PŘEDMLUVA 8 // ÚVOD 13 // Výběr látky 14 Nový konformismus 15 Falešné hudební vědomí 17 Intelektualismus 21 Radikální hudba není ochráněna Antinomie nové hudby 27 Zlhostejnční 29 ? metodě 33 // SCHÖNBERG A POKROK 39 // Otřesení díla 40 Tendence materiálu 42 // Schönbergova kritika zdání a hry Dialektika osamělosti 51 Osamělost coby styl 55 // Expresionismus coby věcnost // Proorganizování prvků 59 Totální provedení 62 Idea dvanáctitónové techniky Hudební ovládání přírody 71 Převrácení v nesvobodu 73 // Dvanáctitónový melos a rytmus Diferenciace a zhrubnutí 82 Harmonie 85 Instrumentální zvuk 91 // Dvanáctitónový kontrapunkt Funkce kontrapunktu 97 // Forma 99 // Skladatelé 107 Avantgarda a nauka 114 // Odpoutání se od materiálu 1 Epistemický charakter 124 // Postoj ke společnosti 129 // STRAVINSKIJ A RESTAURACE 135 // Autenticita 136 Bezintenčnost a oběť 137 Kolovrátek jako prafenomén 142 Svěcení jara a černošská plastika 144 Technické prvky ve Svěcení jara 146 »Rytmus" 150 Identifikace s kolektivem 154 // Archaismus, moderna, infantilismus 157 // Permanentní regrese a hudební tvar 161 // Psychotický aspekt 164 Rituál 165 // Odcizení jako věcnost 167 Fetišismus prostředků 168 Depersonalizace 169 Hebefrenie 171 Katatonie 173 Hudba o hudbě 176 // Denaturane a simplifikace 179 Disociace času 181 Pseudomorfóza k malířství 184 // Teorie baletní hudby 186 Posluchačské typy 190 Klamobjektivismu 193 Poslední trik 195 Neoklasicismus 197 Pokusy o expanzi 200 Schönberg a Stravinskij 203 // SEZNAM VYBRANÝCH SKLADEB 210 // POZNÁMKA 213 // DODATEK 215 // POZNÁMKA VYDAVATELE 219 // MICHAEL HAUSER: // ADORnova FILOZOFIE NOVÉ HUDBY PO KONCI POSTMODERNISMU 223 // Kniha, která není nikde doma 224 Objektivní obtíže s pochopením knihy 226 Filozofie nové hudby a Dialektika osvícenství 228
Schönberg, Stravinskij a kulturní průmysl 232 Skrytá podobnost Schönberga a Stravinského 240 Vyčerpaly se vývojové možnosti hudby? 241