Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.06.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(1) Půjčeno:2x 
BK
Vyd. 1.
Brno : Computer Press, 2004
278 s. : il. ; 23 cm

objednat
ISBN 80-251-0342-0 (brož.)
Obsahuje rejstřík
Bibliografie na s. 274
Inženýrství softwarové - příručky
Software - vývoj - příručky
000002130
: // // a // Úvod j 13 // Pro koho je tato kniha 13 // Proč vůbec metodiky? 14 // Co v knize najdete 15 // Typografické konvence 16 // Použité ikony 16 // Kontakt na autora 17 // Poděkování 17 // ČÁST A // Softwarové inženýrství 19 // KAPITOLA 1 // Co í® softwarové inženýrství 21 // 1.1 Kolik softwarových inženýrů, tolik definicí 21 // 1.2 Definice - Fritz Bauer 21 // 1.3 Podmínky úspěšné, ekonomické tvorby softwaru 22 // 1.4 Softwarové inženýrství je souhrn mnoha aspektů 23 // KAPITOLA 2 // Historie softwarového inženýrství 25 // 2.1 Jak, kdy a proč softwarové inženýrství vzniklo 25 // 2.2 Softwarová krize 26 // 2.3 Softwarová krize: hrozí nám ještě dnes? 27 // 2.4 Poučili jsme se z minulosti? 30 // KAPITOLA 3 // Metodiky, životní cykly a procesy vývoje softwaru 31 // 3.1 Metodologie, metodika, metoda... 31 // 3.2 Stručně o vývoji metodik, procesů a životních cyklů 32 // KAPITOLA 4 // Software versus lednička 37 // 4.1 Proč se software liší od jiných výrobků? 37 // Agilní programování // 6 // Obsah // 4.2 Program? Produkt? Systém? 40 // 4.3 Používání softwaru versus používání ledničky 42 // 4.4 Výroba softwaru versus výroba ledničky 43 // 4.5 Co z toho všeho plyne? 45 // KAPITOLA 5 // Současné trendy softwarového inženýrství 47 // 5.1 Platí staré definice? 47 // 5.2 Trend první: architektury 48 // 5.3 Trend druhý: metodiky 49 // 5.4 Trend třetí: předvídání změn 50 // 5.5 Význam
testů a testování 51 // 5.6 Na závěr 51 // ČÁST ? // Vyvíjíme tradičně S3 // KAPITOLA 6 // Vodopádový model životního cyklu 55 // 6.1 Základní charakteristika 56 // 6.2 Posloupnost kroků a fází 56 // 6.3 Výhody a silné stránky 61 // 6.4 Nevýhody, problémy a těžkosti 62 // 6.5 Vhodnost 63 // 6.6 Závěrem 64 // KAPITOLA 7 // Spirálový model životního cyklu 65 // 7.1 Vznik a vývoj modelu 67 // 7.2 Základní charakteristika 67 // 7.3 Klíčové pojmy 68 // 7.4 Posloupnost kroků a fází 69 // 7.5 Formální náležitosti a dokumenty 71 // 7.6 Možnosti úprav a přizpůsobení 73 // 7.7 Výhody a silné stránky 73 // 7.8 Nevýhody, problémy a těžkosti 74 // 7.9 Přístup ? lidskému faktoru 74 // 7.10 Vhodnost 75 // 7.11 Vztah ? internetovým projektům a ? malým týmům 75 // 7.12 Aktualizace, další vývoj a podpora 75 // 7.13 Závěrem 77 // Agilní programování // Obsah // 7 // KAPITOLA 8 // Metodika Rational Unified Process 79 // 8.1 Vznik a vývoj metodiky 80 // 8.2 Základní charakteristika 81 // 8.3 Klíčové pojmy 82 // 8.4 Posloupnost kroků a fází 88 // 8.5 Formální náležitosti a dokumenty 92 // 8.6 Možnosti úprav a přizpůsobení 95 // 8.7 Výhody a silné stránky 96 // 8.8 Nevýhody, problémy a těžkosti 97 // 8.9 Formální příklad jednoho cyklu 97 // 8.10 Přístup ? lidskému faktoru 100 // 8.11 Vhodnost 100 // 8.12 Vztah ? internetovým projektům a ? malým týmům 101 // 8.13 Aktualizace, další vývoj
a podpora 103 // 8.14 Závěrem 103 // KAPITOLA 9 // Metodika Unified Software Development Process 105 // 9.1 Vznik a vývoj metodiky 106 // 9.2 Obecný popis 106 // 9.3 Posloupnost kroků a fází 108 // 9.4 Na závěr 110 // ČÁST C // Vyvíjíme agilně 111 // KAPITOLA 10 // Agilní metodiky: co to vlastně je? 113 // 10.1 Můžeme si dovolit vyvíjet web půl roku? 113 // 10.2 Agilní metodiky: kdo, kdy a proč 117 // 10.3 Základní principy agilních metodik 119 // 10.4 Manifest agilního vývoje softwaru 120 // 10.5 Jaké konkrétní metodiky existují 123 // KAPITOLA 11 // Extrémní programování 125 // 11.1 Vznik a vývoj metodiky 125 // 11.2 Základní charakteristika 126 // 11.3 Čtyři hodnoty Extrémního programování 128 // 11.4 Dvanáct základních postupů XP 132 // 11.5 Čtyři základní činnosti 135 // 11.6 Posloupnost kroků a fází 136 // Agilní programování // 8 // Obsah // 11.7 Formální náležitosti a dokumenty 138 // 11.8 Možnosti úprav a přizpůsobení 139 // 11.9 Výhody a silné stránky 139 // 11.10 Nevýhody, problémy a těžkosti 139 // 11.11 Formální příklad jednoho cyklu 140 // 11.12 Přístup ? lidskému faktoru 141 // 11.13 Vhodnost 143 // 11.14 Je XP použitelné i v našich zeměpisných šířkách? 143 // 11.15 Vztah ? internetovým projektům a ? malým týmům 144 // 11.16 Závěrem 145 // KAPITOLA 12 // Metodiko SCRUM Development Process 147 // 12.1 Vznik a vývoj metodiky 147 // 12.2 Základní charakteristika 148
// 12.3 Klíčové pojmy 148 // 12.4 Posloupnost kroků a fází 150 // 12.5 Formální náležitosti a dokumenty 152 // 12.6 Výhody a silné stránky 152 // 12.7 Nevýhody, problémy a těžkosti 153 // 12.8 Přístup ? lidskému faktoru 153 // 12.9 Vhodnost a vztah ? internetovým projektům a ? malým týmům 154 // 12.10 Závěrem 154 // KAPITOLA 13 // Lean Development 157 // 13.1 Vznik a vývoj metodiky 157 // 13.2 Základní charakteristika 158 // 13.3 Klíčové pojmy 160 // 13.4 Jak aplikovat Lean Manufacturing na vývoj softwaru? 163 // 13.5 Principy a nástroje metodiky Lean Development 172 // 13.6 Co je vlastně Lean Development? 175 // 13.7 Na závěr 176 // KAPITOLA 14 // Feature Driven Development 177 // 14.1 Vznik a vývoj metodiky 177 // 14.2 Základní charakteristika 178 // 14.3 Klíčové pojmy 180 // 14.4 Posloupnost kroků a fází 182 // 14.5 Doba strávená v jednotlivých fázích 190 // 14.6 Hlavní aspekty FDD 191 // 14.7 Závěrem 195 // Agilní programování // Obsah // 9 // KAPITOLA 15 // Test Driven Development 197 // 15.1 Základní charakteristika 198 // 15.2 Fáze při vývoji podie TDD 198 // 15.3 Kent Beck a Test Driven Development 200 // 15.4 Testování prostřednictvím TDD 201 // 15.5 Existuje ještě tradiční testování? 202 // 15.6 Testy nebo dokumentace? 203 // 15.7 Příklad: Test Driven Development a internetové aplikace 203 // 15.8 Vhodnost 210 // 15.9 Závěrem 211 // KAPITOLA 16 // Další agilní metodiky 213 // 16.1 Metodiky
Crystal 213 // 16.2 Adaptive Software Development 220 // 16.3 Dynamic Software Development Method 228 // 16.4 Závěrem 237 // ČÁST D 239 // Vyvíjíme pro web 239 // KAPITOLA 17 // Liší se vývoj internetových aplikací od těch ostatních? 241 // 17.1 Tým, vývoj, vize 242 // 17.2 Platformy, systémy, prohlížeče 243 // 17.3 Uživatelské prostředí 243 // 17.4 Zákazník 244 // 17.5 Cíle webových prezentací 244 // 17.6 Na závěr 245 // KAPITOLA 18 // Metodika iennifer Fleming 247 // 18.1 Fáze 1: shromáždění informací 248 // 18.2 Fáze 2: stanovení strategie 249 // 18.3 Fáze 3: vytvoření prototypu 249 // 18.4 Fáze 4: implementace 250 // 18.5 Fáze 5: uvedení do chodu 251 // 18.6 Fáze 6: údržba, správa a rozšiřování 251 // 18.7 Závěrem 252 // Agilní programování // IO Obsah // KAPITOLA 19 // WebWAVE Development Process 253 // 19.1 Základní charakteristika 254 // 19.2 Klíčové pojmy 254 // 19.3 Posloupnost kroků a fází 256 // 19.4 Formální náležitosti a dokumenty 258 // 19.5 Závěrem 258 // KAPITOLA 20 // WebWAVE Ongoing Development Process 261 // 20.1 Základní charakteristika 261 // 20.2 Posloupnost kroků a fází 262 // 20.3 Závěrem 266 // Závěr 267 // Jakou metodiku použít ? vývoji? 267 // Jak vybrat? 271 // Softwarové inženýrství s úsměvem? 272 // Na úplný závěr 272 // Seznam literatury 274 // Rejstřík 275 // Agilní programování

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC