PISA // 3 // Doporučení 3: Slovní zásoba 122 // Doporučení 4: Plynulost čtení 123 // 5.5.2 INSPIRACE PRO ROZVÍJENÍ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI VE VÝUCE // ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ 123 // Doporučení 5: Texty v odborných předmětech 124 // Doporučení 6: Čtenářské strategie v odborných předmětech 125 // Doporučení 7: Poskytování opory při práci s odbornými texty 125 // 5.6 ROZVOJ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI U ŽÁKŮ NA SOŠ A SOU 126 // 5.6.1 KRITÉRIA PRO ÚSPĚŠNÝ ROZVOJ V OBLASTI ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI 126 // Kontakt s žákem 126 // Příprava učitele 126 // Motivace 127 // Střídání činností 128 // Rozsah textu 128 // Hodnocení 128 // 5.6.2 ROZVOJ SLOVNÍ ZÁSOBY 128 // 5.6.3 ČTENÁŘSKÉ DÍLNY 130 // 5.6.4 LITERÁRNÍ MYŠLENKOVÁ MAPA 133 // 1. Vyučovací hodina (hodina ICT) 133 // 2. Vyučovací hodina (hodina ČJ) 133 // 3. Vyučovací hodina (hodina ČJ) 133 // 5.6.5 UKÁZKA LEKCE PALAČINKY - PRÁCE S TEXTEM VE VÝUCE OBORU // STRAVOVACÍ A UBYTOVACÍ SLUŽBY 135 // PŘÍLOHA 1 - POPIS ÚROVNÍ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI PISA 2018 140 // PŘÍLOHA 2 - VYMEZENÍ OBLASTI PŘÍRODOVĚDNÉ GRAMOTNOSTI V PISA 2015 141 // PŘÍLOHA 3 - POPIS ÚROVNÍ PŘÍRODOVĚDNÉ GRAMOTNOSTI PISA 2015 143 // PŘÍLOHA 4 - VYMEZENÍ OBLASTI MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI V PISA 2012 144 // PŘÍLOHA 5 - POPIS ÚROVNÍ MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI PISA 2012 146 // PŘÍLOHA 6 - UVOLNĚNÉ ÚLOHY Z PILOTNÍHO ŠETŘENÍ PISA 2018 147 // Úloha Slepičí fórum 147 // Úloha Kravské mléko 157 // PŘÍLOHA 7 - PRACOVNÍ LISTY S GRADOVANÝMI ÚLOHAMI 169 //
PŘÍLOHA 8 - PRACOVNÍ LIST K LEKCI ENERGETICKÉ NÁPOJE 180 // PŘÍLOHA 9 - PRACOVNÍ LISTY K LEKCI ROPA 185 // PŘÍLOHA 10 - PRACOVNÍ LIST K LEKCI PALAČINKY 188 // SEMINÁŘE A MATERIÁLY ČŠI K ROZVOJI GRAMOTNOSTÍ 190 // DOTAZY A KOMENTÁŘE 191

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC