Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(18.3) Půjčeno:71x 
BK
Publikace z konference
1. vyd.
Praha : Academia, 2009
827 s., [24] s. barev. obr. příl. : il. (některé barev.), portréty, faksim. ; 25 cm

objednat
ISBN 978-80-200-1700-0 (váz.)
Historie
čeština
Vydáno ve spolupráci s Pedagogickým muzeem J.A. Komenského v Praze a Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR
Chronologický přehled
Obsahuje bibliografie a bibliografické odkazy
Část. anglický, německý a slovenský text, část. souběžný anglický text, česká, anglická a slovenská resumé
000000717
I -- PEDAGOGICKÉ DÍLO KOMENSKÉHO V KONTEXTU EVROPSKÉHO MYŠLENÍ COMENIUS’ PEDAGOGICAL WORK IN THE CONTEXT OF THE EUROPEAN THINKING -- Dagmar Čapková -- Opera didactica omnia 39 Opera didactica omnia 52 Jan Kumpera -- Opera didactica omnia: Geneze a struktura edice v kontextu Komenského života a díla 55 -- Opera didactica omnia in historical context of Comenius’ life and work 66 František Hýbl -- Muzeum Komenského v Přerově zdroj poznání návštěvníků i badatelů 68 -- Comenius Museum in Přerov source of knowledge for both visitors and scholars 76 Herta Schmid -- Comenius’ pädagogische Theorie im Vergleich mit Thomas von Aquin und Aurelius Augustinus 77 -- Komenského pedagogická teorie ve srovnání s Tomášem Akvinským -- a Augustinem 83 Andreas Fritsch -- Latium redivivum Ideal oder Illusion? 84 -- Latium redivivum ideál, nebo iluze? 97 -- Jiří Beneš -- Die ODO Wörterbücher als integraler Teil der comenianischen Lehrmethode 99 ---Slovníky ODO jako nedílná součást Komenského metody jazykové výuky 103 -- Igor Kišš -- The concept of paradise as the theological starting point for Comenius’ pedagogy 104 -- Idea raja ako teologické východisko pre Komenského pedagogické snahy 110 Tomáš Kasper -- Allverbesserungsbemühungen im Comenius Werk Opera didactica omnia-eine pädagogisch teleologische Analyse 112 -- Všenápravné snahy v Komenského díle Opera didactica omnia -- pedagogicko-teleologická analýza 117 -- Jiří Pospíšil -- Didactics as the way out of the labyrinth 118 Didaktika jako cesta z labyrintu 122 -- Uwe Krebs -- Comenius: The right-men-in-the-wrong-time-syndrome. On timeless aspects of Comenius’ work 123 -- Komenský: Syndrom správného-muže-v-nesprávném-čase -- K nadčasovým aspektům odkazu Komenského 132 -- Alan Ross -- The reception of Comenian pedagogy in Saxony new archival evidence 134 //
Přijetí Komenského pedagogiky v Sasku nové archivní důkazy 140 ---Lars Lindström -- The teacher as servant of nature: Hippocrates, Comenius and the culture of education 142 -- Učitel jako služebník přírody: Hippokrates, Komenský a kultura vzdělávání 149 Hana Lukášová -- The idea of school by J. A. Comenius compared to its current metamorphosis 150 -- Idea školy J. A. Komenského ve srovnání s její současnou proměnou 155 -- Jana Uhlířová -- Reception of Comenius’ ideas among teachers at pre-primary, primary -- and higher schools in the Czech territories 156 -- Recepce Komenského myšlenek mezi učiteli předškolních zařízení -- a základních škol a následných vzdělávacích institucí v českých zemích 163 -- Lyudmila Chulkova -- Comenius’ ideas of pedagogical communication and peace 164 Komenského idea pedagogické komunikace a harmonie 168 Emilia Fulková Boris Bošanský -- J. A. Comenius’ legacy in pedagogy: present and future 169 ---Odkaz J. A. Komenského pedagogike: prítomnosť a budúcnosť 175 Jiří Semrád Milan Škrabal -- Odkaz Komenského sociální pedagogice 177 -- The legacy of Comenius in relation to social pedagogy 186 -- Jiří Zlámal -- Introduction of new methods of teaching to professional education (Timelessness of teaching principles in J. A. Comenius’ works) 187 -- Představení nových metod výuky v profesním vzdělávání -- (Nadčasové principy výuky v díle J. A. Komenského) 194 -- Jaroslav Zukerstein Jan Novotný -- Úloha technického vzdělávání v moderní společnosti 196 Role of technical education in modern society 200 Helena Voldan -- From the labyrinth to the One 201 Exlabyrintho ad Unum 206 //
II -- REFLEXE FILOZOFICKÝCH, METODOLOGICKÝCH A ETICKÝCH PRVKŮ DÍLA J. A. KOMENSKÉHO V POZDĚJŠÍM PEDAGOGICKÉM MYŠLENÍ REFLECTION OF PHILOSOPHICAL, METHODOLOGICAL AND ETHICAL ELEMENTS OF COMENIUS* WORK IN THE LATER PEDAGOGICAL THINKING -- Klaus Schaller ---Pädagogische und philosophische Prinzipien von Comenius -- und ihr Bedeutung für das gegenwärtige Nachdenken über die Erziehung 211 -- Pedagogické a filozofické principy Komenského a jejich reflexe v současném -- vzdělávání 227 Naděžda Pelcová -- Komeniův výchovný sen v reflexi moderní filozofické a pedagogické antropologie 229 -- The educational dream of Comenius in the reflection of modern philosophical -- and pedagogical anthropology 239 -- Radim Palouš -- Universality globality 242 Univerzalita globálnost 248 Aleš Prázný -- Comenius the thinker of crisis 250 Komenský myslitel krize 256 David Krámský -- Crisis at J. A. Comenius 258 Krize u J. A. Komenského 264 Stanislav Stark -- Patočkova filozofie výchovy a jeho zájem o dílo Jana Amose Komenského 265 -- Patočka’s philosophy of education and his interest in the work of John Amos Comenius 270 Věra Schifferová ---Výchova k novému věku. Komenského filozofie výchovy ve výkladu Jana Patočky 271 -- Education for the future age. Philosophy of education of J. A. Comenius in the interpretation of Jan Patočka 277 Benjamin Kuras -- Comenius the first holistic philosopher 278 Komenský první holistický filozof 282 Gabriella Bianco -- Contributions to the theory of complexity and the humanistic thought and tradition. Comenius, Vico, Freire and Morin: educational, ethical and pedagogical implications for freedom and democracy 284//
Příspěvky k teorii komplexity a humanistické myšlení a tradice. Komenský, Vico, Freire a Morin: vzdělávací, etické a pedagogické důsledky pro svobodu a demokracii 292 Anna S. Stepanova -- J. A. Komensky’s philosophic educational conception and antique images and archetypes 294 -- O antických pojmech a archetypech filozofické pedagogické koncepce Jana Amose Komenského 300 Harm Paschen ---The pedagogical importance of the modern equivalents of Comenius’ panhenosia, syncrisis, and motus 301 -- Pedagogický význam moderních ekvivalentů Komenského panhenosie, -- synkrize a motus 309 -- Alois Doležel -- Komenského klíč k rozmachu poznání a vzdělávání 310 Comenius’ key to the swing of cognition and education 315 Sook Jong Lee -- The philosophical methodology of Comenius and its characteristic 316 Filozofická metodologie Komenského a její charakteristika 326 Claudio Stroppa -- The concept of pietas in Johannes Amos Comenius 327 Koncept zbožnosti (pietas) v díle J. A. Komenského 334 Antoni Gwizdak -- The idea of autonomy in Comenius’ pedagogy 335 Idea autonomie v Komenského pedagogice 344 Jin Kyoung Choi -- Notwendigkeit der Gründung von einer christlichen alternativen Schule und ihrer Erziehungsrichtung auf Basis der Theorie Didactica magna Comenius’ 345 -- Nezbytnost zřízení křesťanské alternativní školy a její pedagogické směřování, ---založené na Komenského díle Didactica magna 354 Ján Danek -- Normy vzdelanosti a mravnosti J. A. Komenského a súčasná škola 356 Norms of educatedness and morality of J. A. Comenius and contemporary school 361 -- III -- RECEPCE KOMENSKÉHO-PEDAGOGA V ZAHRANIČÍ RECEPTION OF COMENIUS-EDUCATIONALIST ABROAD -- Martin Steiner -- Recepce Komenského pedagoga v domácí i zahraniční vědě 365 -- Scholarly reception of Comenius as an educationalist at home and abroad 382 //
Pauline van Vliet -- The school policy of the Dutch Republic in the light of the views of Comenius 383 -- Školská politika Nizozemské republiky ve světle názorů Komenského 397 Markku Leinonen -- The reception of Comenius’ Opera didactica omnia in Finland 398 Přijetí Komenského díla Opera didactica omnia ve Finsku 405 -- Alexandra Pavličková -- Reflexie J. A. Komenského u niektorých predstavitelov slovenského národného obrodenia v prvej polovici 19. storočia 407 ---Comenius’ reflection in works of representatives of Slovak national revival in the first part of the 19th century 413 -- Viera Žbirková -- Opera didactica omnia a Slovensko 414 -- The message of Opera didactica omnia in Slovakia 422 Anna V. Denshchikova -- Komenského pedagogické principy. Zkušenost jedné moskevské školy 424 Comenius’ pedagogical principles. A Moscow school’s experience 429 Lilia Žukauskiené -- Interpretation der Mutterschule von J. A. Comenius in den Werkenlitauischer Aufklärer der ersten Hälfte des XX. Jh 430 -- Interpretace školy mateřské J. A. Komenského v dílech litevských pedagogů v první polovině 20. století 436 Maia Darčhia -- Gruzie a Komenský 437 -- Johannes Amos Comenius and Georgia 442 Shin’ichi Sohma -- The acceptance of modern education in Japan and J. A. Comenius 443 Přijetí moderního vzdělávání v Japonsku a J. A. Komenský 449 Junzo Inokuchi//On the reception of Orbis sensualium pictus in Japan 450 K recepci díla Orbis sensualium pictus v Japonsku 453 Kju-džin Kim -- Recepce Komenského v Koreji a současný stav komeniologických studií 455 The reception of Comenius in Korea and the present state of comeniological studies 462 Georgy P. Melnikov -- Komenský u východních Slovanů 463 Comenius’ heritage and the east Slavs 469 Maja Nikolova -- Comenius in Serbian schools 470 Komenský v Srbsku 476 Ivan Dorovský //
Putování díla J. A. Komenského do Slovinska a na Balkán 477 -- The voyage of J. A. Comenius’ work to Slovenia and to the Balkans 491 Anna Mištinová -- Comenius and Hispanic world 492 Komenský a hispánský svět 498 -- iv -- Pojem gramotnosti/vzdělanosti a význam -- cizojazyčné kompetence-jejich proměny od Komenského po současnost the idea of literacy/education and the importance of foreign-language competence their changes from the era of comenius till the present-day ---Jean Antoine Caravolas -- How to become a polyglot pansophist without (much) pain 501 Jak se stát mnohojazyčným pansofistou bez (velké) bolesti 507 -- Milada Rabušicová Karel Rýdl -- Pojem gramotnosti a vzdělanosti a jejich proměny od Komenského k současnosti 509 -- The concepts of literacy and learning and their metamorphoses since Comenius till the present 517 Wojciech Andrzej Kulesza -- Co
(OCoLC)320226541
cnb001857087

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC