Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(32) Půjčeno:32x 
BK
Praha : Univerzita Karlova, 2004
216 s.

objednat
ISBN 80-7290-205-9 (brož.)
Bibliografie na s. 186-199
Chování - poruchy - diagnostika a léčení - studie
Učení - poruchy - diagnostika a léčení - příručky
000004038
OBSAH // Úvod // 1 // 1.1 // 1.2 // 1.3 // 1.4 // 1.5 // 2 // 2.1 // 2.2 // 2.3 // 2.4 // 2.5 // 3 // 3.1 // 3.2 // 3.3 // 3.4 // 3.5 // 4 // 4.1 // 4.2 // 4.3 // 4.4 // 4.5 // 5 // 5.1 // 5.2 // 5.3 // 5.4 // 5.5 // 5.6 // ...5 // Teoretická východiska specifických poruch...7 // Filosofická východiska...8 // Sociologická a psychologická východiska...10 // Pedagogická východiska...16 // Speciálněpedagogická východiska...25 // Legislativní hledisko...27 // Specifické poruchy učení...36 // SPU v historickém kontextu...41 // Etiologie dyslexie a její výskyt...43 // Typologie a klasifikační kritéria specifických poruch učení...49 // Druhy specifických vývojových poruch učení a jejich odraz ve výuce . .53 // Vztah mezi SPU a SPCH a důsledek jejich přítomnosti // na rozvoj osobnosti...60 // Poruchy chování...65 // Motivace lidského chování...65 // Složky disociálního chování...67 // Obecné vymezení poruchového chování...68 // Klasifikace poruch chování...69 // Dimenze rodičovských postojů ? dětem s poruchou chování...72 // Specifické poruchy chování...76 // Komparace přístupů ? vývoji terminologie // v České republice a v zahraničí...78 // Vliv variability organismu na vznik SPCH...86 // Etiologie SPCH, její příznaky...87 // Diferenciace SPCH od jiných psychických poruch...95 // Diferenciální diagnostika SPCH...97 // Terapeutické intervence v rámci SPCH a SPU...103 // Videotrénink interakcí...105 // HYPO,
KUPOZ, KUMOT...111 // Koncepce deficitu dílčích funkcí...114 // Relaxační techniky a EEC -biofeedback... 114 // Režimová terapie...117 // Farmakoterapie...118 // 3 // 6 // Analýza dílčích aspektů specifických poruch u žáků ve školním prostředí...121 // 6.1 Zdůvodnění výzkumného záměru...121 // 6.1.1 Cíl výzkumu... 123 // 6.1.2 Stanovení hypotéz...124 // 6. 2 Metodologie výzkumu...124 // 6.2.1 Použité techniky:...125 // 6.2.2 Popis zvolených technik...126 // 6.3 Charakteristika analytických jednotek...128 // 6.3.1 Styl rodinné výchovy jako prediktor vyvolávání konfliktů dětmi // s SPCH - soubor dětí předškolního věku...128 // 6.3.2 Soubor žáků školního věku...129 // 6.4 Výsledky výzkumu a jejich interpretace...136 // 6.4.1 Styl rodinné výchovy jako prediktor vyvolávání konfliktů // dětmi s SPCH...136 // 6.4. 2 Údaje získané studiem dokumentace...140 // 6.4.3 Výsledky dotazníku školní přizpůsobivosti (SPAS)...144 // 6.4.4 Výsledky dotazníku temperamentových vlastností...154 // 6.4.5 Vyhodnocení dotazníku sociální akceptace...160 // 6.5 Ověření platnosti hypotéz na základě interpretace získaných dat_164 // 7 Využití výsledků výzkumu v pedagogické // a speciálněpedagogické praxi...167 // 7.1 Vedení rodičů... 167 // 7.2 Návrh slovního hodnocení...167 // 7.3 Návrh diagnostiky a obsah zpráv z odborných pracovišť...169 // 7.4 Individuální výchovně-vzdělávací plán...170
// 7.5 Inkluzivní vzdělávání - inkluzivní třídy...172 // 7.6 Obecné doporučení pro reedukaci SPU...173 // 7.6.1 Metakognitivní strategie pro žáky se specifickými poruchami...175 // Závěr ...172 // Summary...183 // Seznam prostudované, citované a použité literatury...186 // Přílohy...200 // Příloha č.liSměrnice MŠMT ČR č.j. 13 710/2001-24... 200 // Příloha č.2: Metodický pokyn MŠMT ČR ? vzdělávání žáků // s SPU nebo SPCH, č.j. 13 711/2001-24... 205 // 4

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC