Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(10) Půjčeno:7x 
BK
Praha : Grada, c2003
486 s. : il. ; 24 cm

objednat
ISBN 80-247-0202-9 (váz.)
Expert
angličtina
Přeloženo z angličtiny
Další názvová informace na obálce: aplikovaný marketing služeb
Bibliografie na s. 479-486
Ruch cestovní - marketing - pojednání
000012344
Předmluva k českému vydání ...21 // Úvodní slovo ...23 // I. VÝCHOZÍ POJMY ...25 // 1 CO JE MARKETING ...27 // Úvod ...27 // Hlavní body kapitoly ...27 // Seznámenís pojmem marketing ...28 // Definice marketingu ...29 // Historický vývoj marketingu ...31 // Aplikace marketingu v různých typech organizací ...33 // Způsoby vedení podnikatelských organizací ...34 // Význam orientace na marketing ...34 // Rozdíly mezi strategickým a taktickým marketingem ...35 // Marketing a ostatní činnosti organizace ...36 // Je marketing služeb odlišný od marketingu výrobků? ...37 // Úloha marketingu v odvětvích služeb a v jejich řízení ...37 // Marketing služeb ...39 // Jsou výrobky a služby podstatně odlišné? ...41 // Současné problémy marketingu ...41 // Závěr ...42 // Diskuse a otázky pro písemnou práci ...42 // Cvičení ...42 // 2 CO JE EVROPA? ...43 // Úvod ...43 // Historie a pojem Evropy ...44 // Geografie a Evropa ...45 // Politické systémy a instituce v Evropě ...46 // Ekonomické teorie a systémy v Evropě ...46 // Demografie a Evropa ...48 // Kultura a Evropa ...49 // Evropa a zbytek světa ...50 // Vliv neevropských zemí na Evropu ...51 // Vliv Evropy na zbytek světa ...51 // Závěr ...51 // Diskuse a otázky pro písemnou práci ...52 // Cvičení ...52 // 3 CO JSOU CESTOVNÍ RUCH, VOLNÝ ČAS, UBYTOVÁNÍ A STRAVOVÁNÍ ...53 // Úvod ...53 // Cestovní ruch ...53 // Volný čas ...54 // Ubytovací a stravovací služby ...54 // Vztah mezi cestovním ruchem, službami pro využití volného času // a ubytovacími a stravovacími službami ...54 // Odlišná chápání cestovního ruchu, služeb pro využití volného času // a ubytovacích a stravovacích služeb v rámci Evropy ...55 // Stírání hranic mezi cestovním ruchem, službami pro využití volného času // a ubytovacími a stravovacími službami ...57 // Závěr ...58 //
Diskuse a otázky pro písemnou práci ...58 // Cvičení ...58 // Závěr první části ...60 // II. EVROPSKÁ DIMENZE ...61 // 4 EVROPŠTÍ ZÁKAZNÍCI NEBO ZÁKAZNÍCI V EVROPĚ? ...63 // Úvod ...63 // Chování zákazníků v sektorech cestovního ruchu, využití volného času // a ubytovacích a stravovacích služeb ...63 // Motivační a determinující faktory ...64 // Typologie turistů a její aplikace v marketingu ...65 // Typologie a segmentace ...67 // Evropský zákazník ...70 // Vývin evropského zákazníka ...70 // Segmentace a evropský zákazník ...79 // Některé současné problémy chování zákazníků v oblasti cestovního ruchu, // využití volného času a ubytovacích a stravovacích služeb ...85 // Postoje ? dovoleným s organizovaným programem ...85 // Cestovatelé nebo turisté? ...86 // „Zelený“ zákazník ...86 // Autentičnost a produkty cestovního ruchu a služeb pro využití // volného času ...87 // Touha po celkovém využití volného času ...87 // Hledání nových zážitků ...88 // Přání učit se ...88 // Hledání slev ...88 // Závěr ...89 // Diskuse a otázky pro písemnou práci ...89 // Cvičení ...89 // 5 EVROPSKÝ TRH ...91 // Úvod ...91 // Ekonomický přehled ...91 // Výdaje zákazníků ...92 // Preference typu dovolené ...93 // Poptávka v oblasti cestovního ruchu ...93 // Dovolená nebo cestování ve volném čase ...94 // Domácí cestovní ruch v západní Evropě ...94 // Obchodní cestovní ruch ...96 // Mezinárodní cestovní ruch v západní Evropě ...97 // Srovnání různých zemí ...99 // Specifické trhy cestovního ruchu ...101 // Města ...101 // Závěr ...102 // Diskuse a otázky pro písemnou práci ...102 // Cvičení ...103 //
