Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

pomáhat a být (@@20120418@@) -- 
0 (hodnocen0 x )
(19) Půjčeno:38x 
BK
Vyd. 1.
V Praze : Karolinum, 2007
175 s. ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-246-1265-2 (brož.)
Popsáno podle dotisku 1. vyd., rok původního vydání neuveden
Obsahuje bibliografii na s. 155-165, bibliografické odkazy a rejstřík
Anglické resumé
Vydavatel: Univerzita Karlova v Praze
000010295
MÍSTO ÚVODU 11 // 1 SPOLEČENSKÉ ZMĚNY OVLIVŇUJÍCÍ NOVÉ ÚVAHY // O CHARAKTERU VÝCHOVY 15 // 1.1 Globální trendy společenských změn 15 // 1.1.1 Výkonová společnost 16 // 1.1.2 Informační exploze a vliv médií 16 // 1.1.3 Boj o trvale udržitelný rozvoj, neohrožující podmínky života // na této planetě 18 // 1.1.4 Rozkolísanost trvalých hodnot 19 // 1.1.5 Dezintegrace osobnosti 21 // 1.1.6 Některé další typické rysy současné doby 22 // 1.2 Některá specifika české současnosti 23 // 1.2.1 Přechod k demokratické společnosti 23 // 1.2.2 Diferenciace populace a důsledky z ní vyplývající 24 // 1.2.3 Specifika zakládání rodin v naší společnosti 26 // 1.2.4 Vliv globalizace na ztrátu národního vědomí 27 // 1.3 Důsledky společenských změn pro nové úvahy // o koncipování výchovy 29 // 2 VÝCHOVA K HLEDÁNÍ A NALÉZÁNÍ SMYSLU 33 // 2.1 Smysluplné prožití okamžiku 33 // 2.2 Smysluplnost realizované aktivity 35 // 2.3 Způsoby objevování smyslu 37 // 2.4 Fáze hledání smyslu 38 // 2.5 Úvaha o výchově k hledání smyslu 41 // 2.6 Hledání smyslu jako integrující faktor 43 // 3 ADEKVÁTNÍ SEBEREFLEXE OSOBNOSTI A JEJÍ UTVÁŘENÍ 45 // 3.1 Specifika vývoje sebereflexe 45 // 3.1.1 Sebereflexe v nej útlejším věku 46 // 3.1.2 Sebereflexe v předškolním věku 46 // 3.1.3 Sebereflexe po vstupu do školy a v období mladšího školního věku 49 // 3.1.4 Utváření sebereflexe v období puberty a adolescence 51 // 3.2 Adekvátní sebereflexe a faktory ji ovlivňující 55 // 3.2.1 Vymezení pojmu adekvátní sebereflexe 55 // 3.2.2 Vliv rodiny a školy na utváření adekvátní sebereflexe 56 // 3.3 Adekvátní sebereflexe jako integrující faktor 59 // 4 ŽIVOTNÍ ZAMĚŘENÍ A CHARAKTER // JAKO INTEGRUJÍCÍ FAKTORY 63 // 4.1 Stadiálnost utváření osobního zaměření a charakteru 63 //
4.1.1 Místo motivace v utváření osobnosti 67 // 4.1.2 Vznik a upevnění postojů a stavů 69 // 4.1.3 Utváření osobnostních vztahů 70 // 4.1.4 Osobnostní vlastnosti 71 // 4.2 Charakter jako integrující faktor osobnosti 72 // 4.3 Integrační funkce zaměření osobnosti 75 // 4.4 Některá specifika utváření charakteru a zaměření osobnosti 76 // 5 ORIENTACE VE SVĚTĚ JAKO VÝZNAMNÝ FAKTOR PŘIPRAVENOSTI K ŽIVOTU 81 // 5.1 Integrace poznatků a rozvoj myšlenkových struktur // jako základ orientace ve světě 83 // 5.2 Pedagogické možnosti pro otevření žáků lepšímu chápání světa // a orientace v něm 88 // 5.3 Vazby faktoru orientace s dalšími proměnnými 89 // 6 OPTIMISTICKÁ ŽIVOTNÍ POZICE 91 // 6.1 Porozumění světu, který nás obklopuje 92 // 6.2 Pozitivní vztah k realitě a jeho kořeny 94 // 6.3 Pozitivní vztah k realitě a lidské zdraví 97 // 6.4 Role výchovy při utváření pozitivního vztahu k životu 100 // 6.5 Hledání individuálního systému vyrovnávání se s krizovými situacemi 104 // 6.6 Některé vazby proměnných blízkých pozitivní životní pozici s jinými parametry 108 // 7 SVOBODA A ODPOVĚDNOST 111 // 7.1 Základní problémy vztahu svobody a odpovědnosti 111 // 7.1.1 Typy odpovědnosti 113 // 7.1.1.1 Odpovědnost vůči sobě 114 // 7.1.1.2 Odpovědnost vůči nejbližším lidem, například rodině. 115 // 7.1.1.3 Odpovědnost vůči ostatním lidem 116 // 7.1.1.4 Odpovědnost v práci 117 // 7.1? .5 Odpovědnost vůči společnosti 118 // 12 Výchova ke svobodě a odpovědnosti 118 // 7.3 Vazby rysu odpovědnosti s dalšími ukazateli, charakterizujícími // osobnost člověka 124 // 8 CITOVOST A CITLIVOST // 8.1 Znaky emocionální inteligence // 8.2 Pedagogické aspekty výchovy k citovosti a citlivosti . // 8.2.1 Výchova k orientaci ve vlastních citech //
8.2.2 Výchova ke zvládání emocí // 8.2.2.1 Přenos koncentrace jako nástroj řešení trémy // 8.2.2.2 Cesty k nácviku koncentrace // 8.2.3 Výchova ke schopnosti sám sebe motivovat // 8.2.4 Výchova k vnímání emocí jiných lidí // 8.2.5 Výchova k pomoci a soucitu // 8.3 Vazby emoční oblasti s dalšími charakteristikami osobnosti // BIBLIOGRAFIE 155 // SHRNUTÍ 167 // REJSTŘÍK 171

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC