Úvod // 1. Vyměřování sociálna // Co znamená kvantifikace? // Kalkulační praktiky trhu // Stát jako datový manažer // Hybné síly kvantifikace: digitalizace a ekonomizace // 2. Soupeření o status a moc čísel // Dispozitivy srovnávání // Souměřitelnost a nesouměřitelnost // Nové horizonty srovnávání // Rejstříky srovnání a investiční práce na statusu // 3. Hierarchizace: rankingy a ratingy // Zviditelňování a tvorba diference // Na místa! // Univerzitní rankingy // Nahoru a dolů: tržní moc ratingových agentur // 4. Klasifikace: skórování a prověřování // Úvěrová skóre // Kvantifikace zdravotního stavu // Body za mobilitu // „Boost your score" - markéry statusu ve vědě // Stanovování sociální hodnoty // 5. Kult hodnocení: body a hvězdičky // Dotazníky spokojenosti // Hodnotící portály jako selektory // Hodnocení uživatelů uživateli // Profese v hledáčku hodnocení // Lajky a reputace na sociálních médiích // 6. Kvantifikace vlastního já: grafy a křivky // Zdraví, pohyb, nálady // Kolektivní tělo // Motivační techniky // 7. Jmenovací moc // Jmenovací moc státu // Měření výkonu a inscenace konkurence // Jmenovací moc expertů // Autorita algoritmů // Kritika jmenovací moci // 8. Rizika a vedlejší účinky // Reaktivní měření // Ztráta profesní kontroly // Ztráta času a energie // Monokultura versus diverzita // 9. Transparence a disciplinování // Normativní a politický tlak // Moc zpětné vazby // Technologický dohled na pracovišti // Nové tarifní systémy // Vnitřní a vnější dohled // Režim průměrných hodnot a tělesného obrazu // 10. Kvantifikace a nový režim nerovnosti // Tvorba hodnoty // Management reputace // Kolektiv nerovných // Od třídního konfliktu ke konkurenci mezi jednotlivci // Osudovost a labilita statusu // Sebeposilující se efekty // Doslov (Josef Šlerka)