6 EVROPSKÝ PRŮMYSL CESTOVNÍHO RUCHU, SLUŽEB PRO VYUŽITÍ VOLNÉHO ČASU, UBYTOVACÍCH A STRAVOVACÍCH SLUŽEB ...105 // Úvod ...105 // Struktura trhu ...106 // Společnosti z oblasti služeb pro volný čas ...107 // Sektory průmyslu cestovního ruchu, služeb pro využití volného času, ubytovacích a stravovacích služeb ...108 // Aerolinie ...108 // Cestovní kanceláře ...110 // Návštěvnické atraktivity ...113 // Hotely ...116 // Řetězce rychlého občerstvení ...119 // Pivovary ...120 // Závěr ...120 // Diskuse a otázky pro písemnou práci ...120 // Cvičení ...122 // 7 EVROPSKÉ PODNIKATELSKÉ PROSTŘEDÍ ...123 // Úvod ...123 // Makroprostředí ...124 // Politické faktory ...124 // Národní měřítko ...124 // Evropské měřítko ...126 // Celosvětové měřítko ...127 // Hospodářské faktory ...127 // Národní měřítko ...127 // Evropské měřítko ...128 // Celosvětové měřítko ...129 // Společenské faktory ...129 // Technologické faktory ...133 // Dopravní technologie ...135 // Produktové technologie ...135 // Makroprostředí a organizace cestovního ruchu, služeb pro využití // volného času, ubytovacích a stravovacích služeb ...137 // Mikroprostředí ...139 // Charakter a struktura organizace // Dodavatelé // Marketingoví zprostředkovatelé // Současní zákazníci // Konkurenti // Mikroprostředí a národní odlišnosti // Globální pohled na mikroprostředí // Spojení mezi makroprostředím a mikroprostředím // Závěr // Diskuse a otázky pro písemnou práci // Cvičení // Závěr druhé části // APLIKOVANÝ MARKETINGOVÝ MIX // PRODUKT // Úvod // Co je produkt // Tři roviny produktu // Užitná hodnota produktu // Značka a balení (packaging) // Značka // Nové přístupy k používání značek // Umisťování (positioning) produktu // Životní cyklus produktu // Problémy s pojmem životního cyklu produktu //
Praktické použití // Vývoj produktu // Zdroje nových nápadů // Vývoj nových produktů v sektorech cestovního ruchu, služeb pro využití // volného času, ubytovacích a stravovacích služeb // Poslední trendy // Závěr // Diskuse a otázky pro písemnou práci // Cvičení // CENA // Úvod // Obecná teorie tvorby cen // Cíle cenové politiky // Náklady // Ostatní prvky marketingového mixu // Požadavky členů distribučních kanálů // Pohled zákazníka // Konkurence // Přístupy k tvorbě cen // Hlavní metody tvorby cen ...179 // Strategie „sbírání smetany“ a strategie pronikání ...180 // Diskriminační cenová politika ...180 // Strategická a taktická tvorba cen ...181 // Zvláštnosti organizací cestovního ruchu, služeb pro využití volného času, ubytovacích a stravovacích služeb z hlediska cenové politiky ...182 // Evropský rozměr cenové politiky ...184 // Závěr ...186 // Diskuse a otázky pro písemnou práci ...188 // Cvičení ...189 // 10 MÍSTO ...191 // Úvod ...191 // Distribuční kanály a úloha marketingových zprostředkovatelů ...192 // Konzorcia ...195 // Rezervační systémy ...196 // Cestovní agentury ...197 // Cestovní kanceláře ...197 // Nové distribuční systémy ...197 // Růst přímého marketingu ...198 // Rezervace ...198 // Umístění a klientela „z ulice“ („passing trade“) ...199 // Rozvoj evropských distribučních kanálů ...199 // Vlastnosti trhu ...199 // Velikost dodavatele ...199 // Dostupnost standardizovaných distribučních kanálů ...200 // Distribuce a propagace ...200 // Závěr ...201 // Diskuse a otázky pro písemnou práci ...201 // Cvičení ...201 // 11 PROPAGACE ...203 // Úvod ...203 // Úloha propagace ...204 // Metody marketingové komunikace ...205 // Reklama ...205 // Brožury (katalogy) ...207 // Média a vztahy s veřejností ...208 // Podpora prodeje ...209 // Osobní prodej ...210 //
Zasílání propagačních materiálů ...211 // Reklama v místě prodeje ...211 // Sponzorování ...212 // Strategie propagace ...213 // Marketingová komunikace v marketingu služeb ...214 // Efektivní propagační kampaň ...214 // Stanovení cíle ...216 // Stanovení rozpočtu ...216 // Rozhodnutí o způsobu sdělení ...216 // Volba médií ...216 // Vyhodnocení kampaně ...217 // Marketingová komunikace v Evropě ...217 // Existuje zákaznická poptávka po sjednoceném přístupu ? reklamě? ...218 // Lze vytvořit celoevropskou reklamní strategii? ...220 // Dostupnost reklamních agentur s celoevropskou působností ...223 // Závěr ...224 // Diskuse a otázky pro písemnou práci ...225 // Cvičení ...225 // Závěr třetí části ...226 // IV. APLIKOVANÉ MARKETINGOVÉ PLÁNOVÁNÍ ...227 // 12 ANALÝZA SOUČASNÉ SITUACE ...229 // Úvod ...229 // Přehled procesu marketingového plánování ...230 // Marketingový audit ...232 // Kdo by měl provádět audit ...233 // Čím začít ...233 // Vnější prostředí ...233 // Trh ...234 // Konkurence ...236 // Vnitřní prostředí organizace ...236 // Analýza SWOT ...236 // Přehled dosavadních zákazníků ...237 // Sortiment produktů organizace ...239 // Strategické podnikatelské jednotky ...239 // Portfolio produktů ...240 // Organizace ...242 // Závěr ...243 // Diskuse a otázky pro písemnou práci ...243 // Cvičení ...243 // 13 STANOVENÍ CÍLŮ A STRATEGIÍ...245 // Úvod ...245 // Strategické volby ...246 // Formulace hlavního cíle ...247 // Podnikové cíle ...247 // Marketingové cíle ...248 // Pronikání na trh ...248 // Získávání nových trhů ...249 // Vývoj nových produktů ...249 // Diverzifikace ...249 // Stanovení marketingových cílů ...249 // Obchodní mix ...250 // Marketingové strategie ...251 // Umisťování (positioning) společnosti a produktu ...252 // Souhrn ...252 // Závěr ...254 //
Diskuse a otázky pro písemnou práci ...254 // Cvičení ...254 // 14 VYPRACOVÁNÍ STRATEGIE ...255 // Úvod ...255 // Stanovení rozpočtu ...255 // Prognóza prodeje ...256 // Alternativní plány a mixy ...257 // Souhrn ...259 // Závěr ...261 // Diskuse a otázky pro písemnou práci ...261 // Cvičení ...262 // 15 SLEDOVÁNÍ, REVIZE A HODNOCENÍ ...263 // Úvod ...263 // Kontrola marketingových aktivit ...263 // Hodnocení výkonnosti ...264 // Analýza prodeje ...264 // Marketingové informační systémy ...265 // Problémy marketingové kontroly ...265 // Co dělat, když nastanou problémy ...266 // Souhrn ...266 // Závěr ...268 // Diskuse a otázky pro písemnou práci ...268 // Cvičení ...268 // Závěr čtvrté části ...269 // V. Marketing v dílčích sektorech ...271 // 16 NÁVŠTĚVNICKÉ ATRAKTIVITY ...273 // Úvod ...273 // Typy atraktivit ...273 // Vlastnictví a marketingové cíle ...274 // Veřejný sektor ...274 // Soukromý sektor ...275 // Neziskový sektor ...275 // Trh atraktivit ...276 // Cena ...276 // Distribuce ...277 // Propagace ...277 // Konkurence ...277 // Marketing prováděný cizími organizacemi ...277 // Marketingová konzorcia ...278 // Závěr ...278 // Diskuse a otázky pro písemnou práci ...279 // Cvičení ...279 // 17 UBYTOVÁNÍ ...281 // Úvod ...281 // Vlastnictví a marketingové cíle ...282 // Umístění ...282 // Prvek služeb ...283 // Cena ...283 // Distribuční kanály ...284 // Propagace ...284 // Trh ubytovacích služeb ...284 // Konkurence ...285 // Marketing prostřednictvím jiných organizací ...286 // Marketingová konzorcia ...286 // Růstové strategie ...287 // Závěr ...287 // Diskuse a otázky pro písemnou práci ...288 // Cvičení ...288 //
18 DESTINACE CESTOVNÍHO RUCHU ...289 // Úvod ...289 // Geografické úrovně ...289 // Cíle marketingu destinací ...290 // Kontrola nad produktem ...291 // Cenové otázky- ...291 // Soustředění na propagaci ...292 // Turistická informační střediska ...293 // Tvorba balíčků služeb v destinaci ...293 // Spolupráce veřejného a soukromého sektoru ...294 // Marketingový výzkum ...294 // Ostatní světadíly ...295 // Závěr ...296 // Diskuse a otázky pro písemnou práci ...296 // Cvičení ...296 // 19 CESTOVNÍ KANCELÁŘE (TOUROPERÁTOŘI) ...297 // Úvod ...297 // Velikost cestovní kanceláře ...297 // Typy produktu ...298 // Cena ...299 // Distribuce ...299 // Propagace ...299 // Trh organizovaných zájezdů ...300 // Konkurence // Růstové strategie // Konzorcia cestovních kanceláří // Politické a ekonomické změny // Závěr // Diskuse a otázky pro písemnou práci // Cvičení //DOPRAVA // Úvod // Způsoby dopravy // Charakter dopravních operací // Charakter produktu dopravy // Cena // Distribuční síť // Propagace // Trh dopravy // Konkurence // Růstové strategie // Závěr // Diskuse a otázky pro písemnou práci // Cvičení // STŘEDISKA CESTOVNÍHO RUCHU // Úvod // Vlastnictví // Charakter produktu střediska // Cena // Distribuce // Propagace // Trh středisek cestovního ruchu // Konkurence // Marketing středisek cestovního ruchu prostřednictvím jiných organizací // Další otázky // Závěr // Diskuse a otázky pro písemnou práci // Cvičení //
CESTOVNÍ AGENTURY // Úvod // Vlastnictví a velikost // Produkt cestovních agentur // Cena // Distribuce // Propagace // Trhy cestovních agentur // Konkurence // Spojení cestovní agentura - cestovní kancelář ...325 // Závěr ...325 // Diskuse a otázky pro písemnou práci ...325 // Cvičení ...326 // 23 UMĚNÍ A ZÁBAVA ...327 // Úvod ...327 // Rozsah a charakter umění ...327 // Vlastnictví a marketingové cíle ...328 // Umění jako produkt ...329 // Cena ...330 // Distribuce ...330 // Propagace ...33O // Trh umění ...33 ] // Konkurence ...332 // Další otázky ...333 // Závěr ...333 // Diskuse a otázky pro písemnou práci ...334 // Cvičení ...334 // 24 REKREACE A SPORT ...335 // Úvod ...335 // Charakter sektoru rekreace a sportu ...336 // Rekreace ve venkovském národním parku ...337 // Golfové hřiště ve vlastnictví neziskového klubu ...338 // Významný profesionální fotbalový klub ...339 // Konkurence ...340 // Další problémy ...341 // Marketing rekreace a sportu ostatními orgány ...341 // Spojení s marketingem cestovního ruchu a ubytovacích služeb ...341 // Národní rozdíly v rekreaci a sportu ...341 // Nadnárodní marketing ...342 // Konzorcia ...342 // Závěr ...342 // Diskuse a ota’zky pro písemnou prací ...142 // Cvičení ...343 // 25 NÁKUPY VE VOLNÉM ČASE ...345 // Úvod ...345 // Zařízení pro nákupy ve volném čase ...345 // Marketingové cíle ...346 // Produkt nákupů ve volném čase ...346 // Cena ...347 // Distribuce ...347 // Propagace ...347 // Trh nákupů ve volném čase ...347 // Konkurence ...348
agentura - cestovní kancelář ...325 // Závěr ...325 // Diskuse a otázky pro písemnou práci ...325 // Cvičení ...326 // 23 UMĚNÍ A ZÁBAVA ...327 // Úvod ...327 // Rozsah a charakter umění ...327 // Vlastnictví a marketingové cíle ...328 // Umění jako produkt ...329 // Cena ...330 // Distribuce ...330 // Propagace ...33O // Trh umění ...33 ] // Konkurence ...332 // Další otázky ...333 // Závěr ...333 // Diskuse a otázky pro písemnou práci ...334 // Cvičení ...334 // 24 REKREACE A SPORT ...335 // Úvod ...335 // Charakter sektoru rekreace a sportu ...336 // Rekreace ve venkovském národním parku ...337 // Golfové hřiště ve vlastnictví neziskového klubu ...338 // Významný profesionální fotbalový klub ...339 // Konkurence ...340 // Další problémy ...341 // Marketing rekreace a sportu ostatními orgány ...341 // Spojení s marketingem cestovního ruchu a ubytovacích služeb ...341 // Národní rozdíly v rekreaci a sportu ...341 // Nadnárodní marketing ...342 // Konzorcia ...342 // Závěr ...342 // Diskuse a ota’zky pro písemnou prací ...142 // Cvičení ...343 // 25 NÁKUPY VE VOLNÉM ČASE ...345 // Úvod ...345 // Zařízení pro nákupy ve volném čase ...345 // Marketingové cíle ...346 // Produkt nákupů ve volném čase ...346 // Cena ...347 // Distribuce ...347 // Propagace ...347 // Trh nákupů ve volném čase ...347 // Konkurence ...348 ... ... ...
(OCoLC)53861124
cnb001278886

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC